Nu är toppfarten på den bilen lagliga 30 km/h.. Nån idiot har byggt a-traktor av den. Jag var tredje ägare...
Tragiskt
mmmm.. Mycket. En original svart 242 med röd klädsel... Köpte den med 16000 mil på mätarn. Fanns inte rost på den när jag hade den heller. Man blir nästan tåröd ju..
"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart "Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Med steg 3 på min s40 gjorde den 240 mätarfart, har aldrig kollat med gps. Nu kanske den gör något mer men är nog ingen större skillnad... Min 740 gl hade jag uppe i 170 på motorvägen, sen behövdes det en rejäl neförsbacke om de skulle gå fortare:)
Hade en 245 televerkare ja som ja de va 4 växlad låda i .. va uppe i 170 o då tjöt de bra nog i motorn så då gav ja upp .. pallade nog inge mer heller ..
Då ska vi se, Volvo 244 L med B19 motor å 4 växlad låda, vågade köra 140 med den inte mer, å sen skiter jag i toppfarten på den, den gick framåt när a trampa på gasen iallfall.(En gång så hoppa nålen, det var roligt, kändes som det gick i 200 ) Volvo 740 med B230F å M47 vågade köra 170 med den sen sket ja i de, wow trakton gick jävligt fort Volvo 244 med B230F å M47, har kört i 110 med den, varför köra fortare? jag kommer ju frram ändå?
Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Toppfarten på min otrimmade Volvo 242 DL '83 skulle enligt pappret vara 175 km/h, men när jag fick upp min i 6000 varv/min på fyran visade mätarn 210. Glädjemätare, javisst! För jävlar va glad jag blev. Visserligen hade jag lite lägre hjul än original, så den visade nog lite extra fel för det. Nu är toppfarten på den bilen lagliga 30 km/h.. Nån idiot har byggt a-traktor av den. Jag var tredje ägare...