2478
Sök

Högtalarproblem (fas fördelning)

2lateuloose
543 Inlägg
9 juli 2007
Sharky skrev:
Körde alltid med klicker när jag testade riggar men det är knappast något gemene man har. Fasprova med batteri är dock öken när det sitter frontar påsatta och man har en rigg på 40 lådor att kolla fas på.
/Göran

Haha näe det beror väl lite på!! inte många som jag känner som testar 40 lådor på ett bräde!..
klart man kan köra med klicker men hur många har en sådan hemma? DD basarna jag hade dom gav knappt utslag med ett 1.5v batteri så vi körde med en batteri från en 18V borrmaskin!:. wink inte att rekomendera till vanliga basar kanske! men de funkade utmärkt till oss..:!  Testade även klicker med godkänt resultat

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
10 juli 2007
CoSmoZ skrev:
Sharky skrev:
Körde alltid med klicker när jag testade riggar men det är knappast något gemene man har. Fasprova med batteri är dock öken när det sitter frontar påsatta och man har en rigg på 40 lådor att kolla fas på.
/Göran

Haha näe det beror väl lite på!! inte många som jag känner som testar 40 lådor på ett bräde!..
klart man kan köra med klicker men hur många har en sådan hemma? DD basarna jag hade dom gav knappt utslag med ett 1.5v batteri så vi körde med en batteri från en 18V borrmaskin!:. wink inte att rekomendera till vanliga basar kanske! men de funkade utmärkt till oss..:!  Testade även klicker med godkänt resultat

Annars är 9V batterier inte alls dumma, det brukar jag använda. Polerna sitter på samma sida = enkelt att hålla i samtidigt som man anlägger sladdarna!

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

2lateuloose
543 Inlägg
13 juli 2007
jonash skrev:
Annars är 9V batterier inte alls dumma, det brukar jag använda. Polerna sitter på samma sida = enkelt att hålla i samtidigt som man anlägger sladdarna!

mvh Jonas

Japp håller med till fullo... men på nått skumt sett så har jag aldrig någon apparat med 9v när man ska testa!  *fattar inte*

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
13 juli 2007
CoSmoZ skrev:
jonash skrev:

mvh Jonas

Japp håller med till fullo... men på nått skumt sett så har jag aldrig någon apparat med 9v när man ska testa!  *fattar inte*

Jag har flera stycken 9V apparater, Multimetrar t.ex. Men även hembygda micförstärkare, där micken vill ha fantommatning på 15-48V.

Larm av div sort brukar även drivas med 9V, tex brandvarnaren.

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

Sök