2720
Sök

Vad gjorde ni för bus när ni var små?

Professional dreamer
398 Inlägg
28 september 2008
Jag gjorde väl mest som indianerna.. Pinkade ner mej!wink

Jag är satt på denna jorden för att njuta, jag har försökt men jag kan inte sluta! :)

Avstängd
519 Inlägg
28 september 2008
hedeknasan skrev:
Jag gjorde väl mest som indianerna.. Pinkade ner mej!wink

hahah big_smile

Bättre en kråka i näsan än en skata i sängen..
Jag har inte alltid rätt :)

246 Inlägg
28 september 2008
beyond skrev:
T16_AeRo skrev:
beyond skrev:

vad är hartzfiol? big_smile

http://sv.wikipedia.org/wiki/Hartsfiol

DET DÄR VILL JAG TESTA

hur gör man exakt?

vill göra HARTZFIOL lol

seriöst

en tråd och fönster? hajja nada. berätta

Du tar en knappnål och knyter en långt snöre i den.. sen sätter du nålen i trälisten runt fönstret och böjer in knappen, "huvudet" på nålen mot fönstret.. sen spänner du snöret lite och gnider harts mot det.. tror jag, inte testat själv big_smile

själv har man väl pallat frukt, smygit runt i folks trädgårdar, kastat snöbollar på bilar samt vart med o startat två halvstora skogsbränder varav en var på en ö, det brann rätt bra innan brandkåren lyckades komma ut dit hmm

597 Inlägg
29 september 2008
Minns en gång när jag och två polare skulle ringa på var sin dörr och springa iväg (13år gammla va vi)
men planen gick inte som den skulle tongue vi kom överens om att vi skulle ställa oss på rad husen stod på en rad
sedan skulle den som var längs bort ringa på först och springa när han sprang förbi mig i mitten så skulle det vara min tur och när vi sprang förbi den siste polaren så skulle denne ringa. Detta kan inte gå fel tänkte vi men men.. det som hände var att kompisen som stod längst bort ringde på och sprang åt fel riktning detta gjorde att den andra kompisen ringde på innan mig o sprang iväg jag ringde på min dörr och började springa men var fast i mitten för att personerna i de andra husen hade redan öppnat sina dörrar... jävlar va skäll man fick gjorde aldrig om det tongue

DFFL
9 020 Inlägg
29 september 2008
Ja, vad kan jag komma ihåg från the good old days?

Eldat upp en papp-container. (Inte en av papp, en man slänger papp i)
Busringt till brandkåren och polisen en jävla massa gånger. (Fick be om ursäkt och ge brandmännen tårta en gång, då var jag inte så jävla häftig)
Kastat stenar och äpplen på bilar.
Stått på motorvägsbroar och hällt milkshake över bilarna.
Försökt hoppa 2 meter drygt från plan mark med cykel, slutade med uppriven bröstkorg/armar/ben.

Och en massa annat. smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

3 182 Inlägg
29 september 2008
tror inte jag vågar ta det här.

men det klasiska.

salpeter o socker minst 30 paket  salpeter o sedan socker på motorvägar eller till intaget till skolans fläktar.

pallat äpplen.

tejpa in polarnas bilar.

sparka fast sopkvastar under folks handtag till uterdörren.

va ute ok buskörde med pappas bilar.

snodde brandsläckare ur sl busar o hade kul med.

Med lem
624 Inlägg
29 september 2008
Krossa rutor
Palla äpplen
Snatta
Busringa

Kommer inte på mer nu.

Värsta buset polarna gjorde när dom var små var att skita i en lingonburk och lägga i grannens postlåda lollol

Somliga kallar det lyx, Lexus kallar det för standard. ♠
LexusOwnersClub.se

Allmänt Jobbig
1 200 Inlägg
29 september 2008
Bus när man var liten...jadu.
Lagt smällare i alla brevlådor med 1km radie typ xD
Men de var väl oftast de vanliga att kasta äpplen på nån bil, busringt osv. ^^

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious

The one and only ;) Take it or live it :P
327 Inlägg
29 september 2008
Hmm nu ska vi se...

Køpte øl av kompisen ner denne hade praktikplats på Statoil, vi var 15 tror jag.
Slæppte ut kvigorna som gick p bete.
Tjuvkørde mammas bil
Pallade æpplen

big_smile

Sækert mer fast jag inte kommer p det.

Fullt ös medvetslös....
VOLVO- a better way of living.
Old Volvo never dies they only go faster.
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.

Ford fantast
1 607 Inlägg
29 september 2008
haha har gjort det mäst klassiska palla och ringa på dörrar

men det dummaste är nog inget bus

jag skulle cykla utan händer och trodde cyklen gjorde det själv. Så jag lånade kompisens cykel och körde in i en lyktstolpe med huvet före. fick stå och sporta blodi handfartet sen var det il fart till tandläkaren. tänderna satt lösa som löv som fladdrar i vinden. fick äta soppa i en månad:p

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den

Svetsare
3 150 Inlägg
29 september 2008
Haha!   Kul tråd  ^^

Brukade spara krevadraketer/airbombs sen nyårsafton och sen senare på året skjuta av dom mot diverse utvalda hus (jobbiga grannar mm) när dom tex hade grillfest på altanen.

Ringde även dörrar och gömde sig sen och kollade på när grannarna blev förbannade.  smile

Skjuta paintball på lastbilsläp.

Lysa in med laserlampa i grannarnas fönster.   smile

Kastade vattenballonger på hus och bilar.

Lade också vedbitar på järnvägsspåret för att se hur platta de blev när tåget kört över dom.  roll

Plockade bort ljuddämparn på moppen och körde runt bland grannarna på kvällen bara för att göra dom förbannade.  ^^

Och dom sparade raketerna användes också till att störa grannarna dygnet runt till nästa nyår.  smile  (tror jag hade ca 6-700 tjutraketer = ca 2 st/dag)

Ps. Brukade skjuta med softairgun på grannarnas fönsterrutor med.
Senast redigerat av ZonaX (29 september 2008)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

583 Inlägg
29 september 2008
hahaha alla har gjort så mycke roligt... tongue
jag har bara gjort de normala... kastat äpplen snöbollar på bilar och sånt. Sen på bussarna i östersund finns de en lång stång man kan hålla i som man hängde efter i när man va liten...

har även stulit sånt där blåvitt band som polisen har och lindat runt i en fyrkant runt en parkering. tongue

har flyttat vägarbetskoner så dom stått över hela vägen istället för runt hålet mm... tongue

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"

Svetsare
3 150 Inlägg
30 september 2008
Skyline_dennis skrev:
har även stulit sånt där blåvitt band som polisen har och lindat runt i en fyrkant runt en parkering.

Vi hittade sånt band fast gult eller nåt som vi lindade runt träd mm vid badstranden tills det blev en sorts parkering till mopparna  tongue

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
30 september 2008
Minns att vi skruvade ner några 30-skyltar i villaområdet där jag bor och hängde upp 90-skyltar istället tongue

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

42 Inlägg
30 september 2008
TheFinnishFlash skrev:
jimmy-124 skrev:
håller fortfarande på med sån skit big_smile

har in växt upp än

Hehe skojjar du ?

nu kom jag på en till sak som ja gorde när jag va 14 år

Jag bruka lägga in våran katt i frysen, sedan så öppnade jag dörren o kolla då och då om den fryste...

hehe rätt så sjukt, vette fan varför jag höll på med sånt.

Du var verkligen en vilding:O

Jag har gjort klassikern att palla äpplen. Krossat glas, Kastat äpplen på bilar från broar.
Snatta godis, etc etc etc:P

1 232 Inlägg
30 september 2008
har ingen lust att dela me mej nått kul längre när lagens långa arm e medlem här.

men jag har och haft mitt roliga om man säger så.....

1 814 Inlägg
30 september 2008
IceEyes skrev:
Minns att vi skruvade ner några 30-skyltar i villaområdet där jag bor och hängde upp 90-skyltar istället tongue

Resultat? smile

Toyota mekaniker
240 Inlägg
1 oktober 2008
pallade äpplen sen blev jag nästa sjuten av tomt ägaren ....big_smile

12 086 Inlägg
1 oktober 2008
expect1991 skrev:
IceEyes skrev:

Resultat? smile

Jag och några vänner sprayade 80 på alla 30 skyltar i stan en kväll nångång innan moppetiden.. sluta med att vi vart jagade till fots av pliten tongue lr dom körde i sin bekväma bil, vi sprang som judar framför! haha, men vi lyckades smita.

12 086 Inlägg
1 oktober 2008
FugitivE skrev:
börjar nästan tycka lite synd om hur vissa människor var när dom var lite "yngre".. jag fyller 17 nästa måndag och förstår mig inte på hur människor tex tar sönder rutor i busskurer, som någon skrev här uppe, kasta ner stora stenar på vägen osv :S vad i hela jävla helvetet tänkte ni med?.. bara för att man är ung så behöver man fan inte vara dum..

ett jäkla bra tecken på att man inte hade mycket för sig när man var liten.. synd att ni inte tänkte över det hela två-tre gånger extra..

De där med att ha sönder saker har med mognad o göra, jag pajade ganska mkt som liten, nu är jag snart 22 och blir rent förbannad när jag ser trasiga busskurer etc.

Det va några för nått år sedan som hade gått längs ett bullerplank av glas och slagit sönder 34 rutor.
Det va tillomed obehagligt o se.

Jag va absolut ingen gangster men man satt ju inte hemma och kolla på tv med mamma o pappa när man va 15 direkt. Jag ångrar nästan inget, men jag är inte stolt över de och jag kan inte mer än att sköta mig nu.

Det mest klassiska buset som bilburen ungdom måste ju ändå varit när man snodde pappas bil på natten och åkte ut, jag tror jag va 16 första gången smile hehe
Senast redigerat av JapMax (1 oktober 2008)

Sök