2051
Sök

Polisen hann inte med fartsyndaren utan tog en fika i trädgården :P

BamZe84
10 juli 2007
Trådstartare
#1
Tjenare, som rubriken lyder så hann polisen inte med en fartsyndare, och drog rakt in i trädgården smile

------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Artikel från Sydsvenskan.se

Lomma

Biljakt slutade i villaträdgård
Av Simon Leijnse
Först publicerad: 10 juli 2007 17:15, Senast uppdaterad: 10 juli 2007 18:14

Efter en biljakt inne i Bjärred hamnade den förföljande polisbilen inne i en villaträdgård på Västanvägen.

Bjärred. Vid en fartkontroll i Haboljung vägrade en bil att stanna. Polisen tog upp jakten på fartsyndaren.
– Jag hörde att polisen sa till en annan kille som stog och fotograferade att de uppskattade farten till 120 - 130 kilometer i timmen, säger Anders Gunnarsson från Bjärred.

Anders Gunnarsson kom först till platsen efter det att jakten slutat, för polisens del, i en villaträdgård på Västanvägen i Bjärred.
– Bilen svängde in på fel sida refugen vid några rödljus vid en t-korsning. Polisbilen hann inte med utan brakade genom häcken.

Fartsyndaren lyckades smita från platsen.

Artikel finns på; http://sydsvenskan.se/skane/lomma/article250826.ece
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Märk väl att det är jag som blivit intervjuad och jag som tagit bilderna smile
Detta var lite av vad som hände i lilla samhället, SJUKT ball de var, går omkring och små ler hela tiden de va sån syn tongue så förvånad polisen var när han kom ut ur bilen smile alla airbags hade smällt, så ut som de haft kuddkrig i hela bilen smile

Allt från bamZe nytt wink

http://www.inzide.org/streetclub/golf/polis2.jpg

http://www.inzide.org/streetclub/golf/polis1.jpg

1 878 Inlägg
881 Inlägg
10 juli 2007
#3
Snuten kan visst köra, men det där var väl ändå lite överdrivet ställ wink


BamZe84
10 juli 2007
Trådstartare
#4
Frozen1985 skrev:
ooo fan.. snuten kan inte köra *hihi*
HAHA sjukt ball, som vi skrattade, och som snuten skämdes tongue

BamZe84
10 juli 2007
Trådstartare
#5
PlumCrazy skrev:
Snuten kan visst köra, men det där var väl ändå lite överdrivet ställ wink
Dem som polisen jagade tog refugen på andra sidan o gasa me sin v70 t5a tongue så dem hade samma motor, sen att polisen inte kan hantera hästarna är ju tragiskt smile

Dr Snuggles
956 Inlägg
10 juli 2007
#6
HAHAHA klockrent!! big_smile

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"

BamZe84
10 juli 2007
Trådstartare
#7
Kan bara gå runt och leeeeee hela dagen idag big_smilebig_smilebig_smilebig_smile

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
10 juli 2007
#8
hej och hå smile understyrning delux? smile


BamZe84
10 juli 2007
Trådstartare
#9
dusty skrev:
hej och hå smile understyrning delux? smile
haha lite smile " bosse batong tog en "gren-väg" HAHA   "

BamZe84
10 juli 2007
Trådstartare
#10
Peter_J_H skrev:
Otur för dem och villa-ägaren.

Är det en sådan där händelse som klassas för Gevalia-moment?  Haha smile
Ja som fan att de är, vi tänkte fråga om skulle bli gevalia återförsäljare smile

Svindåre
1 433 Inlägg
10 juli 2007
#11
Peter_J_H skrev:
Otur för dem och villa-ägaren.

Är det en sådan där händelse som klassas för Gevalia-moment?  Haha smile
lol "När du får oväntat besök"


men tänk om det hadde bott en småbarnsfamilj i huset, och sandlådan med alla barn intill häcken? yikes

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!

BamZe84
10 juli 2007
Trådstartare
#12
ErskPersk skrev:
Peter_J_H skrev:
Otur för dem och villa-ägaren.

Är det en sådan där händelse som klassas för Gevalia-moment?  Haha smile
lol "När du får oväntat besök"


men tänk om det hadde bott en småbarnsfamilj i huset, och sandlådan med alla barn intill häcken? yikes
Bor en barn familj där, poolarens farmors gamla hus, om du kolla http://sydsvenskan.se/skane/lomma/article250826.ece så kan du se "bild spel" alla bilder utom en har jag tagit, den har en unge tagit som bor där inne, helt sjukt!

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
10 juli 2007
#13
BamZe84 skrev:
PlumCrazy skrev:
Snuten kan visst köra, men det där var väl ändå lite överdrivet ställ wink
Dem som polisen jagade tog refugen på andra sidan o gasa me sin v70 t5a tongue så dem hade samma motor, sen att polisen inte kan hantera hästarna är ju tragiskt smile
Polisen har väl R-motorn i sina bilar om jag inte har helt fel, dvs några kusar fler än en vanlig T5:a?

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

BamZe84
10 juli 2007
Trådstartare
#14
Ja de har dem kanske, de var en vän som sa dem hade en vanlig t5a, men de är mycket möjligt jag har fel, sorry så fall smile

Turbocharged
421 Inlägg
10 juli 2007
#15
Dave_C70 skrev:
BamZe84 skrev:
PlumCrazy skrev:
Snuten kan visst köra, men det där var väl ändå lite överdrivet ställ wink
Dem som polisen jagade tog refugen på andra sidan o gasa me sin v70 t5a tongue så dem hade samma motor, sen att polisen inte kan hantera hästarna är ju tragiskt smile
Polisen har väl R-motorn i sina bilar om jag inte har helt fel, dvs några kusar fler än en vanlig T5:a?
1. Det har dom väl inte?
2. Om dom skulle ta det, varför kalla det en T5:a isf? R-motorn och T5:an är ju inte ens samma i grunden, R-motorn är en 2.5t lite upphottad.

Tonight, tonight the strip's just right
I wanna blow 'em all out of their seats
Calling out around the world, we're going racin' in the street.

BamZe84
10 juli 2007
Trådstartare
#16
Innox skrev:
Dave_C70 skrev:
BamZe84 skrev:

Dem som polisen jagade tog refugen på andra sidan o gasa me sin v70 t5a tongue så dem hade samma motor, sen att polisen inte kan hantera hästarna är ju tragiskt smile
Polisen har väl R-motorn i sina bilar om jag inte har helt fel, dvs några kusar fler än en vanlig T5:a?
1. Det har dom väl inte?
2. Om dom skulle ta det, varför kalla det en T5:a isf? R-motorn och T5:an är ju inte ens samma i grunden, R-motorn är en 2.5t lite upphottad.
Hehe lugn o fin, ja skrev sorry, ja fick för mig de va samma i polisens o en vanlig v70 t5a smile

Turbocharged
421 Inlägg
10 juli 2007
#17
BamZe84 skrev:
Innox skrev:
Dave_C70 skrev:
Polisen har väl R-motorn i sina bilar om jag inte har helt fel, dvs några kusar fler än en vanlig T5:a?
1. Det har dom väl inte?
2. Om dom skulle ta det, varför kalla det en T5:a isf? R-motorn och T5:an är ju inte ens samma i grunden, R-motorn är en 2.5t lite upphottad.
Hehe lugn o fin, ja skrev sorry, ja fick för mig de va samma i polisens o en vanlig v70 t5a smile
Det var inte till dig, det var till Dave_C70, som hävdade att alla snutar kör R, vilket jag inte tror på. Vad jag har hört så är de flesta av polisens Volvo-bilar utrustade med D5-motorn, och vissa med T5. Tror det skulle bli liiiiite dyrt med en R i varenda snutvolvo tongue
Senast redigerat av Innox (10 juli 2007)

Tonight, tonight the strip's just right
I wanna blow 'em all out of their seats
Calling out around the world, we're going racin' in the street.

BamZe84
10 juli 2007
Trådstartare
#18
Innox skrev:
BamZe84 skrev:
Innox skrev:

1. Det har dom väl inte?
2. Om dom skulle ta det, varför kalla det en T5:a isf? R-motorn och T5:an är ju inte ens samma i grunden, R-motorn är en 2.5t lite upphottad.
Hehe lugn o fin, ja skrev sorry, ja fick för mig de va samma i polisens o en vanlig v70 t5a smile
Det var inte till dig, det var till Dave_C70, som hävdade att alla snutar kör R, vilket jag inte tror på. Vad jag har hört så är de flesta av polisens Volvo-bilar utrustade med D5-motorn, och vissa med T5. Tror det skulle bli liiiiite dyrt med en R i varenda snutvolvo tongue
ahh okej, ja jag har oxå kört T5, men jag är inte säker, men men de kan ju kvitta, uppenbarligen kan dem endå inte hantera alla hästarna wink

BamZe84
10 juli 2007
Trådstartare
#19
Maizer skrev:
Fick dem inga bilder på förövaren? De kanske kan ta hjälp utav mäster detektiven Decibel så kan han lösa fallet åt dem?
Nej dem fick inget mer än en polisbil i en trädgård smile

MiKeY
85 Inlägg
10 juli 2007
#20
Innox skrev:
BamZe84 skrev:
Innox skrev:

1. Det har dom väl inte?
2. Om dom skulle ta det, varför kalla det en T5:a isf? R-motorn och T5:an är ju inte ens samma i grunden, R-motorn är en 2.5t lite upphottad.
Hehe lugn o fin, ja skrev sorry, ja fick för mig de va samma i polisens o en vanlig v70 t5a smile
Det var inte till dig, det var till Dave_C70, som hävdade att alla snutar kör R, vilket jag inte tror på. Vad jag har hört så är de flesta av polisens Volvo-bilar utrustade med D5-motorn, och vissa med T5. Tror det skulle bli liiiiite dyrt med en R i varenda snutvolvo tongue
Helt korrekt, de flesta blåvita är dieslar..



Sök