Tjenare, som rubriken lyder så hann polisen inte med en fartsyndare, och drog rakt in i trädgården
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Artikel från Sydsvenskan.se
Lomma
Biljakt slutade i villaträdgård
Av Simon Leijnse
Först publicerad: 10 juli 2007 17:15, Senast uppdaterad: 10 juli 2007 18:14
Efter en biljakt inne i Bjärred hamnade den förföljande polisbilen inne i en villaträdgård på Västanvägen.
Bjärred. Vid en fartkontroll i Haboljung vägrade en bil att stanna. Polisen tog upp jakten på fartsyndaren.
– Jag hörde att polisen sa till en annan kille som stog och fotograferade att de uppskattade farten till 120 - 130 kilometer i timmen, säger Anders Gunnarsson från Bjärred.
Anders Gunnarsson kom först till platsen efter det att jakten slutat, för polisens del, i en villaträdgård på Västanvägen i Bjärred.
– Bilen svängde in på fel sida refugen vid några rödljus vid en t-korsning. Polisbilen hann inte med utan brakade genom häcken.
Fartsyndaren lyckades smita från platsen.
Artikel finns på;
http://sydsvenskan.se/skane/lomma/article250826.ece------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Märk väl att det är jag som blivit intervjuad och jag som tagit bilderna
Detta var lite av vad som hände i lilla samhället, SJUKT ball de var, går omkring och små ler hela tiden de va sån syn
så förvånad polisen var när han kom ut ur bilen
alla airbags hade smällt, så ut som de haft kuddkrig i hela bilen
Allt från bamZe nytt