2970
Sök

Polisen hann inte med fartsyndaren utan tog en fika i trädgården :P

Galen
108 Inlägg
11 juli 2007
polisen vill också va cool tongue , han/hon tror den kan drifta .. tyvärr gick inte det wink

LicensSvetsare
280 Inlägg
11 juli 2007
Det tragiska med händelsen är att det är vi som får betala både häck, reperationer och säkert rehab för snuten.......

Men visst, jag hade nog garvat oavbrutet ganska länge om jag såg det!

Slår man yxan i båten får man ro som fan!

BamZe84
11 juli 2007
Trådstartare
Tezla skrev:
polisen vill också va cool tongue , han/hon tror den kan drifta .. tyvärr gick inte det wink

Haha nä han var kiss kass värdelös på de smile helt sjukt jag små ler hela tiden när ja tänker på de, de va sånt jävla brak, så förvånad han var när han kom ut, typ " oooj" tongue snacka om telefonen gick varm, MMS bilder till alla man kände o berätta hur vädelös polisen är smile och dem klagade på min körning när jag låg på ställ i rundellen i byn me min gamla volvo, en annan kan ju ifall hantera bilen smile

BamZe84
11 juli 2007
Trådstartare
AudiS skrev:
Det tragiska med händelsen är att det är vi som får betala både häck, reperationer och säkert rehab för snuten.......

Men visst, jag hade nog garvat oavbrutet ganska länge om jag såg det!

Ja de är jävligt sant, de är säkert svin dyrt, men ja kommer skratta varje gång ja passerar den korsningen, som ja gör typ 4 ggr om dagen smile så de kan va värt o få skratta livet ut smile

LicensSvetsare
280 Inlägg
11 juli 2007
Minns när man var 15, polisen jagade "någon" på moped, på en cyckel bana med höga trotoarer, slutade med att politzei körde in i trotoaren och knäckte fälgen, sen körde alla andra moppepojkar förbi och tutade och visade fräcka fingeret (medans dom skruvade på reservhjulet) 
Små-ler fortfarande när jag paserar där smile

BamZe84
11 juli 2007
Trådstartare
AudiS skrev:
Minns när man var 15, polisen jagade "någon" på moped, på en cyckel bana med höga trotoarer, slutade med att politzei körde in i trotoaren och knäckte fälgen, sen körde alla andra moppepojkar förbi och tutade och visade fräcka fingeret (medans dom skruvade på reservhjulet) 

HaHa såna minnen som sitter i hela livet tongue
poolaren siktade mot en polis med hans soft air gun, 2min senare låg han på marken med ett skott i benet, haha, så han siktar aldrig mer på en polis tongue

Leg. Spådam
816 Inlägg
11 juli 2007
Men hu så jävla kul, polisen körde av vägen. Jag vet, vi provar att ta bort dem från gatorna, friställ allihopa! Sen kan vi se hur kul det blir när eran farmor blir rånad, bilen stulen och era barn sprang vilse i skogen. Ni har ingen som helst aning om hur det är att vara polis, med all den press det innebär. Tror ni att ni är coola och får gangsterstatus när ni snackar illa om ordningsmakten och kallar dem snutjävlar osv? Är det ilska över fortkörningsböter eller att stylingen rök efter flygande besiktning? Inte tänkt på att det var ni som gjorde fel, och inte polisen. De hoppar inte ut mitt i gatan och ger böter av ren illvilja. "Sätter de dit" er så är det ert fel. Varför ska polisen motarbetas när det enda de gör är att se till vårt bästa? Jag tycker synd om er alla som inte förstår bättre. Hoppas ni en dag är vuxna och mogna nog att inse hur obota korkade era uttalanden är...

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.

DFFL
9 020 Inlägg
11 juli 2007
Merclone skrev:
Men hu så jävla kul, polisen körde av vägen. Jag vet, vi provar att ta bort dem från gatorna, friställ allihopa! Sen kan vi se hur kul det blir när eran farmor blir rånad, bilen stulen och era barn sprang vilse i skogen. Ni har ingen som helst aning om hur det är att vara polis, med all den press det innebär. Tror ni att ni är coola och får gangsterstatus när ni snackar illa om ordningsmakten och kallar dem snutjävlar osv? Är det ilska över fortkörningsböter eller att stylingen rök efter flygande besiktning? Inte tänkt på att det var ni som gjorde fel, och inte polisen. De hoppar inte ut mitt i gatan och ger böter av ren illvilja. "Sätter de dit" er så är det ert fel. Varför ska polisen motarbetas när det enda de gör är att se till vårt bästa? Jag tycker synd om er alla som inte förstår bättre. Hoppas ni en dag är vuxna och mogna nog att inse hur obota korkade era uttalanden är...

Mycket bättre än så går det inte uttrycka det...
Polisen är bra, många skriver "Har de inget bättre för sig?" när de fått fortkörningsböter.
Enda svaret är: Nej, deras jobb vid det tillfället var att hindra fartsyndare.

För det är också ett brott.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

LicensSvetsare
280 Inlägg
11 juli 2007
Merclone skrev:

Jag tror att de flestas ilska/missnöje med polisen bygger på uppfattningen att dom lägger ner för mycket tid på oss "hyffsat" lagydiga i stället för att jaga de verkligt kriminella.

Tex haffa folk som slår en 7:a i parken eller börnar på en parkering, och inte jagar yrkeskriminella och våltäktsmän istället.

Det är iaf därifrån mitt förakt emot A-laget kommer ifrån, tror inte att det är många här som har något emot "riktiga" snutar....

BamZe84
11 juli 2007
Trådstartare
FireTraXX skrev:
Merclone skrev:

Mycket bättre än så går det inte uttrycka det...
Polisen är bra, många skriver "Har de inget bättre för sig?" när de fått fortkörningsböter.
Enda svaret är: Nej, deras jobb vid det tillfället var att hindra fartsyndare.

För det är också ett brott.

HAHA FIRETRAXX, de va de värsta du kunde skriva! såg du diskuterade ang han som körde bilen i 120 från passagerar sidan,...Detta är dubbel moral så de heter duga, detta va de värsta ja sett!!!

FireTraXX skrev;
Äsch, ha lite humor.
Jävla moralkärringar, vill ni ha vuxenpoäng så skaffa ICA-kort

DFFL
9 020 Inlägg
11 juli 2007
BamZe84 skrev:
HAHA FIRETRAXX, de va de värsta du kunde skriva! såg du diskuterade ang han som körde bilen i 120 från passagerar sidan,...Detta är dubbel moral så de heter duga, detta va de värsta ja sett!!!

FireTraXX skrev;
Äsch, ha lite humor.
Jävla moralkärringar, vill ni ha vuxenpoäng så skaffa ICA-kort

Ursäkta?
Jag tycker polisen är bra, det är en viktig del av det moderna samhället.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

BamZe84
11 juli 2007
Trådstartare
okej

905 Inlägg
11 juli 2007
tragiskt, men tänka sig polisen är också bara människor som kan misslyckas ibland.

Men självklart så kan man juh inte annat än att le då man ser bilden.

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
11 juli 2007
Har dom inte tänkt eller lärt sig något om bilar på skolan?
Polisbilar har inte något bra väghållning direkt o så går det som det går.
Både roligt men trist samtidigt...

Wankel
1 080 Inlägg
11 juli 2007
Merclone skrev:

många, bl.a jag, gillar inte snutar pga deras uppblåsta maktmissbrukande egon..
dom ska alltid verka så jävla viktiga, och om man säger emot det minsta så blir dom skittjuriga/förbannade och ska hitta mer saker att sätta böter på...
jag har nog fan aldrig mött en trevlig snut

MDS Västerås

Leg. Spådam
816 Inlägg
11 juli 2007
AudiS skrev:
Merclone skrev:

Jag tror att de flestas ilska/missnöje med polisen bygger på uppfattningen att dom lägger ner för mycket tid på oss "hyffsat" lagydiga i stället för att jaga de verkligt kriminella.

Tex haffa folk som slår en 7:a i parken eller börnar på en parkering, och inte jagar yrkeskriminella och våltäktsmän istället.

Det är iaf därifrån mitt förakt emot A-laget kommer ifrån, tror inte att det är många här som har något emot "riktiga" snutar....

Saken är den att de som tar fast folk som pinkar och börnar inte har samma arbetsuppgifter som de som arbetar med yrkeskriminella och våldtäktsmän. De jobbar på olika rotlar. Det är som vilket företag som helst. Vissa jobbar på lagret och syns inte, medan andra jobbar i butiken och syns därför. Svårare är det inte...

Ett lagbrott är ett lagbrott, oavsett dess storlek.

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.

blacken
11 juli 2007
Trådstartare
Merclone skrev:

Du har rätt i en sak det behövs någon sorts iordinghållande enhet som "smörjer"och underhåller det maskineri som vi kallar samhälle som även tryggar individen och hans egendom emot "buset". Men var helt ärlig nu varför har allmänheten en sådan attityd till poliser som dom har?. Tror du att dom vaknar upp en morgon och säger till sig själva" hej vad jag har långtråkigt, nu så ska jag börja med att vara ilsk på snuten"?. Det krävs två till en tango.

Greve
135 Inlägg
11 juli 2007
Får hålla med Merclone. Visst e d sjukt surt och irriterande när man åker fast för såna "småsaker" som fortkörningoch liknande.. Men det är lagbrott! Var ska man dra gränsen? Fria hastigheter? Jag hade fan inte släppt ut min son innan han själv hade haft en stridsvagn att köra runt i.. Nej sluta klaga och hjälp till ist... Ingen är perfekt, jag kör för fort ofta men jag betalar de böter jag får... Ha det bra o kör jättefort på bana...

blacken
11 juli 2007
Trådstartare
BamZe84 skrev:
AudiS skrev:

HaHa såna minnen som sitter i hela livet tongue
poolaren siktade mot en polis med hans soft air gun, 2min senare låg han på marken med ett skott i benet, haha, så han siktar aldrig mer på en polis tongue

rätt åt honom, vapen är ingen lek. fast han hade lite otur, att polismannen lyckades träffa benet.

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
11 juli 2007
Dave_C70 skrev:
BamZe84 skrev:
PlumCrazy skrev:
Snuten kan visst köra, men det där var väl ändå lite överdrivet ställ wink

Dem som polisen jagade tog refugen på andra sidan o gasa me sin v70 t5a tongue så dem hade samma motor, sen att polisen inte kan hantera hästarna är ju tragiskt smile

Polisen har väl R-motorn i sina bilar om jag inte har helt fel, dvs några kusar fler än en vanlig T5:a?

Enligt vv:s register är iaf snutbilen i häcken en 2,4T 200hk.. men vad vet jag

Som tidigare nämnts vet ja att d5:an är rätt vanlig, "chippade" är dom oxå ibland...

Sök