Merclone skrev:
Men hu så jävla kul, polisen körde av vägen. Jag vet, vi provar att ta bort dem från gatorna, friställ allihopa! Sen kan vi se hur kul det blir när eran farmor blir rånad, bilen stulen och era barn sprang vilse i skogen. Ni har ingen som helst aning om hur det är att vara polis, med all den press det innebär. Tror ni att ni är coola och får gangsterstatus när ni snackar illa om ordningsmakten och kallar dem snutjävlar osv? Är det ilska över fortkörningsböter eller att stylingen rök efter flygande besiktning? Inte tänkt på att det var ni som gjorde fel, och inte polisen. De hoppar inte ut mitt i gatan och ger böter av ren illvilja. "Sätter de dit" er så är det ert fel. Varför ska polisen motarbetas när det enda de gör är att se till vårt bästa? Jag tycker synd om er alla som inte förstår bättre. Hoppas ni en dag är vuxna och mogna nog att inse hur obota korkade era uttalanden är...
Mycket bättre än så går det inte uttrycka det...
Polisen är bra, många skriver "Har de inget bättre för sig?" när de fått fortkörningsböter.
Enda svaret är: Nej, deras jobb vid det tillfället var att hindra fartsyndare.
För det är också ett brott.
To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.