2412
Sök

MDS basar

82 Inlägg
11 juli 2007
Trådstartare
Hej, jag har mds basar, som spelar riktigt bra! Men när jag läser runt i forumet ser ja nästan alltid folk som klagar på mds, varför är mds mycket sämre än andra märken? Vad har ni emot mds igentligen? Såg i en tråd nån skrev typ "jag har en bas med 300 watt som spelar skiten ur en 800 watts mds bas iaf", kanske inte va precis så men typ iaf. Så nu får ni skriva vad som är så dålig

141 Inlägg
11 juli 2007
det beror på folks krav... mds är väl ökända för att vara dom mest överdrivna märket...

82 Inlägg
11 juli 2007
Trådstartare
strid_1985 skrev:
det beror på folks krav... mds är väl ökända för att vara dom mest överdrivna märket...

överdrivna märket?

1 661 Inlägg
11 juli 2007
Absolut inget fel på mds, dem är mkt prisvärda.

141 Inlägg
11 juli 2007
dom lanseraar sig som att dom skulle vara världens bästa märke osv.. det sticker folk i ögonen lite

Son Of Murphy
782 Inlägg
11 juli 2007
Har kört två stycken MDS genom hela min "karriär". Den ena var en 12" (gula serien) men den orkade inte mitt steg driva fullt ut, men bra lät det iaf. Sen när man böt bil kom den aldrig på plats igen.
Sist hade jag nu en 10" i färdigbyggd låda ifrån Micro, portad o allt. Som jag spelade sönder med ett GAS (BRLs egna märke) som klarade 4*100W RMS, bryggat o allt, så det gav absolut MAX 200w o det spelade jag sönder basen på. Där sjönk mitt betyg AVSEVÄRT för MDS.

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!

bjompa
11 juli 2007
ja har kört mds hela tiden å har inte haft nå problem me dom sakerna.. de är klart prisvärda högtalare..

148 Inlägg
11 juli 2007
Mds är det väl inget fel på igentligen det är ett vanligt budget märke som många andra märken tex Gas... Men håller faktiskt med "strid_1985" om att det är ett av dom mest överdrinva märkena... Dom skriver ju tex om vissa basar tex ZR basarna : det är det mest extrema ljudvärlden någonsin skådat... Hmm inte så troligt men visst... Enligt vad dom skriver så skulle MDS grejer för 3-4k vara lika bra som grejer från nått annat märke för runt 10k... Deras försäljningsteknik är det som förstör deras rykte... Men som sagt mds är ju trots allt prisvärt man får ju vad man betalar för...

141 Inlägg
12 juli 2007
säger inte att mds är skit.. man får vad man betalr för. mds är väl ett ok budget märke.. skulle dock aldrig använda mds själv
Senast redigerat av strid_1985 (12 juli 2007)

Våga Vägra Volvo!
326 Inlägg
12 juli 2007
MDS är ett bra märke att börja bygga med. Passar ju nästan allas plånböcker.
Sen ska man ju inte skryta med att man har MDS, så bar är de INTE! Men spelar riktigt bra tycker jag. Och ett lagom pris för lagom watt!

Vad sa du? Har Pappa betalat?

Toyota-Frälst
310 Inlägg
12 juli 2007
Som med allt här i världen finns det fördomar! Samma gäller dock märken på bilstereos ( I-lands problem?)

Alla har olika uppfattningar och behov om saker och ting. min personliga åsikt är bra om MDS, har det i min kärra och jag ångrar ingenting! Men jag kan inte säga att det är bäst efterssom jag långt ifrån hört alla märken som finns wink

Sök