Ojojoj, här var det länge sen någon kikade eller jag själv skrev.
Tänkte väl försöka att ta tag i bygget igen, har gått lite långsamt i väntan på samarbetspartners inför 2010-2011 men nu är det till viss del klart. Vi kommer att bygga om installationen och vidare på bilen för att komma ut och tävla i EMMA Racing 2010-2011 och då är siktet ställt på EM. DLS är hududsponsor och kommer att bistå med billjudet. PM Competition team kommer att stötta och hjälpa till med tips och tweakning. Kudoz fortsätter att bistå med bra bult on tuning.
Det första som gjordes med bilen för någon månad sen var att börja göra i ordning den för besiktning, dvs lite nya blinkers och allmänt småfix.
Dock så råkade jag ut för avgasläckage som vanligt mellan turbo och grenrör, har rivit och plockat ihop ett antal gånger sista månaden, skaffade t.o.m ett beg. extrakorgrenrör men gjorde missen att inte mäta flänsen mot toppen.....den hade slagit sig och läckte som ett såll. Efter att säljaren (ruskigt bussigt) tog på sig att plana grenröret så var det dags att linda in det i bandage och montera. Nu så sitter det på plats och håller tätt. Dock fick DP´n byggas om lite och resterade avgassystem måste ses över då det är skaplig självresonans som sprider si i kupen.
Var i måndags kväll och bes. och kom hem med 6st 2:or av enklare slag, de sa inget om de mods som är gjorda utan jag fick nedslag på för snabb blinkersfrekvens, lös lykta fram, slitage av däck mot kaross, högljutt avgassystem (resonansen), ojämn bromsverkan, pendlande bromsverkan. Ska ta tag i detta i helgen sen ska jag riva ljudinstallationen och påbörja det nya.
Passade på att igår riva ur ac kylaren och stoppa i den nya alukylaren ifrån kudoz.se. Byte av vattenkyl gick ruskigt fort, är van att man brukar behöva kapa och fixa lite när man byter "bolt on" saker men denna var verkligen bolt on, även fläktkåpan passade.
Kastar upp några dåliga mobilbilder på det som gjordes.
Nya grenröret, första monteringen....
Grenröret:
Lindat och klart, vilket skitjobb.
Nya kylaren
Nya vs gamla
Nya på plats
Överblick