[SIZE=2]Detta var gjort av tidigare ägaren vid inköp:[/SIZE]
Öppet luftfilter med större slang (3") till inlopp på turbon
Annat chip på sockel
Saab 9000 IC med alu rör
Extern oljekylare (19 raders kylare på org ic platsen)
Kallare stift
Progressiv btr (1:1,2)
Större soppa pump (Bosch)
Mitsu 15t turbo
1 bars laddtryck
3" avgassystem från turbon, med katt ers. rör.
17" Azev A fälgar med 225/45-17" GoodYear Eagle F1 däck runt om.
[SIZE=2]
I bilen sitter det just nu:[/SIZE]
Oljetemp mätare
Oljetrycks mätare
Vattentemps mätare
Laddtrycks mätare
Turbo timer (HKS Turbo Timer Type 1)
Sitter även ett Apexi SAC-2 i bilen också. så att man kan justera soppan
lite bättre.
Ut över det så är det vanlig utrustning på bilen såsom AC, elspeglar, elhissar, taklucka, dimljus (eftersom den är sv.såld), larm.
[SIZE=2]Vi har en del smått och gott i garaget som ska monteras:[/SIZE]
6 puckars sinterlamell.
440cc spridare
Uppsvarvad lmm
4kolvsok och skivor från en 300zx
40mm sänkningsstas från Lessjö
samt lite nya mätare.
Sen ska även instrumentbrädan från våran gamla 200sx s13 (www.madcarsound.com/nissan.html) så klart monteras i denna bil, för den ska ut och tävla i lite olika billjudstävlingar (www.emmanet.se).
[SIZE=2]Det som sen ska sitta i bilen när det kommer till bilstereo är följande:[/SIZE]
Huvudenhet: Pioneer P9 + processor
Framsystem: N-core Anthem 5”
Sub: N-core Anthem 10”+ 12”
Steg: Celestra bade till framsystem och sub.
[SIZE=2]Vill vill även passa på att tacka våra sponsorer:[/SIZE]
[SIZE=3]Ncore[/SIZE] som håller oss med bilstereo.
[SIZE=3]Kudoz Performance [/SIZE] som bistår med en massa delar till 200:an.[list]
[/list]
Vi provar ut lite olika körställningar
Passade även på att ta en bild på båda bilarna efter några timmars slit
Hittade ett par bilder på datorn från när jag började bygga baslådor och batterilådan. Samma saker ska in i detta projekt och färdigställas.
Batterilåda framifrån.
Batterilåda bakifrån samt botten och sidor till det som ska bli baslådor.
Så såg det ut när vi köpte bilen och ser nästan likadant ut än så länge.
Klar förbättring, tror att fjädrarna satt sig ytterligare lite efter fototillfället. Sänkt med lessjös sänkningssats.
ljuddämpning / mer sänkning
35mm2 strömkabel dragen i pma slang.
högtalarkabel fastbuntad.
Höger baslåda
Vänster baslåda
Översikt av baslådor och batterilåda.
för er bildfetisher som ej orkar klicka vidare lägger jag nu även in lite bilder på instrumentbrädan nr den byggdes.
Orginal.
Fixerat ramar och bafflar där jag vill ha dom.
Spännt upp fleecefilt för att få önskade former.
plastad och spacklad men mycket slipjobb kvar,
Lim pålagt.
Vinylen på och bärdan monterad.
Denna ram ska slipas och lackas om i annan kulör.
KABELDRAGNING
Kablarna är dragn i strumpa och buntade ordentligt så att allt ska sitta och vara skyddat. På bild ser ni högtalarkablarna.
Signalkabel
Strömkabel
Kablage till HU
Ny jordkabel till HU
Passar även på att ljuddämpa alla skrammelpaneler.
Orginal vs modifierad
Påbörjat monteringen av brädan, har dock en del kvar att göra innan allt är på plats fram.
Roade oss med att märka allt kablage i bilen så man lätt kan se vilka kablar som är till vad.
Lött lite högtalarkabel och sen skyddat med kabelstrumpa och krympslang.
Monterat diskant och diskantkopp, koppen sitter bultad i a-stolpen.
Slipat och lagt på ett lager svart sprayfärg på mittpanelerna för att se vart det ska slipas / spacklas mer. Samt så ser man att båda diskantkopparna och handsfack och mittkonsoll kommit på plats igen.
Nu så har jag gjort lite till med bilen.
Kabeldragningen under brädan och i kupen är klar inkl. uppmärkning av allt kablage, mellanregister på plats, fäste till soppadator på plats samt en msaa som inte syns men är gjort.
Bilder kommer här:
Lött lite högtalarkabel till mellanregistren (supra ply)
Översikt med det mesta på plats fram i bilen.
Bild på nya fästet och soppadatorn.
Det som ska bli säkringscentralen för slutstegen och processorn bak i skuffen. tgg lite saker som legat i skräpat i garaget, kul att "bra att ha" prylar kommer till användning i bland.
Har kapat upp den ena skenan i 8 bitar och pillrat vidare med säkringslådan, dock några timmar kvar innan den är helt klar.
Slutstegsracksbygge påbörjat.
Fästen för att hålla racket på plats.
Bultarna går upp igenom batterilådan och håller även den på plats.
Fortsätter att svetsa fast allt till ett stycke.
Början till racket som de tre mindre stegen ska sitta på.
Provmontering av steg för att se att allt kommer få plats som tänkt.
Monterat 2 av stegen för att kunna svetsa fast stag 2 till dom.
Stagen fastsvetsade.
Ett stycke rack.
Förstärkt plåten där racket ska bultas fast då bilplåten ej var allt för grov.
Provmonterat alla 4 steg.
Annan vinkel på provmonteringen.
Här kommer uppdateringen från söndagens byggstund.
Vill tacka Peter (Audi_reed) på telge energi jättemycket för all hjälp och lån av lokal och verktyg.
Så här såg skuffen ut i lördags när vi tävlade med bilen, tyvärr så lämpade sig inte de stegen för den installationen jag gjort, fläktarna lät för mycket.
Så då fick det bli nya steg och ett nytt rack var tvunget att byggas.
Tillverkade en hel del fästen för att racket skulle sitta riktigt stumt, vilket det sen gjorde.
Var även tvungna att montera steget så jag fick musik i bilen på vägen hem
Steget är ett 4kanals celestrasteg.
Lite andra bilder på jordskenan och lite annat som byggdes inför lördagen.
Anthem 12"
Rediga kabelgenomföringar med låsning.
Jordskenan.
Säkringshållare samt stöd för att batteriet ej kan röra sig.
Vi börjar med intercoolerbytet:
Sen till kopplingsbytet, vi passade även på att byta urtrampningslagret.
Gamla kopplingen som numera är ersatt med en 6 puckars sinter.
Nu lite bilder från Japmeet ifrån Kudoz "montern"
Till sist en bild på mig och våran son som testade Sir_daniels lagom stor / lilla poketbike:
mvh Jens och Emilia
Senast redigerat av jensclaudius (11 juni 2009)
www.bilstereoforbundet.se för dig som vill tävla i billjud
0
0
0
0