2489
Sök

blev fottad av hastighetskamera igår

Civic_TypeR2007
15 juli 2007
#21
Du kommer inte behöva betala ett skit...  så du kan vara lugn dude...

ps sorry för of topic men vet ni nån bra lsaser varnare?

Alecci's fästmö
708 Inlägg
15 juli 2007
#22
nu e de ju så att de e inte ägaren som får skiten för de för det är du......dom känner igen dig på bilden du kommer typ få hem en bild på plåten en på hela bilen å ett insicktat på ditt ansikte tongue vad jag ha läst att en annan fått här inne så tro inte de blir anorlunda med dig hm...men men...

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.

196 Inlägg
15 juli 2007
#23
Chrom skrev:
Fattar inte hur folk kan skriva LÖGNER rätt ut. Jesus ****** Christ

Det är INTE bilägaren som kommer få böter. De kommer försöka identifiera dig på fotot, lyckas de klura ut vem du är får du böter hem i brevlådan. Lyckas de inte, då avskrivs ärendet. Easy as that.

Ledsen för utbrottet, men jag fattar inte hur vissa är funtade sad

Läs mer: http://www.vv.se/templates/page2_2____16247.aspx
Dock så kommer dessa regler EVENTUELLT att bytas ut så att ägaren till bilen får hem böterna och det är då dennes ansvar att inkasera dom pengarna från den som han/hon har lånat ut bilen till. Dom har inte börjat med detta än och derför avskrivs bötern såvida dom inte får fram klara bevis.
Jag har för mig att dom inte kollar längre än alla dom i familjen som har körkort. Såvida du inte har kört extremt mycket för fort då dom kan sträcka sig längre.

Ha en bra dag.

One life, Live it!

Kalaskillen
246 Inlägg
1 augusti 2007
#24
sexy_d skrev:
jag har fåt böte föra året, jag fick foto, vilken hastiget, var  och allt
Om jag hittar hemma, jag kommer att lägga här på forum, jag fick betala 2700 kr, på 110 kmh jag körde 123 kmh, inget skoj med dem längre, så jag köpte en laservarnare , och den funkar perfekt, den kostar runt 1000 kr till 1800 kr,  men det finns en annan grej, nån slags av folly som man ska klistra på reg nummer, jag vet inte hur det funkar
vet  ni nåt on detta ?
Sry var bara tvungen att klaga på den urusla svenska du använder och meningsbyggnaden. Det finns något som heter "punkt" och används för att avsluta en mening? hmm

Som tur är har jag aldrig råkat ut för en fortkörning, varken via fartkontroller eller mot en kamera. tråkigt att du inte hann se den neutral

Varför ska man alltid behöva hålla 5-56burken rakt för att något ska komma!!? CRC uppfinn något bättre!

LicensSvetsare
280 Inlägg
1 augusti 2007
#25
Lady_Milla skrev:
nu e de ju så att de e inte ägaren som får skiten för de för det är du......dom känner igen dig på bilden du kommer typ få hem en bild på plåten en på hela bilen å ett insicktat på ditt ansikte tongue vad jag ha läst att en annan fått här inne så tro inte de blir anorlunda med dig hm...men men...
Herregud, du kan väl läsa lite av tråden innan du komenterar.
Tänk dig själv att jag lånar din bil, och blir fottad av en kamera, hur ska dom då veta vem jag är?

Slår man yxan i båten får man ro som fan!

285 Inlägg
1 augusti 2007
#26
och hur ligger det till om det är väldigt mycket över begränsningen ? om du te kör 150 på 70 väg elelr dyl ?
På vilket avstånd tas kortet ?
Senast redigerat av Ravestream (1 augusti 2007)

en satans jävla Volvo.

33 Inlägg
1 augusti 2007
#27
AudiS skrev:
Lady_Milla skrev:
nu e de ju så att de e inte ägaren som får skiten för de för det är du......dom känner igen dig på bilden du kommer typ få hem en bild på plåten en på hela bilen å ett insicktat på ditt ansikte tongue vad jag ha läst att en annan fått här inne så tro inte de blir anorlunda med dig hm...men men...
Herregud, du kan väl läsa lite av tråden innan du komenterar.
Tänk dig själv att jag lånar din bil, och blir fottad av en kamera, hur ska dom då veta vem jag är?
De matchar din bild som kommer på fotot med en dator som sitter i kameraskåpet som gör en matching mot alla körkort, dvs bilderna på utfärdade kökort i Sverige...ingen som visste det tongue

245 Inlägg
1 augusti 2007
#28
PAJO1 skrev:
AudiS skrev:
Lady_Milla skrev:
nu e de ju så att de e inte ägaren som får skiten för de för det är du......dom känner igen dig på bilden du kommer typ få hem en bild på plåten en på hela bilen å ett insicktat på ditt ansikte tongue vad jag ha läst att en annan fått här inne så tro inte de blir anorlunda med dig hm...men men...
Herregud, du kan väl läsa lite av tråden innan du komenterar.
Tänk dig själv att jag lånar din bil, och blir fottad av en kamera, hur ska dom då veta vem jag är?
De matchar din bild som kommer på fotot med en dator som sitter i kameraskåpet som gör en matching mot alla körkort, dvs bilderna på utfärdade kökort i Sverige...ingen som visste det tongue
Ha ha, eller hur tongue


LicensSvetsare
280 Inlägg
1 augusti 2007
#29
Jo han har rätt sen kommer CSI och undersöker däckspåren!  Samt insats styrkan och FBI, alla andra utredningar pausas!

Slår man yxan i båten får man ro som fan!

Proljece?
1 464 Inlägg
1 augusti 2007
#30
AudiS skrev:
Jo han har rätt sen kommer CSI och undersöker däckspåren!  Samt insats styrkan och FBI, alla andra utredningar pausas!
Allvarliga grejer ju elsa 90 2000kr böter för 5km/h för snabbt roll

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

150 Inlägg
1 augusti 2007
#31
Ravestream skrev:
och hur ligger det till om det är väldigt mycket över begränsningen ? om du te kör 150 på 70 väg elelr dyl ?
På vilket avstånd tas kortet ?
Rätta mig om jag har fel, men mäter int kameran på runt 80 meters avstånd och tar kortet på 15-20 meter ? Har för mig jag har hört det någonstans iaf .

124 Inlägg
2 augusti 2007
#32
hanning81 skrev:
Kan inte bötfälla tex ett åkeri om en lastbil kört för fort...
Borde ju vara ganska enkelt att kolla vem som kört då det är lag på att spara färdskrivarbladen i minst ett år om jag inte mins fel.

Vi fick besked att ett av våra fordon med följande regnummer *** *** hade kört för fort, och att vi skulle plocka fram uppgifter vem föraren va. hmm


Kockafan
224 Inlägg
2 augusti 2007
#33
jag undrar därimot ifall amn kan få böter om dom inte kan se ansiktet?.. för jag har fått för mej att dom ite får de.. så jag drar alltid ner solskyddet och kör som vanligt.. kan man bli av med kortet i värsta fall om dom ser vem det är??

Kocken

638 Inlägg
13 november 2008
Trådstartare
#34
kan säga som så att nu över ett år sen efter jag blev fottad har jag fortfarande inte blivit kontaktad av polisen så jag känner mig rätt lugn nu smile körde cirka 220kmh på 70väg. förmodligen har de inte blivit någon bra bild.

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit


Sök