2727
Sök

blev fottad av hastighetskamera igår

638 Inlägg
15 juli 2007
Trådstartare
igår natt blev jag bländad av blixten från hastighetskameran tongue körde kanske mycket för fort kan ja säga. va kommer hända nu? bilen ja körde me står inte på mig.

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit

665 Inlägg
15 juli 2007
du kommer att få fotto hemma !! inte bra ; lycka till nu !!

Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver hjälp
Lackerings jobb kan ordnas (Lackbox)

Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
991 Inlägg
15 juli 2007
jaaa de beror på min sambo blev också klickad i en kamera mitt i natten men de va 2 månader sen och jag tror kamerorna har lite svårare i mörker. Beror på väderförhållande osv. Bara att avvakta.

Lycka till smile
Senast redigerat av Eliza (15 juli 2007)

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon

638 Inlägg
15 juli 2007
Trådstartare
ok blir en fin tavla antar jag tongue men om dom inte fått mitt ansikte på fottot? är det ägaren av bilen som får skiten då eller vad?

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit

Move Your Mind
164 Inlägg
15 juli 2007
Får de inte fram en bra bild på vem som kör så blir det ägaren som får ta böterna, om de kan få fram plåten.
Senast redigerat av herrsiba (15 juli 2007)

/Simon
-Fun is not a straight line
-"When once you have tested flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"

206 Inlägg
?
1 038 Inlägg
15 juli 2007
sexy_d skrev:
du kommer att få fotto hemma !! inte bra ; lycka till nu !!

Bilen står ju på en annan smile

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!

5 198 Inlägg
15 juli 2007
herrsiba skrev:
Får de inte fram en bra bild på vem som kör så blir det ägaren som får ta böterna, om de kan få fram plåten.

Föraren måste kunna identifieras om böter ska kunna utdelas...De kan aldrig böt fälla DEJ om din KOMPIS kör för fort i DIN bil

Greve
135 Inlägg
15 juli 2007
Om bilen inte är ens egen har de mycket svårare att bötfälla dig... I deras register jämför de bilens ägares körkortsfoto med föraren på bilden.. Klart att de kan lista ut ibland vem det är men brukar bli problem om det inte är ägaren som kör för fort. Herrsiba, om man inte kan identifiera föraren i bilen så läggs ärendet ner i brist på bevis. Kan inte bötfälla tex ett åkeri om en lastbil kört för fort...

Kapten Långsam
185 Inlägg
15 juli 2007
Fattar inte hur folk kan skriva LÖGNER rätt ut. Jesus ****** Christ

Det är INTE bilägaren som kommer få böter. De kommer försöka identifiera dig på fotot, lyckas de klura ut vem du är får du böter hem i brevlådan. Lyckas de inte, då avskrivs ärendet. Easy as that.

Ledsen för utbrottet, men jag fattar inte hur vissa är funtade sad

Läs mer: http://www.vv.se/templates/page2_2____16247.aspx

524 Inlägg
15 juli 2007
jag trodde de va så att de kommer en lapp till ägaren och att han måste ta på sej de om inte du erkänner, att på lappen som kommer måste man skriva vem de va som körde...

så blev de iaf med en laserkoll.
Senast redigerat av GrebyAxel (15 juli 2007)

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
15 juli 2007
herrsiba skrev:

Varför svara när man inte vet korrekt?

Kan dom inte identifiera föraren på bilden så kommer dom höra av sig via brev där dom ber dig identifera/uppge vem som framförde bilen vid tidpunkten då bilen fottades. Eller så ringer dom och ber dig komma ner till station där dom kommer fråga vem som körde bilen.

Du behöver inte enligt lag uppge vem som körde så kan dom inte identifera föraren så går du fri.

Men du behöver inte vara orolig.. dom där kamerana fungerar utmärkt även i mörker så det kommer nog dimpa ner ett brev i lådan inom snar framtid (kan ta upp till 3 månader ibland)

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

Colaberoende
1 219 Inlägg
15 juli 2007
Precis som dom andra skriver så är det ägaren till bilen som dom kommer jämföra fotot med. Stämmer inte ägarens foto med körkortsregistret så kommer dom kolla närmast anhöriga (t.ex far och bror).

Dom kan ju omöjligt veta att du och bilens ägare är vänner men det kan gå åt vilket håll som helst.

Läste om en gubbe som fick ett foto hem från en kamera och det var inte han som hade kört bilen. Ägaren hade lånat ut bilen till en granne och denna grannen var visst lik ägarens brorsa så ägarens bror fick hem en lapp om detta. Dom överklagade och vann.

/Ena

665 Inlägg
15 juli 2007
jag har fåt böte föra året, jag fick foto, vilken hastiget, var  och allt
Om jag hittar hemma, jag kommer att lägga här på forum, jag fick betala 2700 kr, på 110 kmh jag körde 123 kmh, inget skoj med dem längre, så jag köpte en laservarnare , och den funkar perfekt, den kostar runt 1000 kr till 1800 kr,  men det finns en annan grej, nån slags av folly som man ska klistra på reg nummer, jag vet inte hur det funkar
vet  ni nåt on detta ?

Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver hjälp
Lackerings jobb kan ordnas (Lackbox)

730 Inlägg
15 juli 2007
Min kompis blev fotad av en kamera, då kom det hem papper som han var tvungena tt fylla i, t,ex om det var han som körde o om han erkännde, ock när han hade gjort det så skulle han få hem fotot o böter på det.

Drop Shop
926 Inlägg
15 juli 2007
Erkänn inte. det är bara dumt. Erkänner du inte kommer det läggas ner i brist på bevis.
Okej om fotot är klockrent, men det tror jag knappast det är om det är taget nattetid.

44 Inlägg
15 juli 2007
I framtiden om det går igenom vet ej när så kommer det inte spela ngn roll om vem som köra så länge fordonet inte är stulet. Att det kommer att räcka med REGnr, ägaren till bilen får sen betala oavsett vem som kört den det är ju på hans ansvar han lånar ut bilen... o får då ta på sig detta. Men tycker det blir tråkigt om det skulle bli så... Det är väl bara dryga 2 av 10 som åker dit pga av bildkvalitéerna...

Ta du genvägen så väntar jag där framme på dig!!

638 Inlägg
15 juli 2007
Trådstartare
okey då finns de kanske hopp endå big_smile får väll se hur de går. kan lägga upp bild sen så ni får se hur korten blir i 200kmh

Rörpulare
1 453 Inlägg
15 juli 2007
myrando skrev:
herrsiba skrev:

Varför svara när man inte vet korrekt?

Kan dom inte identifiera föraren på bilden så kommer dom höra av sig via brev där dom ber dig identifera/uppge vem som framförde bilen vid tidpunkten då bilen fottades. Eller så ringer dom och ber dig komma ner till station där dom kommer fråga vem som körde bilen.

Du behöver inte enligt lag uppge vem som körde så kan dom inte identifera föraren så går du fri.

Men du behöver inte vara orolig.. dom där kamerana fungerar utmärkt även i mörker så det kommer nog dimpa ner ett brev i lådan inom snar framtid (kan ta upp till 3 månader ibland)

3 månader?! Kollade upp de när ja blev fotad, dock me ett solskydd för ansiktet... Och då tog ja reda på att inom 10 dagar ska du få nån sort av info angående händelsen.. Annars va de lungt de e typ 2 1/2 månad sen min händelse..Och har inte hört ett skit av dom!

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

Rörpulare
1 453 Inlägg
15 juli 2007
mellowd skrev:
Erkänn inte. det är bara dumt. Erkänner du inte kommer det läggas ner i brist på bevis.
Okej om fotot är klockrent, men det tror jag knappast det är om det är taget nattetid.

Detta hände min polare med! Fast han ringde upp och sa att han inte visste vem de va som körde och att han inte tänker stå för nått han e oskyldig till... Sen va de inge mer me de, Dom skickar ju bara ut ändå så att dom kanske kan få fram ett erkännande, Dom har ju inte mkt att förlora på att skicka ut ett brev liksom, som nån kanske e dum nog och erkänna..

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

Sök