Så, bilen på väg till landet nu dit jag ska i helgen och ta närmare titt på den.
Ok såhär är det;
Polisen påstod bilen vara krockad, vad det var då på riktigt var att bilen vart inkört in i ett "parkeringsräcke" av trä som man brukar se här o var på parkeringar, fast inte så hårt då att bilen tagit någon skada utav detta så vitt jag kunde se. De skadorna som vart då: höger dörrlås sönder (den vägen de tog sig in), plasten kring tändningslåset/under ratten borta, sladdarna hängandes, tändningslåset urdragen ur låshuset?? typ använd vilken nyckel du vill för att starta bilen. Rattlåset förstört självklart. Där hade vi skadorna som uppstod för bilstölden och kan jag förstå i viss mån. Däremot det som får det att koka över är att man har skitat ner inredningen, fimpat cigg i dörrklädsel etc, förarstolens nackstöd bortsliten, sparkad på sätena så att tyget slitits upp här o var, hatthyllan bak borta, vänster bakre ljus ursliten ur sitt plats, lysena fungerar inte där längre bak vänster och så bakre vindrutetorkaren söndersliten/bortsliten, avgasröret verkar ha fått sig en rejäl smäll (nackskott på vägverket för djävla fartguppar/liggande poliser etc), bromsarna tog lite konstigt och främre högra plåtfälgen o navkapseln fått sig rejäl hack. Just det tanklocket är borta också.
Samt mina inhandlade varor i bagageluckan var borta samt bildokumenten (dock inte den tekniska passen då den är på landet).
Positiva då: mitt tandläkarbokningstidslapp vart kvar, radion kvar, men fan viktigaste av allt, bilen lever!!! Går att köra och svänga med den. Vågade inte ta i för hårt. Men men, lät morsans sambo köra bilen till landet så den får stå där tills vidare.
Ska till landet i helgen så får jag ta en titt på bilen som sagt, får vänta tills löningen och inskaffa ett larm med signalhorn från ett lok för att få festen igång.
Förstår delvis biltjuvandet och skadorna i samband av detta, men fan att förstöra bilen i onödan känns väldigt lågt, lägre än Glocalnet.
men men, slutet nästan gott.
im happy
just bilen återfanns i Hässelby på Hässelby Strandvägen 39 - ett villaområde... wtf..