2965
Sök

Privat Uppkörning

892 Inlägg
17 juli 2007
Team-Adolfsson skrev:
vad händer om man (råkar) köra lite för fort ??
som på vissa ställen nästan omöjligt att hålla 50 vad gör dom om man råkar köra i till exempel 55 ??

Du skämtar va? Vad menar du med att det är omöjligt att hålla en viss hastighet? Kan du inte det så har du väl inte så bra kontroll över bilen. Du ska hålla hastigheten även om alla andra blåser runt dig i 120. Säkert? Inte alls. Lagligt? Javisst, och det är oftast det som räknas...

Jag ska inte vara någon moralkärring, och troligtvis så gör kontrollanten en helhets bedömning på din körning. Brukar sällan vara pga. en enda sak man kuggar, utan det sammanlagda resultatet av turen.
Se till och håll hastigheterna, speciellt vid så låga hastigheter.

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

196 Inlägg
18 juli 2007
Android skrev:
Team-Adolfsson skrev:
vad händer om man (råkar) köra lite för fort ??
som på vissa ställen nästan omöjligt att hålla 50 vad gör dom om man råkar köra i till exempel 55 ??

Du skämtar va? Vad menar du med att det är omöjligt att hålla en viss hastighet? Kan du inte det så har du väl inte så bra kontroll över bilen. Du ska hålla hastigheten även om alla andra blåser runt dig i 120. Säkert? Inte alls. Lagligt? Javisst, och det är oftast det som räknas...

Jag ska inte vara någon moralkärring, och troligtvis så gör kontrollanten en helhets bedömning på din körning. Brukar sällan vara pga. en enda sak man kuggar, utan det sammanlagda resultatet av turen.
Se till och håll hastigheterna, speciellt vid så låga hastigheter.

Håller helt klart med!
Ju lägre begränsning det är ju viktigare är det att du håller hastigheten! Men om du inte ens kan hålla dig från att gasa under dom där 40 minutrarna det tar att köra upp så håller jag nästan med om att man inte ska ha körkort. Sen så fort uppkörningen är klar och du fått godkänt skiter dom i ifall du kör därifrån i 200km/h då är du polisens problem, inte deras.

Godkänd eller inte på dåliga grunder beror mycket ofta på ifall kontrolanten är på dåligt humör eller bar vill hem till familjen eller något sådant.
En polare till mig misslyckades för att han bromsade in ½m för sent vid ett röljus, låg 2dm för långt ut i en dubbelfilig rondell och en halv lyckstolpslängd för nära bilen framför på motorvägen och det kom bilar och svängde in framför honom hela tiden (folk med körkort vet oftast hur det är när man ligger i exakt hastig het och det bara droppar in bilar framför).

På min uppkörning så missade jag en 30 skylt och fortsatte i 50 under typ 100m och klarade ändå uppkörningen. Och det misstaget påpekade hon inte ens, det var jag som upptäckte det själv.

Lycka till!

One life, Live it!

820 Inlägg
18 juli 2007
Dom är inte hårdare mot privatister.
Det är bara privatisterna som tror dom kan köra för att deras mamma säger det...

Min uppkörningssnubbe tyckte jag körde för långsamt... big_smile
Och jag missade en 90-skylt, så jag fortsatte i 70.
Det tar emot att säga att man missade en skylt när han frågade om det när jag fortsatte köra i 70 big_smile
Men jag fick ändå mitt körkort på första försöket. Jag gick iofs på körskola ett tiotal lektioner för att vara på den säkra sidan smile

Sök