3794
Sök

Fira halvår med fjällan, behöver hjälp! (Gärna från tjejer)

420 Inlägg
17 juli 2007
Trådstartare
Hejsan alla gorgare, jag behöver lite hjälp med en sak, det e såhär att jag och fjällan ( flickvän för dom som inte vet de ) ska fira ett halvår snart och ist för att gå på restaurang så skall jag bjuda hem henne på middag, som jag tycker är mycket mer personligt... Föräldrarna och broren har jag fått iväg så jag har huset för mig själv.

Nu till mina frågor:
1. Vilket typ av mat skulle man kunna bjuda på ( Inte makaroner eller något sånt lol ) Det som är lite jobbigt är kanske att hon e gluten och lakots så man får liksom tänka på det också....
2. MUSIK, vill ha tips på era "lugna favoriter" så man kan fixa ihop en lugn och fin Playlist att spela...
3. Kanske någon romantisk film?

Kom gärna med egna förslag/synpunkter... Vill att hon ska komma ihåg detta länge smile
Sen tänkte jag på de att man kanske kan lägga rosenblad på mitt nersläckta rum och bara ha tända värmljus, de hade kanske varit något?

Många förslag nu tack big_smile
Senast redigerat av JalleJ (17 juli 2007)

Körv
3 535 Inlägg
17 juli 2007
Ojoj! Vilka planer big_smile Undrar hur det blir om ett halvår big_smile

Truckdriving Man

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
17 juli 2007
Entrecóte med klyftpotatis och hemmagjord bernaisesås, gärna med nåt gott vin till. Sen som efterätt, choklad doppade jordgubbar med rosevin eller nån bubblande dryck.

Musik; Hmm, tanka ner skivan lungna favoriter eller absolute love songs.

PS; Kanske nåt skriv fel.

Lev livet, det kan ta slut fort

Greve
135 Inlägg
17 juli 2007
Tror det finns en hemsida som heter typ recept.nu eller båt sånt.. Där kan du nog söka på laktosfri mat o så... Allt annat lät skitbra! Hoppas det går bra!!

Blivande servicetekniker
117 Inlägg
17 juli 2007
låter som om du vill något annat än att äta middag :p

brumbrumbrum vad är det?
DET SKA DU VETA SOM ÄR MEKANIKER!

420 Inlägg
17 juli 2007
Trådstartare
Okej tack för dessa svar, darkwizard, mums de låter gott smile

Fler förslag smile

Fisken
65 Inlägg
17 juli 2007
Darkwizard hade en bra idé på mat och dryck faktiskt
Om inte det skulle duga så kan du alltid göra potatisgratäng och göra något gott till det.
Vin till maten så klart.

Absolute lovesongs, Absolute relax och sådant dylikt finns ju.

OBS! Glöm inte de röda rosorna smile))

Följ gärna och kommentera mitt projekt här :
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 31#p334231

420 Inlägg
17 juli 2007
Trådstartare
Okej, men någon film då? Måste väl finnas någon romantisk? Och har ingen någon särskilt bra låt som dom gillar? Lugn då helst....

Tacksam för dessa svar jag fått, men vill ha mycket till big_smile

Högerstolsrallyåkare
114 Inlägg
17 juli 2007
Hehe låter som att du verkligen vill ligga bra till om du gör en sån stor uppvaktning på halvårsdagen, lyckans henne  på 1-årsdagen smile

Men gör inte för mkt tycker jag, laga en god mat med ett gott passande vin till, hyr en mysig film och ät en god efterrätt till filmen...avsluta med en massage eller ....ja något liknande wink

Eller gå ut och ät en god middag ute och avsluta med bio och ett glas vin på ett mysigt ställe om ni inte vill vara hemma...

Rosor ja tack, men det där med rosenblad på sängen och så känns lite fööör mkt tycker jag...
Alla tjejer e ju olika men jag skulle nog tycka att det känns lite överdrivet om allt va som från en kärliksfilm från 80-talet, håll det på en jordnära och spontan nivå istället så uppskattas det mer smile

Har dock en fråga, jag har mina misstankar om att ni inte är så gamla och en viss föstagång bland lakanen kanske ska ske...eller är jag helt ute och cyklar?
Jag undrar bara för att många unga tjejer har en önskebild om hur deras första gång ska vara och då kanske allt det där med rosenbladen etc passar mkt bra!

Lycka till! big_smile

edit: Stavfel!
Senast redigerat av M155E (17 juli 2007)

*~ Never Drive Faster Then Your Angel Can Fly... But You Can Give Her A Hard Workout ;) ~*

17 juli 2007
de flesta tjejerna gillar väl titanic

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
17 juli 2007
Before Sunrise, Borta med vinden, Grease, Dirty Dancing. Det finns en hel uppsjö.

Lev livet, det kan ta slut fort

Körv
3 535 Inlägg
17 juli 2007
Ta inte en film som är som Titanic. Då lär hon ju bara somna efter halva tongue OCH SNACKA OM TRÄSMAK FÖR DIN DEL!

Truckdriving Man

420 Inlägg
17 juli 2007
Trådstartare
M155E: Jag funderade också första på att äta ute och sen typ bio som du säger osv... Men tyckte att det blev lite mer personligt med att vara själv hemma.

Så du tycker det är bättre jag har en bukett rosor på bordet ist för på rummet?

De beror på hur du menar med gammal, jag e 18 om två månader och hon har varit 18 i snart ett halvår... Men dedär med första gången gåller de inte, har gjort de ett par gånger innan wink

Tack i övrigt för ett mycket bra svar smile

Darkwizard: Tack för ännu ett bra svar smile

Fler svar önskas gärna, gärna fler tjejer som säger vad dom hade tyckt vara mysigt m.m

196 Inlägg
17 juli 2007
Jag röstar på Dirty Dancing!smile

Högerstolsrallyåkare
114 Inlägg
17 juli 2007
JalleJ: Jo jag skulle rösta på en liten bukett på ca 3 rosor på bodet istället, annars håller jag med dig om att det blir lite mysigare hemma!

Vad gäller filmvalet tyckar jag även där att du ska välja en film som är lite nyare som faktiskt ni båda vill se, men gärna en romantisk komedi eller någon rolig film. kanske inte en krigsfilm =S
Jag älskar själv just Dirty Dancing men jag misstänker att killen inte gör det, samt att man faktiskt sett den många gånger och det ska ju vara en kul kväll för båda ellerhur?

*~ Never Drive Faster Then Your Angel Can Fly... But You Can Give Her A Hard Workout ;) ~*

420 Inlägg
17 juli 2007
Trådstartare
Tack ewrs för låtarna smile

M155E: Jo får se hur det blir med rosorna, blir kanske både och big_smile

Jo jag jar bestämt mig för att vara hemma, speciellt när jag ordnat så hon och jag e själv hemma wink

Hmm, jo jag måste hitta någon bra film... Dirty Dancing såg vi faktiskt för nån vecka sen så inte så kul att se den igen...

Fler svar tack big_smile

306 Inlägg
17 juli 2007
stek skinkstek (Skivor)krydda med någon krydda innan du steker och sen lägger du det i en ungssäkerform, sen häller du grädde på kötten så det täcker (fast du får ju ta den grädden som hon tål så klart) sen har du det i ugnen ca:40 min och 225 grader.
och sen har du potatis och lingon till=)  det är riktigt gott det kan jag lova. och den såsen som blir av grädden WOW kan jag bara säga smile

musik det vet jag inte smile alla har ju olika smak. men ta någon absolute Love eller något liknande..

film..mm ta någon rolig komedi=) är alltid bra=)
Senast redigerat av skumtezz (17 juli 2007)

köp en beemer bli belåten se naturen ovanpå plåten:P

FreddeK
17 juli 2007
Hyr en sawfilm och beställ pizza=) nej men skämt åtsido...du har fått grymma tips men skippa dom där bladen utspridda över sängen eller var det var.

420 Inlägg
17 juli 2007
Trådstartare
sumtezz: Ja det lät faktiskt väldigt gott, tack smile Jo jag funderar på en ny komedi som ingen av oss har sett såfall, roligare då än att någon kan filmen typ...

Freddeponken: Lönt att skriva de du skrev? Jag fick inte ett ända tips från dig?

Fler tips? Någon måste väl firat något med sin tjej/kille... vad gjorde ni?
Senast redigerat av JalleJ (17 juli 2007)

306 Inlägg
17 juli 2007
JalleJ skrev:
sumtezz: Ja det lät faktiskt väldigt gott, tack smile Jo jag funderar på en ny komedi som ingen av oss har sett såfall, roligare då än att någon kan filmen typ...

oja det är det godaste jag nånsin har ätit=)
ta typ någon rolig highschool film eller något tongue

köp en beemer bli belåten se naturen ovanpå plåten:P

Sök