2851
Sök

Starta företag!

224 Inlägg
19 juli 2007
Trådstartare
Om du skulle starta ett "seriöst" företag, Vad skulle det varar då?

Själv vill ja starta ett gym, det skulle vara coolt tycker ja.

Annars skulle jag vilja starta ett ekonomi företag, t.ex. någon slags ekonomi rådgivnigs företag. Känns som det finns ganska mycket pengar att inkassera.

Snurrigt...

3 120 Inlägg
19 juli 2007
Ekonomisk rådgivning är nog inte helt 100:a att satsa på just nu. Finns utredning och förslag på att ta bort kravet på aukt revisor hos små AB:s. Innebär att 25.000 AB:s kommer minska ner sina kostnader för ekonomisk hjälp ganska mycket så kommer bli gott om revisonsbyråer att konkurrera med.

Gym är väl en okej idé, beror ju såklart på var du tänkt öppna det. I min lilla stad är det rätt överetablerat.

Skulle jag starta en firma till skulle jag nog försöka gå in i olje/miljöbränsle/gasindustri. Behöver nog rekrytera rätt människor, för jag kan inte ett dugg om branschen...alternativt förvalta industrifastigheter.
Senast redigerat av viccoA (19 juli 2007)

224 Inlägg
19 juli 2007
Trådstartare
viccoA skrev:
Ekonomisk rådgivning är nog inte helt 100:a att satsa på just nu. Finns utredning och förslag på att ta bort kravet på aukt revisor hos små AB:s. Innebär att 25.000 AB:s kommer minska ner sina kostnader för ekonomisk hjälp ganska mycket så kommer bli gott om revisonsbyråer att konkurrera med.

Gym är väl en okej idé, beror ju såklart på var du tänkt öppna det. I min lilla stad är det rätt överetablerat.

Skulle jag starta en firma till skulle jag nog försöka gå in i olje/miljöbränsle/gasindustri. Behöver nog rekrytera rätt människor, för jag kan inte ett dugg om branschen...alternativt förvalta industrifastigheter.

Det skulle vara ett gym som har bättre erbjudande än sats och dom andra stora gymen big_smile så alla kommer till mitt big_smilebig_smile och det ska ligga i oslo där jag bor big_smile

Snurrigt...

224 Inlägg
25 juli 2007
Trådstartare
de va inte många som ville starta företag tongue

Snurrigt...

DFFL
9 020 Inlägg
25 juli 2007
Jag har funderat på att starta upp ett import-företag, men det blir förmodligen en hel del att göra på det andra företaget snart.
Jag jobbar för min pappa och jag får mer och mer ansvar hela tiden fram tills dess att jag tar över helt.
Visserligen så har han ett annat företag att sköta just nu också men men.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

98 Inlägg
25 juli 2007
Jag och en kollega har funderingar på att starta ett kalkylatorföretag inom byggbranschen. Vi mängdar upp olika projekt i anbudsskedet och så får byggfirmor köpa vår kalkyl så dom själva slipper sköta mängdningen.. frågan är bara hur man "garanterar" att man räknat rätt och vad som händer om man inte gjort det.. vem som får ta smällen...

8 883 Inlägg
25 juli 2007
Nu har ju jag redan startat eget, men kan svara ändå.
Jag startade ett inom min andra "hobby" nämligen IT som det så poppulärt heter.
Helt suveränt att kunna få betalt för en hobby som man gillar samt att man bestämmer helt själv hur mycket eller lite man vill jobba.

Fotograf på tierpidag.se

409 Inlägg
25 juli 2007
elektriker som man är så är så skulle det väl vara att starta eget smile

229 Inlägg
25 juli 2007
Bara jag som vill jobba med bilar?
Om det inte funnits så många styling firmor så skulle jag startat ett smile
Men jag går faktiskt i tankarna på att starta eget. Jag gillar ombyggda bilar, custade och stylade, så det blir något åt det hållet. Om man bara kan komma på en bra affärs ide så man kan konkurera med dom som finns.
Får se vad som händer i framtiden.

~ Lusen, the one and only ~
Medlem i Ösets MK http://www.osetsmk.tk/
Volvo Custom Club http://volvocustomclub.forum24.se/

Sleeper
3 084 Inlägg
25 juli 2007
funderade på starta mc firma men kom fram tilll att det var en jävligt idiotisk ide när man också gillar åka hoj (måste man ju jobba när man vill ut och åka) så nu har man börjat funderat på en annan smart sak smile

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Galen
849 Inlägg
25 juli 2007
elfirma! kan man ju drömma om någon dag:P

Min bmw 325 touring som ska sugtrimmas! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=191202

FreddeK
25 juli 2007
Jag har funderat länge på att typ hyra ut fjortisar till äldre gubbar och damer som saknar sina trotsiga tonårsungar. Det måste finnas en marknad för det....frågan är bara hur man får tag på kidsen, kanske locka med godis och en ny mobiltelefon...
Senast redigerat av Freddeponken (25 juli 2007)

2 014 Inlägg
25 juli 2007
Finns säkert gott om bra affärsidéer i hjärnorna hos de 57 000 personer som är registrerade här, men det första budordet när det gäller en bra affärsidé är ju att vara så unik som möjligt med den, och därför tvivlar jag på att de som sitter på de bästa idéerna kommer att dela med sig av dem. Det är ungefär som med uppfinningar och patent...

Själv har man redan eget inom en rolig men trög bransch, men jag hade hellre faktist pysslat med något annat som egenföretagare.

Kruxet med företagsidéer är, att de som gör det lättast att tjäna pengar också kräver mest startkapital. Och redan där faller det för de flesta (inklusive mig själv med de två idéer jag har som jag tror hårt på).

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

Maizer
26 juli 2007
Alecci skrev:
Finns säkert gott om bra affärsidéer i hjärnorna hos de 57 000 personer som är registrerade här, men det första budordet när det gäller en bra affärsidé är ju att vara så unik som möjligt med den, och därför tvivlar jag på att de som sitter på de bästa idéerna kommer att dela med sig av dem. Det är ungefär som med uppfinningar och patent...

Själv har man redan eget inom en rolig men trög bransch, men jag hade hellre faktist pysslat med något annat som egenföretagare.

Kruxet med företagsidéer är, att de som gör det lättast att tjäna pengar också kräver mest startkapital. Och redan där faller det för de flesta (inklusive mig själv med de två idéer jag har som jag tror hårt på).

Precis, jag och en kompis har några idéer vi spånar på att köra vid sidan om skolan nu, och faktiskt så är de idéerna unika och ganska bra teoretiskt sett. Jag skulle ju då aldrig skriva ut detta på ett forum med 56k medlemmar, där säkert ett antal funderar starkt på att starta eget.

2 283 Inlägg
30 juli 2007
Lite bilrelaterat men det hade varit att starta en typ som platinumcars hade varit kul att jobba som smile

R.I.P. Michael Jackson!

Kettunen
30 juli 2007
Har själv ett eget företag inom städ & Fastigheter ( SKratta på men finns ALLTID jobb inom detta )
Som jag haft i ca 2 år nu o det går kanon fint o tjänar bra med kan jag säga.
Gör allt inom städ, Golv, Fönster, Fastigheter rent utav.

Men min dröm är ju en stor växande Bil verkstad

2 123 Inlägg
30 juli 2007
Kettunen skrev:
Har själv ett eget företag inom städ & Fastigheter ( SKratta på men finns ALLTID jobb inom detta )
Som jag haft i ca 2 år nu o det går kanon fint o tjänar bra med kan jag säga.
Gör allt inom städ, Golv, Fönster, Fastigheter rent utav.

Men min dröm är ju en stor växande Bil verkstad

Och ändå har du bara V6:an ? :p

97 Inlägg
30 juli 2007
ja skulle starta ett åkeri på en gång:)

Lasbilschaufför
34 Inlägg
30 juli 2007
Jag skulle köpa en komplett begagnad lastbil med körning och starta ett åkeri... Inget nytänkande men vafan... Det är kul big_smile

www.norssmotorsport.se
www.johankarlsson.se
Kör: Renault Megane Sport -06

8 156 Inlägg
30 juli 2007
Lusen skrev:
Bara jag som vill jobba med bilar?
Om det inte funnits så många styling firmor så skulle jag startat ett smile
Men jag går faktiskt i tankarna på att starta eget. Jag gillar ombyggda bilar, custade och stylade, så det blir något åt det hållet. Om man bara kan komma på en bra affärs ide så man kan konkurera med dom som finns.
Får se vad som händer i framtiden.

Boyd Coddington a'la Sverige wink
Det hade faktiskt inte suttit helt fel med en sådan i Sverige...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sök