Fan va ja hatar folk som har för lite att göra!!
![mad](img/smilies/mad.png)
Vår/sommar/höst far katten definitivt inte illa av att vara ute dygnet runt, på vintern däremot är de kanske inte så bra om den helt saknar krypin, men katter brukar lösa de mesta sånt själva, dom är ju egentligen helt självständiga djur. Men din katt måste ju bara vara sällskapssjuk, inget annat...
Verkar vara så oxå att om man är yngre o flyttar in i ett nytt område så har man verkligen ögonen på sig från äldre gnälliga gubbar o kärringar.
Har själv fått klagomål från grannar i den lilla byn jag bor i. Det började gnällas bara ett par månader efter att vi flyttade in, och då gällde det att dom vart störda av att min hund stod o skällde i hundgården när han var lämnad själv. De gammeltackorna hotade med att ringa polisen o allt möjligt.. De roliga är att dom som klagade bor i ett lägenhetskomplex 5-600meter ifrån mitt hus, men min närmsta granne som jag bor "tomt i tomt" med känner sig inte de minsta störd, och har inte hört nånting typ.
Sen att E22:an plöjer rätt igenom samhället och mullrar och dånar dygnet runt med sin långtradartrafik som överröstar allt i samhället spelade ingen roll, nä de hördes inte alls sade kärringarna, sökte upp dem och ryade upp med dem ordentligt efter att jag fick dagens ris och anonyma brev i brevlådan m.m efter de så blev de tyst.
Men jag vet va de handlar om egentligen; ung, nyinflyttad m.m. då får man skiten oftare än man gjort sig förtjänt av den...
Så de e bara så att folk har för lite att göra, då letar dom saker att störa sig på
Bit ihop, ryt upp med kärringen eller vad som helst.. Imina ögon inget som helst fel med att din katt är ute när du e på jobbet..
mvh//tompa