3364
Sök

hjälp stort elfel på 855 R

48 Inlägg
29 juli 2007
Trådstartare
har problem med att ibland vill den inte låsa upp med fjärrdosan. å när den inte gör de så går det inte starta bilen. när jag vrider på tändningen så låser sig bilen å lämpor i bilen lyser som inte är på slagna. ex som värmen till bakrutan den lampan på knappen lyser. stänger jag av tändningen så kan ja låsa upp bilen. men vrider jag på ljusknappen till parkering så låser sig bilen. å lika dant om jag trycker på bromsen. den har krånglat så nu till å från nu ett tag men inatt ville den inte mer.
vad ska jag göra. vad kan felet va. den nollställer även sterion när den gör så här. kan de ha med tändningslåset eller jordfel.

tacksam för all hjälp.

Bamse940Ltt
29 juli 2007
kass batteri, kolla jordkablarna som går till batteriet.. en ska sitta på motorn o en ska sitta precis framför batteriet dom brukar kunna ge upp o bilen blir cp

48 Inlägg
29 juli 2007
Trådstartare
tack tack men dom kolla jag precis nu å inget fel på dom. testa även att dra en startkapel mellan å de hjälper inte. men den funkade nu när jg testa den i morsers. så jag prova med att inte låsa med larmet å dosan så man kan utesluta om de e det som är felet eller inte.

vet att tändningslåset brukar bli sletet där vid modulen så är det inte larmet så får jag försöka tjuvkoppla den där nere å funkar bilen då så borde de va den modulen som e fel elle?

2 283 Inlägg
29 juli 2007
Byta batteri och gå igenom kablarna grundligt kolla jorden framför allt.

R.I.P. Michael Jackson!

48 Inlägg
30 juli 2007
Trådstartare
inget fel på batteriet elle några jordkablar. har bytt batterie i sändaren också. bilen hoppar igån efter tack när man grejat med nyckeln å kablarna bakom tändningslåset. det går inte att tjuvkoppla bilen när den är så här. presis som startspärren inte vill koppla ur sig. å nu låste den sig när man åkte iväg på tomgång när den fick jobba lite motorn.

Sök