4153
Sök

Styling SAAB 9-3 SS

Vård/Livsnjutare
17 Inlägg
29 juli 2007
Trådstartare
Någon som vet vart man kan få tag på styling osv till en SAAB 9-3 SS 2004. Vill inte ha nått av saabs orginalpaket utan nått lite värre. Någon som har nått tips??

wink

Jag har ingen signatur, jag lovar!

Vård/Livsnjutare
17 Inlägg
23 augusti 2007
Trådstartare
E det verkligen ingen som vet nått bättre?

Bigge
23 augusti 2007
Speedparts.se ?

Martan
23 augusti 2007
realcar.se

vet inte om dom har till så nya..

Vård/Livsnjutare
17 Inlägg
25 augusti 2007
Trådstartare
Realcar hade ju ett men det var nått universalgrejs det, aja får leta mig vidare... Fler tips välkomnas smile

(none)
1 725 Inlägg
25 augusti 2007
Vet inte om Du har SS Aero?! Om inte, så är ju Aero paketet de snyggaste på den bilen utan tvekan. Lacka bara listerna runt om i samma färg som bilen Och du har fått en kanon fin SS Aero!

//Jonas

--Lev i går som det vore i morgon--

Vård/Livsnjutare
17 Inlägg
25 augusti 2007
Trådstartare
Ja nej det har jag ej, utan helt vanlig SS... Ja jo har tänkt på aero paketet men det är ju rätt så vanligt, vill gärna ha nått som sticker ut känner jag... Men skulle kunna ta det om jag absolut inte hittar nått annat så klart... Kunde man skulle man ju kunna desigan själv men behöver nog vara lite händigare då smile

(none)
1 725 Inlägg
25 augusti 2007
Förstår ditt tänkande. Men varför inte köra med Aero paketet och göra något annat på bilen som sticker ut?! Finns ju andra saker man kan grejja med på bilen som kanske inte andra har.. Bara att fantisera och tänka lite.. "Tror du kan hitta på något extra. Finns ju inte så extremt mycket i bodykit på den bilen. Men visst, är man händig så 'r la allt möjligt!

Lycka till!!

//Jonas

--Lev i går som det vore i morgon--

302 Inlägg
25 augusti 2007
Tyvärr finns det inget styling till SS i form av kjolpaket m.m. förutom då aero och performans från Saab, sistnämnda har lite extra stora "bulor" på kjolarna.

Vill man ha någon udda får man tyvärr göra det själv som vissa gjort.

Mr
40 Inlägg
26 augusti 2007
Kör med aerobak med dubbla pipor aerosidokjolar och så köp speedparts frontsplitter som som passar till resten av aerokjolarna, då har du ju lite "the edge" över vanliga aeron. Sen är det ju lackade lister och handtag för mer clean look och Aerons bakluckaläpp är ju grymt snygg.
Senast redigerat av Keup_85 (26 augusti 2007)

"Från höger till vänster kan röra sig framåt även det"

26 Inlägg
26 augusti 2007
På tal om speedparts frontspoiler, är det nån som har sett den I-R-L?
Kreup_85: passar den bra med aero paketet? tycker den ser lite weird ut på bilden på hemsidan...

302 Inlägg
26 augusti 2007
Freddelitoo skrev:
På tal om speedparts frontspoiler, är det nån som har sett den I-R-L?
Kreup_85: passar den bra med aero paketet? tycker den ser lite weird ut på bilden på hemsidan...

Vad jag vet så har ingen fått den levererad ännu trots att den kom för länge sedan.

302 Inlägg
26 augusti 2007
Keup_85 skrev:
Kör med aerobak med dubbla pipor aerosidokjolar och så köp speedparts frontsplitter som som passar till resten av aerokjolarna, då har du ju lite "the edge" över vanliga aeron. Sen är det ju lackade lister och handtag för mer clean look och Aerons bakluckaläpp är ju grymt snygg.

Håller med, Aerobakkjolen med två utblås är riktig snygg big_smile

http://www.garaget.org/archive/26453/22342/22342-549962.jpg

7 120 Inlägg
26 augusti 2007
http://www.garaget.org/archive/61760/56995/56995-512417.jpg

Finns inte typ den på saabstyling.se elr vad det nu heter? En sån som P-A har på sin SS.

302 Inlägg
26 augusti 2007
Aerodynamik skrev:
http://www.garaget.org/archive/61760/56995/56995-512417.jpg

Finns inte typ den på saabstyling.se elr vad det nu heter? En sån som P-A har på sin SS.

Detta är ett hemmabygge, inget som finns att köpa i någon "affär" Däremot har denna personen eller om det var någon annan gjort några fler (ej färdiställda) som jag sett till salu. Dock är dom nog sålda vid detta laget.

Vård/Livsnjutare
17 Inlägg
27 augusti 2007
Trådstartare
9-3 SS cab skrev:
Keup_85 skrev:

Yes det är bra snyggt med dubbla alltså alltså... Skall undersöka hur det är med speedparts frontspoiler, men hittar den dock inte på hemsidan hmm

302 Inlägg
27 augusti 2007
Andereas skrev:
9-3 SS cab skrev:
Keup_85 skrev:

Yes det är bra snyggt med dubbla alltså alltså... Skall undersöka hur det är med speedparts frontspoiler, men hittar den dock inte på hemsidan hmm

Den finns här http://www.speedparts.se/shop/prod/sp_sty_vings.shtml

3 627 Inlägg
27 augusti 2007
Bygg en egen?

Jag hade tagit på mig jobbet om det inte vart för att jag inte hunnit lära mig plasta än, men så fort det blir bilbyte så kommer jag testa på det! Är det inte allt för svårt så kommer jag börja med plastningsjobb smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

Vård/Livsnjutare
17 Inlägg
27 augusti 2007
Trådstartare
ToXtreme skrev:
Bygg en egen?

Jag hade tagit på mig jobbet om det inte vart för att jag inte hunnit lära mig plasta än, men så fort det blir bilbyte så kommer jag testa på det! Är det inte allt för svårt så kommer jag börja med plastningsjobb smile

Det hade man kunnat göra, men då måste man vara nått som heter händig och det är inte jag smile Praktexempel på tummen mitt i handen lol
Får säga till om du gör det så kan du få kund direkt wink

3 627 Inlägg
27 augusti 2007
Andereas skrev:
ToXtreme skrev:
Bygg en egen?

Det hade man kunnat göra, men då måste man vara nått som heter händig och det är inte jag smile Praktexempel på tummen mitt i handen lol
Får säga till om du gör det så kan du få kund direkt wink

Sure, kan höra av mig om det är plastning är nåt som jag klarar av tongue Du kan ju komma och få se resultatet på min bil sen isåfall smile När jag införskaffat mig en annan vill säga tongue

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

Sök