2530
Sök

måste ha nya 6x9or... funderar på cerwin vega, vad tror ni?

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
30 juli 2007
Trådstartare
var på crusing i lördags och hade chaffis osv så man drack ju själv då, men när jag var in på nån pub så hade dom andra åkt en sväng för att köpa cigg och när dom kommer tillbaka så har dom lyckats spela sönder mina 6x9or så nu måste jag ha nya och funderar nu på att köpa mig ett par cerwin vega 6x9or eftersom jag gillar och har bra erfarenhet av vega gemfört med dom där jävla skit mds 6x9orna jag hade som skulle vara värstingar hmm

men som sagt vad tror ni om vega 6x9or, ska ju spela dom med steg, ska börja satsa på finljud nu så är vega 6x9or nått att ha?? jag vet att vega är ett bra märke men har ingen erfarenhet av vega 6x9or

det är dom här jag undrar om det är nått att ha
http://www.danmobility.se/product.asp?c … 1633772934

och senare nån gång när jag har råd så har jag tänkt köpa vega 6,5" till framsystem

tror ni det blir bra?? men det första jag ska köpa är iaf 6x9or

tack på förhand smile
Senast redigerat av _Glenne_ (30 juli 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Kettunen
31 juli 2007
Kör på för fan! 1 till som har fattat grejjen! KÖP INTE MDS! Cerwin Vega is the World!

Proljece?
1 464 Inlägg
31 juli 2007
Jupp instämmer har en v-max 12" basar nått så in i hel-.... big_smile Kör hårt på dom 6x9 och spela för alla smile

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
31 juli 2007
Trådstartare
har faktiskt alldrig gillat mds, men fick dom billigt av en polare och ny gick dom på 1500kr eller nått, men inte fan höll dom för en crusing heller, eller de gjorde dom ju men inte många iaf tongue

hade en cerwin vegaline 15" en gång också och den lät inte heller så illa med ett 1200W steg..... har alltid gillat vega, och man har alldrig hört nått dåligt om dom heller smile men ljud handlar ju inte bara om bas så därför har jag sålt iväg basarna och ska satsa på finljud istället som sagt och när man har bra finljud så kan man ju börja satsa å bas igen då smile

min nya ide är att köra på vega nästan rakt igenom, när man har råd då smile
Senast redigerat av _Glenne_ (31 juli 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Egenföretagare
2 496 Inlägg
31 juli 2007
Finns ju infinity 6x9or och jbl,  för samma pris på www.brl.se kan ju vara värt att kika på, vet dock inte vilka som är bäst, alla 3 märken är ju bra !

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

Kettunen
31 juli 2007
tsdi skrev:
Finns ju infinity 6x9or och jbl,  för samma pris på www.brl.se kan ju vara värt att kika på, vet dock inte vilka som är bäst, alla 3 märken är ju bra !

Infinity Håller jag med dig till 100% Men Absolut inte JBL! Det märket lever i princip på reklam. ( Samma som MDS. Men JBL är mycket bättre än MDS endå!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
31 juli 2007
Trådstartare
ja JBL vettefan va jag tycker om.... satt ett par JBL 6x9or i bilen när jag hämtade den i umeå ifjol och när vi kom till sundsvall så var dom inte så hel... kanske va dålig sen innan vad vet jag men dom pajjade på 30 mil iaf hehe smile

Kettunen
31 juli 2007
Tror du & jag glenne har samma märkestil tongue
CW
Rockford
Kicker
DD
Med mera:P Stämmer det ?

4 Inlägg
31 juli 2007
avant billigt skit men spelar bra:D

fååååååård -- A Taste Of Heaven

371 Inlägg
31 juli 2007
_Glenne_ skrev:
var på crusing i lördags och hade chaffis osv så man drack ju själv då, men när jag var in på nån pub så hade dom andra åkt en sväng för att köpa cigg och när dom kommer tillbaka så har dom lyckats spela sönder mina 6x9or så nu måste jag ha nya och funderar nu på att köpa mig ett par cerwin vega 6x9or eftersom jag gillar och har bra erfarenhet av vega gemfört med dom där jävla skit mds 6x9orna jag hade som skulle vara värstingar hmm

men som sagt vad tror ni om vega 6x9or, ska ju spela dom med steg, ska börja satsa på finljud nu så är vega 6x9or nått att ha?? jag vet att vega är ett bra märke men har ingen erfarenhet av vega 6x9or

det är dom här jag undrar om det är nått att ha
http://www.danmobility.se/product.asp?c … 1633772934

och senare nån gång när jag har råd så har jag tänkt köpa vega 6,5" till framsystem

tror ni det blir bra?? men det första jag ska köpa är iaf 6x9or

tack på förhand smile

.

låter fint. men kolla även in vad JBL har att erbjuda. jag har JBL och dom spelar skit bra. bättre än vaad jag trodde.. mvh calle

Biltokig
870 Inlägg
31 juli 2007
Instämmer om JBL! dom är inte lika bra som andra märken för samma pengar...
De jag tycker bäst om är Infinity & Rockford... men det är ju en smaksak och alla tycker olika...

Edit: JBL är bra på en punkt och det är deras 6x9or, har inte hört deras nya T696 men gamla T595 Var ju KUNG bland 6x9 big_smile och är fram tills idag de bästa 6x9 jag nånsin hört...
Senast redigerat av Mr_Gear (31 juli 2007)

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

Noiseprojekt
31 juli 2007
Kettunen skrev:
tsdi skrev:

Infinity Håller jag med dig till 100% Men Absolut inte JBL! Det märket lever i princip på reklam. ( Samma som MDS. Men JBL är mycket bättre än MDS endå!

Jag hade ett par gamla JBL T545 i min Golf o dom rocka skjortan av dom flesta 6x9" jag har hört!
Drev dom med nått billigt Denver steg, just för att det va billigt!!
Levererade 4x120W enligt spec. men i själva verket kanske bara 4x 30W men det räckte för att få dom att rocka loss!

Egenföretagare
2 496 Inlägg
31 juli 2007
Jag är riktigt nöjd med min jbl bas, spelar på riktigt bra för att vara en billig 10" men jag tror nog jag skulle köpt ininity av alla desaa 6x9or smile

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

590 Inlägg
31 juli 2007
Skulle kört på CV jag.smile är sugen själv på och köpa sånna till volvon. Har en V-max 12" i bilen  o den är jag mer än nöjd med!!

265 Inlägg
31 juli 2007
_Glenne_ skrev:
ja JBL vettefan va jag tycker om.... satt ett par JBL 6x9or i bilen när jag hämtade den i umeå ifjol och när vi kom till sundsvall så var dom inte så hel... kanske va dålig sen innan vad vet jag men dom pajjade på 30 mil iaf hehe smile

Vad för 6,9or? Jag har JBL T-595 och måste säga att det är ett jävla dra i dom, bi-ampa och kör på wink. Spelat skiten ur dom 6,9or jag haft hitills.
Senast redigerat av stukastini (31 juli 2007)

-

Fattig.
27 Inlägg
31 juli 2007
Magnats grejjer UBER riktigt fina grejjer är jättenöjd med mina 6.5 och basar
http://www.docent-decibel.se/

3 120 Inlägg
31 juli 2007
Inte hade jag satsat på Cerwin Vega om finljud var prioriterat! tongue Däremot spelar de säkert som satan, men det kanske var mer ljudtryck än kvalite?

Kollat på focal? smile

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
31 juli 2007
Trådstartare
okej, tack för alla svar... skulle hellst vilja ha både tryck och kvalitet... gillar ju vega, men kan ju kolla på lite annat med smile  JBL har jag igentligen ingen egen uppfattning av heller, så man kan ju kolla på sånna med men dom som satt i bilen när den köptes var ingen höjdare hehe smile

Ford Racing
479 Inlägg
31 juli 2007
Har gamla modellen av Cerwin Vega 6x9er.. säger bara... Öronproppar big_smile

Ja Just!

Kettunen
31 juli 2007
CV är dunka dunka och kvalitet!
Annars hade la inte deras stroker basar tex kostat 10 tusen utan låda????

roll

Sök