2881
Sök

Dra strömkabel under bilen på ng9-3

14 Inlägg
31 juli 2007
Trådstartare
#1
Funkar det? har nämligen hittat en plugg vid ändröret på avgassystemet som går upp i skuffen. Något spec man ska tänka på? Tänte att det kunde varit skönt att slippa klödda med genomföringar i torpedväggen och inredningen
Senast redigerat av Saabsson85 (31 juli 2007)


265 Inlägg
31 juli 2007
#2
Saabsson85 skrev:
Funkar det? har nämligen hittat en plugg vid ändröret på avgassystemet som går upp i skuffen. Något spec man ska tänka på? Tänte att det kunde varit skönt att slippa klödda med genomföringar i torpedväggen och inredningen
Klart det fungerar, se till att kabeln sitter fast ordentligt bara. Själv har jag alltid kört genom torpedväggen, får ingen bra magkänsla av att dra under smile. Men vet folk som har gjort och det går bra.

-

14 Inlägg
31 juli 2007
Trådstartare
#3
Skönt att höra smile Lågnivåkabeln är redan dragen i bilen av förra ägaren så då slipper man in i bilen och böka smile, Tackar för svaret


7 Inlägg
31 juli 2007
#4
Du får nog skydda kabaln med ngt så att inte nån sten får för sej att slå sönder den smile

210 Inlägg
1 augusti 2007
#5
alla sätt är bra utom dom dåliga.
tips. dra vp(har för mig dom heter så, rör för elinstallationer i vägg) rör och se till att det blir tätt i båda ändarna så att du inte få in smuts/vatten som senare rostar osv. borra gärna några hål i rören (i ovankant, inte neråt) så att värmen från kabeln kan komma ut från röret för att slippa kondens


Hårdrockare - Ärkemupp.
270 Inlägg
1 augusti 2007
#6
Nåt som är jävligt bra när man ska dra strömkanel under bilen är att köpa en rulle 'rör i rör' alltså en rulle pex-slang som egentligen är till för vatten fast man drar ut sjävla slangen och då har man ett riktigt slittåligt hölje som skyddar strömkabeln...

Zack de la Rocha @ Rock Am Ring: Anybody else than me that thinks that President Bush should be executed?
What? The land of the free? Whoever told you that is your enemy!

397 Inlägg
1 augusti 2007
#7
det är inte så svårt att dra i NG900 / 9-3
Lite fix men tror nästan du tjänar på det istället för att dra något halvdant under bilen!

//Stoffe

210 Inlägg
1 augusti 2007
#8
Cloudsurfer skrev:
Nåt som är jävligt bra när man ska dra strömkanel under bilen är att köpa en rulle 'rör i rör' alltså en rulle pex-slang som egentligen är till för vatten fast man drar ut sjävla slangen och då har man ett riktigt slittåligt hölje som skyddar strömkabeln...
hehe glömde kanske skriva det..
rör i samband med "robotslang" var det meningen att mitt inlägg skulle handla om smile
finns skarvar för att koppla dessa samman. rör går även att värma försiktigt och böja till önskad form

ska se om jag hittar någon bild på en tidigare bil jag arbetat med där vi gjorde just detta


14 Inlägg
3 augusti 2007
Trådstartare
#9
Jag tackar för svaren, får se vilket allternativ det blir roll /Daniel



Sök