3362
Sök

Volvo 840 GLT 2,5 (Utan torbo) Trimning (Söker erfarenhen) ;p

9 Inlägg
1 augusti 2007
Trådstartare
HEj hopp! Har köpt en 850 GLT 2,5. Går bra men vil att den ska gå bättre.
Undrar om det finns nån där ute som har erfarenhet om 850 och trimning. Den saknar torbo och det vill jag naturligt vis åtgärda.

Har jobbat som mekaniker i 4 år men aldrig kommit in i "trim" kretsarna och fått lära mig hur man går till väga.

Jag kan lägga i op 1+1 och komma fram till att man ska öppna upp både in-sug och blås, men var kan man t.ex få tag i en passande turbo och de andra delarna för att konvertera, samt om man kan byta insprutare m.m.

SÅ om här finns folk som vet och kan eller som vet nån som känner till nån som känner nån som kan smile SÅ skriv gärna!

MVH Marc

122 Inlägg
1 augusti 2007
Sharingan skrev:
HEj hopp! Har köpt en 850 GLT 2,5. Går bra men vil att den ska gå bättre.
Undrar om det finns nån där ute som har erfarenhet om 850 och trimning. Den saknar torbo och det vill jag naturligt vis åtgärda.

Har jobbat som mekaniker i 4 år men aldrig kommit in i "trim" kretsarna och fått lära mig hur man går till väga.

Jag kan lägga i op 1+1 och komma fram till att man ska öppna upp både in-sug och blås, men var kan man t.ex få tag i en passande turbo och de andra delarna för att konvertera, samt om man kan byta insprutare m.m.

SÅ om här finns folk som vet och kan eller som vet nån som känner till nån som känner nån som kan smile SÅ skriv gärna!

MVH Marc

Turbokonvertera är ingen bra idé, av flera skäl. Det ena är att det blir dyrare och/eller krånligare än att köpa en fabrikstillverkad turbo.
Det andra är att du inte kommer kunna besikta den.

Sugmotortrimning är ju de gamla klassika knepen. Vassare kammar, högre kompression, större ventiler, portning av topp osv.
Dessvärre dyrt om man inte har bra kontakter sad

Byta spridare utan att göra något annat är dumt, det ger en motor som går fett (dvs sämre) och drar mer bränsle.
Senast redigerat av Elvis (1 augusti 2007)

Ordförande, Turbo Performance Club
V70 T5 | 740 Turbo | S70 GLT |
http://elvis.horisont.net | http://www.turboperformanceclub.com

9 Inlägg
2 augusti 2007
Trådstartare
Bugar och tackar för ditt inlägg., kanske ska satsa på en bil som redan är torbo XD, (har en förkärlek till Torbobilar) smile

Proljece?
1 464 Inlägg
2 augusti 2007
Alla bilar som trimmas någorlunda drar mer bensin smile men helt klart klokast att köpa turbo bil lättast om man inte kan tongue

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

Sök