OK,
Detta behövs göras:
- Borra hål i blocket för oljeretur
- Sätta t-kors till oljetryckskontakt för olja till turbo
- Göra om kylsystemet så att du får vattenkylningen till turbon
- Turbogrenrör
- Turbo
- Konsoll som håller upp turbon
- Saltkylda avgasventiler eller turbotopp
- Turbospridare
- Förkopplingsmotstånd till spridare
- Göra om motorkabelhärvan för att koppla in motstånden
- Byta tänd och insprutningsbox (jag antar att du har LH2.2 eller 2.4)
- Intercooler
- Slangar och rör till och från intercooler
- Andra montagekonsoller till kylar/intercoolerpaketet
- Turbons koppling
- Svarva kolvarna eller sätta i turbons kolvar
- Turbons hårdare kolvringar
- Byta plats på batteri och luftfilterbox
- Turbons avgassystem
- Byta till T / VX / A / VX3 kam om du inte har det redan
- Göra om motorkablaget så att det räcker till nya placeringen av AMM
Sedan så bör man:
- Byta till turbons bromsar
- Stoppa in diffbroms
Nu har jag säkert glömt något. Men jag orkar inte vara så noggrann då detta är säkert gång nr 200 som jag hasplar ur mig detta och i 199 av fallen så blir resultatet att personen ger upp.
Mvh
Göran
volvo raggarn skrev:
va ja men göran va att en del säger att ventierna ger sig och ja undra om de va sant och om ja mosste bytta topp..och spridare
ja är inte helt bränd omo dyu tror de!!
mvh rille