2759
Sök

beslutsångest... Supra MKIV vs Astra OPC

47 Inlägg
2 augusti 2007
Vid nybilsköp förlorar man alltid grymt mycket i värdeminskning. Supran lär ligga kvar mer stabilt.

12 086 Inlägg
2 augusti 2007
Opel? dummaste jag hört..

Muttley
2 augusti 2007
smile opeln då den är mer värd och kommer hålla värdet smile

supran är gammal. fina former men opeln ändå..

nybilskänsla är roligare big_smile

2 123 Inlägg
2 augusti 2007
tkd_rille skrev:
smile opeln då den är mer värd och kommer hålla värdet smile

supran är gammal. fina former men opeln ändå..

nybilskänsla är roligare big_smile

Är du dum på riktigt ?
Du kan inte mena att en Ny opel håller värdet bättre än en Supra ?
Suprorna kostar ju fortfarande 200k kr och hans är förmodligen värd väldigt mkt mer eftersom den har några hk under huven.
Så det där var väl inte det smartaste du kunde sagt.
Supran är gammal men visst fasen har den design som dagens bilar och betydligt mer teknik som dessutom är bevisad att den håller eftersom bilarna vart med i snart 15 år.

427 Inlägg
2 augusti 2007
Vad ska du ha bilen till??? opeln om du ska ha en bruksbil men pratar vi entusiast bil måste du skoja finns ingen opel som är grymare än den supran.......

RS
886 Inlägg
2 augusti 2007
Tänk om Toyota kunde göra en Supra detta år...då skulle ju problemet vara löst? ;D Skulle nog kosta lite mer än Opeln då iofs

Focus RS

Yamaha R1 Turbo ;)
255 Inlägg
2 augusti 2007
Trådstartare
Vill jag åka fort kan jag köra min MC tongue tror inte det finns många supror som slår en Yamaha R1 Turbo på 265Hk tongue vill ha en bil jag kan åka till jobbet och tillbaka men även kunna leka lite med , har kört många bilar men Astran slår alla i samma klass (min åsikt på saken) ska jag vara ärlig så blev jag nästan besviken på supran ... visst går fort men tar kurvor som en lastbil tongue
Senast redigerat av Mr_Jetta (2 augusti 2007)

RS
886 Inlägg
2 augusti 2007
Köp opeln då!

Focus RS

409 Inlägg
2 augusti 2007
supran alla dagar i veckan!

Almännt tokig
481 Inlägg
2 augusti 2007
Mr_Jetta skrev:
Vill jag åka fort kan jag köra min MC tongue tror inte det finns många supror som slår en Yamaha R1 Turbo på 265Hk tongue vill ha en bil jag kan åka till jobbet och tillbaka men även kunna leka lite med , har kört många bilar men Astran slår alla i samma klass (min åsikt på saken) ska jag vara ärlig så blev jag nästan besviken på supran ... visst går fort men tar kurvor som en lastbil tongue

testa köp ett par riktiga coilovers då för min är snuskig väghållning på.
men den blir mer instabil med singel då den blir hetsig som fan.

Inline sixes ist sie scheisse.......

Utanlem
895 Inlägg
2 augusti 2007
skulle aldrig välja opeln

1 567 Inlägg
2 augusti 2007
Supran allagånger tänk hur mycket du kan utvecka den gemfört med opeln..

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

Yamaha R1 Turbo ;)
255 Inlägg
2 augusti 2007
Trådstartare
Burken skrev:
skulle aldrig välja opeln

Det är väl smaksak, Skulle aldrig få för mig att köpa en bmw men men

Yamaha R1 Turbo ;)
255 Inlägg
2 augusti 2007
Trådstartare
940R skrev:

Tror inte det går att utveckla supran mycket mer inom motorn tongue

med lem
1 147 Inlägg
2 augusti 2007
supran.. helt klart.men sketsamma du ska ytcker själv

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

7 120 Inlägg
2 augusti 2007
Darkie skrev:
airflow skrev:
jag skulle ha kvar supran alla gånger:P du får mer respekt om du kör en supra hehe supran går väl antagligen bättre och den är väl knappast obekväm? men gör som du själv vill fast nu vet du vad jag tkr;)

mer respekt, mja tycker dem är lite överskattade för 2 år sen var det kanske "respekt" att äga en supra/skyline men nu är dem ju lika vanliga som en volvo typ. Men helt klart är dem supersnygga så svårt val.

Men astran går ju väldigt bra den också + att den är lite mer vardaglig. så väldigt svår sits! ´vet faktiskt inte hur jag hade valt själv i den knipan, men hade gjort som vissa skrivit i tråden.. och tänkt på vad man skulle ha bilen till för ändamål. Ser att du har redan har en "vanlig" bil så det hade nog blivit supran ialf.

/mvh skog

Dummaste jag hört.Du kan inte jämföra Supra/Skyline mot Volvo.

On topic: Skulle tagit supran, utan att tveka en enda sekund.

1 567 Inlägg
2 augusti 2007
Mr_Jetta skrev:
940R skrev:

Tror inte det går att utveckla supran mycket mer inom motorn tongue

Nja över 1000Hk kan ju vara ett mål? sen väghållning osv osv

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

Körv
3 535 Inlägg
2 augusti 2007
Köp opeln! Annars kommer du tänka "varför köpte jag den inte".. För det är verkligen en drömbil big_smile Vill du verkligen få typ växellådsras eller turboras på supran och gå in i garaget och tänka "åh, om jag ändå hade opeln"..

Äh, du fattar wink

Truckdriving Man

Yamaha R1 Turbo ;)
255 Inlägg
3 augusti 2007
Trådstartare
s_klerestig skrev:
inget dåligt i-lands problem du lägger fram här! wink

Astran är ruskigt fin! och som du säger, svårt att köra "normal-körning" på vanliga vägar.. framför allt i linköping! wink jag menar.. industrigatan är byggd för 110 km\h big_smile haha..
Du har inte kört supran så mycket va? har inte sett dig nån gång, däremot R32an har jag skymtat ett par ggr har jag för mig smile

inte så konstigt att du inte har sett supran tongue typ bara kört med den 10 gånger eller nått pga massa saker att fixa med den hela tiden , haha aa Golfen borde du ha sett, låg ju bakom dig en gång och hetsa lite tongue

499 Inlägg
3 augusti 2007
Jag hatar Opel och är väldigt förtjust i Supra så för mig hade valet varit enkelt. Jag hade behållt Supran. Jag åker hellre i en 15 år äldre BMW/Volvo/Mercedes/Audi/SAAB än en ny Opel. Vi lånade en Opel när vi var på semester en gång och efter bara ett par mil hade alla ont i ryggen.
Senast redigerat av Hellquist (3 augusti 2007)

Sök