3897
Sök

behöver hjälp om att skicka paket

Muttley
2 augusti 2007
hejsan, de är så att jag har lite grejer på blocket och har då fått en kund som vill köpa en utav mina saker.  killen i sig vill att jag skickar det till honom.
han har skrivit en adress men när jag söker på den adressen kommer ingen upp med hans efternamn eller liknande.
mobilnumret han skickat till mig går till en annan person och adress.

men visst så långt är de väl okej tänkte jag men säg om jag nu skickar till den här adressen han har nämt till mig i hans namn men inte hämtar ut paketen, vem står isåfall för frakten i de fallet ???..

8 886 Inlägg
2 augusti 2007
Det blir du som får stå för frakten. Själv skulle jag inte skickat i väg när inte namn och adress stämmer, om jag inte fått betalt i förskott.

Fotograf på tierpidag.se

Muttley
2 augusti 2007
Hamilton skrev:
Det blir du som får stå för frakten. Själv skulle jag inte skickat i väg när inte namn och adress stämmer, om jag inte fått betalt i förskott.

okej ja då får jag göra så att jag avvaktar isådana fall..

*GULAN*
647 Inlägg
3 augusti 2007
Vart har du kollat upp denna personen?

96 Inlägg
3 augusti 2007
Vill han att u skickar måste självklart pengarna inkl. frakt vara inne på kontot innan du postar. Går köparen inte med på detta finns "betaltjänster" som ex. internetgirot.se

Muttley
3 augusti 2007
mr_persitano skrev:
Vart har du kollat upp denna personen?

kollat upp och kollat upp han anger ett mobil nr som går till en tjej dock med samma efternman som han sägs ha, dock bor den tjejen inte på den adressen han ber mig skicka de mot.

jag funderar på att prova internetgirot faktiskt .. eller så gör jag så att jag tar bästa första som  ringer snart i närheten och låter de köpa de om de ger lika mycket ..

210 Inlägg
3 augusti 2007
kan ju vara hans syster och han inte har mobilen på sig själv. sen om personen i fråga har ett kontantkort så brukar många skita i att ändra vem det står skrivet på om man tex ger bort det till sin syster eller liknande.

892 Inlägg
3 augusti 2007
...eller så frågar du honom om det här. Personligen skulle jag uppskatta om någon var seriös så allt verkligen blir rätt om man köper något, för bådas skull.
Självklart ska du ha pengar först, eller iaf skicka mot postförskott, om du kan. Ni får ju komma överens om att frakten ska läggas på priset, om inte du känner för att sponsra den. smile

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

Muttley
3 augusti 2007
jepps, ska ikväll ta kontakt med de intresserade, och sen bestämma.. skicka på måndag.

haha jag sponsrar aldrig smile jag är snåååål smile
har väl egna grejer jag måste betala haha smile

Sök