2585
Sök

För Eller Imot Svartsjuka??

1 120 Inlägg
3 augusti 2007
Trådstartare
Vad är lagom svartsjuka???

Själv är jag nog lite sotis men det beror helt på hur jag blir behandlad när jag har en kille.. roll

"If God doesn´t drive BMW then why is the sky blue, and white.."
Något saknas.. Något önskas.. Framtiden är oviss.. Bitter!? jovisst, Absolut..självklart!

2 014 Inlägg
3 augusti 2007
Klart man är lite svartsjuk. Så länge det integår till överdrift och försätter ens respektive i en slags fångenskap, så tycker jag att det är OK och nästan hör till.

Själv tycker jag om tjejer som är "lagom" svartsjuka. Det talar ju egentligen mest om att hon vill ha mig för sig sälv, vilket jag naturligtvis uppskattar.

Att svartsjuka ibland/ofta går för långt, och dettas konsekvenser, är ju en annan diskussion.

Men nu kanske det var tydliga gränser du efterfrågade?

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

DFFL
9 020 Inlägg
3 augusti 2007
Klart att man är lite svartsjuk, annars så bryr man sig inte.
Men sålänge man inte hindrar sin partner från att göra något eller leva sitt liv så är det lugnt.
(Till en viss gräns såklart, man kan ju inte tåla allt.)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

78 Inlägg
3 augusti 2007
BMW_Galen_Tjej skrev:
Vad är lagom svartsjuka???

Själv är jag nog lite sotis men det beror helt på hur jag blir behandlad när jag har en kille.. roll

Tycker man om den personen man är tillsammans med så är det ok med "lagom" svartsjuka men de ska inte gå till överdrift...

Men det är svårt att säga hur pass svartsjuk man kan vara...Allting är upp till var och en..

Att lita på ens partner är viktig del i ett förhållande tycker jag...

Mvh Ivan

Burn Ruber Not Your Soul

Knegare
302 Inlägg
3 augusti 2007
Svartsjuka till en viss gräns är positivt! Då vet att hon bryr sig om en! smile

Poon
Love the sound...

82 Inlägg
3 augusti 2007
Bara det inte går till överdrift, som alla andra skrivit, så är det som det ska vara. Annars kan man nästan ifrågasätta om tjejen är seriös med förhållandet. Eller? Så ser jag det.

Bobo
3 augusti 2007
Emot säger jag, hade en polare en gång i tiden som knappt släppte ut sin tjej förutom när hon skulle jobba, sedan så plockade han bort delar ur datorn så hon inte kunde surfa på msn och dylikt och skyllde på massa saker varför den inte fungerade när hon var hemma...

274 Inlägg
3 augusti 2007
Lagomt är alltid bäst!!
Självklart är de ju gulligt att få känna att ens partner bryr sig lite!
Men det får absolut inte bli för mycket!

46 Inlägg
3 augusti 2007
instämmer med övriga skribenter. hoppas att ingen behöver råka ut för svartsjuka personer som är "idiotiskt" svartsjuka.

MVH Robban
Däck i Sverige AB
DÄCKiS på FB
"Skilnaden mellan pojkar och män är priset på derass leksaker när man inte har en fru att bekosta" *ler*

454 Inlägg
4 augusti 2007
svartsjuka kan förstöra den bästa personen..

har egna erfarenheter från killar som läst sms, rotat genom min data osv osv.. även försökt låsa up min mobil när den vart avstängd, 3 ggr fel pinkod å sen blir d puk kod.. han va ju tvungen att erkänna d för mig.. sen räckte d kan jag säga!

men man är ofta blind, kär å galen liksom!

Lagom med svartsjuka är bäst, man får inte glömma bort sig själv, om man inte har ett eget liv kan man ju knappast leva med någon annan. sen är d ännu bättre om man kan kombinera alltihop, vilket betyder ha både egna å gemensamma vänner!
idag har jag d så å d funkar underbart!

Proljece?
1 464 Inlägg
4 augusti 2007
Viss form av svartsjuka sporrar mej rätt rejält.

Men tyvär så håller inte svartsjuka speciellt länge finns roligare saker.

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

892 Inlägg
4 augusti 2007
Visst, folk säger att man inte ska vara svartsjuk, att det inte ska vara så. Om man älskar någon så ska man lita på den fullt ut och inte vara svartsjuk...

Men blah! Man är väl antagligen lite rädd att förlora det man har, och så är svartsjukan där, inget konstigt med det. Håller med föregående att det inte får gå till överdrift, och det värsta som kan hända är när en mycket svartsjuk träffar en som inte alls är det, och de inte kan respektera varandra och jobba med det.

Så går inte att svara på för eller emot, lite, lagom eller för mycket. Allt är beroende på de inblandade personerna och omständigheterna. smile

Meen...jag antar jag tycker det är för lite om man inte bryr sig om vart någon är eller liknande, och för mycket ifall man känner att man måste snoka runt i respektives dator/telefon osv...

Herre vad filosofisk jag var där, dags att sova tror jag! roll

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

4 506 Inlägg
4 augusti 2007
Litar på min flicka, Men det kan inte hjälpas att det gör ont i hjärtat när hon inte är här och e på fest eller något. Och att lungerna blir dåliga så man får svårt att andas. ussh

Kan du andas kan du dö.

Sök