2527
Sök

Hur svårt är det att montera kjolpacket?

2 Inlägg
3 augusti 2007
Trådstartare
Shaa

Undrar hur svårt det är att montera kjolpacket, måste man limma eller kan man skruva fast skiten? Annat man måste veta?
Är typ nybörjare om man säger så big_smile

Tack på förhand

77 Inlägg
3 augusti 2007
jag la kjolpaket på min traktor förra året, en volvo 240, det var rätt så lätt , men passformen var sådär på sidokjolarna.. fick värma med värmepistol osvosv.. men det är nog från bil till bil, vad är det för modell? jag limmade med sikaflex och skruvade i hjulhusen och det satt jävligt bra, sen limmar du vid trösklarna ochså, men kolla så allt passar först:) så ska det nog inte vara nått problem! lycka till

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
3 augusti 2007
Med största sannolikhet så kommer inte kjolpaketet passa "bolt on", så du kan nog vara förberedd på att få kapa lite här och var tongue (inte säkert dock, men chansen finns...)

Allt för den där jävla hatten!

12 086 Inlägg
3 augusti 2007
Om vi utgår från att de passar så är "add-on"-prylar så är de limma och skruva/nita som gäller. Har du bra lim kan de räcka o limma med några skruv gör ju inte saken sämre. Är de helt nya kofångare så är de förhoppningsvis bara att skruva dit där orginalsatt. Vissa budgetkjolar har inte fästen, då får du plasta egna vilket är ett jävla pill på en hel kofångare.

Hårdrockare - Ärkemupp.
270 Inlägg
3 augusti 2007
Man får ofta borra nya hål att fästa fram/bakspoiler med om det redan är plastede gängstänger på kitten.

Zack de la Rocha @ Rock Am Ring: Anybody else than me that thinks that President Bush should be executed?
What? The land of the free? Whoever told you that is your enemy!

Sök