Har inte läst igenom alla inlägg men första tanken jag fick var sönderspikad kolv/ar pga för högt laddtryck och för lågt bränsletryck, som inte är helt ovanligt...
Har inte läst igenom alla inlägg men första tanken jag fick var sönderspikad kolv/ar pga för högt laddtryck och för lågt bränsletryck, som inte är helt ovanligt...
nja kolla bilderna
Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
Ang. turbo. i sidled kan där vara mycket glapp, får dock givetvis inte slå i väggarna.. Oljetrycket och turbons rotation centrerar axlen. Men innåt och utåt får där inte vara något alls!
nu har ja en fråga till dig. Kan du inte komptesta bilen sen ? Vill gärna veta vad det ska vara när motorn är frisk För vi testade komptesta min, fast bara på ettans cylinder och fick fram 6 där xD Sen efter att hällt i ytterst lite olja så steg den direkt till 10 Vad ska kompet vara i en 740 tic med planad topp ? (hoppas att du inte tog illa upp för ja snyltar lite av din tråd) Mvh Johan
nu har ja en fråga till dig. Kan du inte komptesta bilen sen ? Vill gärna veta vad det ska vara när motorn är frisk För vi testade komptesta min, fast bara på ettans cylinder och fick fram 6 där xD Sen efter att hällt i ytterst lite olja så steg den direkt till 10 Vad ska kompet vara i en 740 tic med planad topp ? (hoppas att du inte tog illa upp för ja snyltar lite av din tråd) Mvh Johan
haha nedå det är lungt, jag snyltade i din tråd med ..jo visst kan jag komptesta den då !
Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden