4618
Sök

angående simkort

Muttley
7 augusti 2007
Hej har en fråga som kan vara ganska rolig att veta.!!

Det är så att de handlar om skickade sms, och jag undrar då kan man få fram dessa sms från mobiltelefonen detta skickades ? eller man måste ha sim kortet ?

och ifall polisen skulle göra detta hur allvarligt måste detta klassas för att de lägger energi på att ta fram dessa sms ?

vill veta för jag är nyfiken ...

1 297 Inlägg
7 augusti 2007
Kan du förklara lite bättre

310 Inlägg
7 augusti 2007
Ta dedär en gång till och förklara de som alla förstår istället

Det finns två typer av bilar..
Nya Mercedes och gamla Mercedes

DFFL
9 020 Inlägg
7 augusti 2007
Nej, sms:en sparas inte på telefonens minne om du inte valt det.
(Ifall du ens kan välja det på din telefon)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Muttley
7 augusti 2007
blev nog lite förvirrande skrev snabbt men nu tar vi om de från början smile

tar de i en liten berättelse.
säg att de utspelas om mig fastän de faktiskt inte gör de fråga för en god väns räkning..

Min vän blev trakasserad utav ett svin via sms under en tid för drygt en månad sedan, han själv blev ju sur och gjorde ingen polisanmälan på den som trakkasera honom utan han skickade ett par bestämda sms om att lägger de inte av med trakaserierna så kommer de sluta illa bla bla bla , ja säg de var bestämda sms men inte direkt hot..

lägg märke till detta nu, De finns ingen polisanmälan på denna händelse och kommer aldrig komma upp en sådan.
Nu är de så att han som trakasera min gode vän var riktigt taskig och ringde till hans föräldrar och berättade om dessa sms  men inte att han själv trakkasserat min vän så att han inte får skit för de alls..
så nu sitter min kompis i klistret pga att föräldrarna är skitsura på honom och ger sig inte att få fram dessa sms som har skickats under den tid..

så då är ju frågan kommer polisen att bry sig om detta fallet om att försöka ta upp sms som är raderade och skickade från min väns mobil???

och var måste de leta ifall de ska få fram smsen ?  i SIM kortet   eller i mobilen ?  obs de är inte sparade medelande i mobilen som någon nämnde..

hoppas de blev lite bättre hehe är komplicerat att förklara tycker jag.

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
7 augusti 2007
Nu kommer detta komma som en chock, men ja det kan, svenska underättels tjänsten göra, dom kan kolla upp dina sms. Men detta gör bara om du blir ett hot mot rikets säkerhet, typ terrorism.
Senast redigerat av darkwizard (7 augusti 2007)

Lev livet, det kan ta slut fort

1 893 Inlägg
7 augusti 2007
Alla operatörer sparar SMS en ganska lång tid. Så har du ett telefon nummer, så kan de ta fram SMS både skickade och emittagna flera månader bakåt. Kanske år, beroende på operatör.
Vet inte om ni kommer ihåg, men för nått år sedan var det en hel drös med folk som fick fängelse, för att planerat ett rån. De han aldrig göra rånet, men SMS skvalrade för polisen vad som var igång.
Vill du inte att andra skall få reda på nått, så skicka INTE SMS. Det är allt annat än privat.
Vad som sägs i telefon, måste avlysnas där och då, för att någon skall höra. Med SMS kan de flera månader efter få fram ifall du skickat hot eller annat till någon.

Muttley
7 augusti 2007
okej okej.

men i detta fall är de ju inte allvarligt, ingen person kommer att komma till skada och idioten som trakaserade polaren har totalt lagt av och polaren har nytt nr ..

men tror ni de skulle bry sig i detta fallet om en löjlig liten sak?

jo men säg sim kortet han hade är bränt nu ju.

låter bra.

men säg de med sms tror ni att de verkligen kollar så noga igenom allt ?

Sensation
74 Inlägg
7 augusti 2007
va larvigt^^

Race in a jap car is like the Special Olympics..... even if you win, you're still retarded

Muttley
7 augusti 2007
GolfGtiPower skrev:
va larvigt^^

tycker du jag är jävligt larvig för att man vill veta mer ? är de larvigt att lära sig hur allt går till?

tycker du med är larvig isåfall.

Sök