hehe, finns det några farliga spindlar i Sverige ?!
Dessvärre! Den mest kända är korsspindeln, blir du biten av den får du liknande symptom som vid huggormsbett.
som är lika farligt som ett getingstick, förstår inte varför folk ska vara rädda för just spindlar, myror är ju nästan likadana =P. Egentligen så ser den där spindeln jävligt liten ut. Små svenska ofarliga spindlar behöver man väl inte vara rädd för. skulle man dock ha en sån här i rummet så kanske man skulle skita i brallan. http://helium.vancouver.wsu.edu/~lindblad/funnelweb.jpg
Nja, huggormar kan man dö av om man blir biten av fel orm och råkar va känslig mot giftet.
Farliga spindlar kanske inte finns i någon större mängd ÄN SÅ LÄNGE... men iom det allt varmare klimatet så lär vi garanterat se fler farliga spindlar här i framtiden!
Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.
Jag är ingen expert med ibland så är det skoj att kolla upp saker... Fann att det är troligen en spindel av släktet Tegenaria, alltså någon form av husspindel, troligen en stor husspindel (Tegenaria Atrica). Det ser ut som en hane eftersom den har förhållandevis långa ben och smal kropp... Kan tydligen bli upp till 10cm!!! Plus att om man jävlas med den så kan den bitas.. ^^
Haha. Ja hatar också spindlar... av vissa skäl då kanske. Eftersom ja bor i källaren i vårat hus så får ja besök av dom rätt ofta. En morgon vaknade jag och när ja öppnade ögonen så hängde de en spindel typ en decimeter ovanför mig.
Jag har en enkel metod men kanske lite grym för å slippa dom man ser Har en stormtändare på rummet.. eldar bara lite på dom så dör dom. Men de luktar rätt gött sen då också!! (inte)
Jag är ingen expert med ibland så är det skoj att kolla upp saker... Fann att det är troligen en spindel av släktet Tegenaria, alltså någon form av husspindel, troligen en stor husspindel (Tegenaria Atrica). Det ser ut som en hane eftersom den har förhållandevis långa ben och smal kropp... Kan tydligen bli upp till 10cm!!! Plus att om man jävlas med den så kan den bitas.. ^^
fy fan du skojar har fullt med sådana där spindlar här nere i mitt rum dödade en nyss haha
Och sedan en sak till, spindlar är tecken på att man INTE har fukt
i stugan har jag hitta 2 olika äckliga spindlar båda var rätt stora kansek 1,5 cm gulsvarta ena hade typ en döskalle på röven å den andra hade ett kors. vad kan de var för några?