har varit i Normandie, där finns det måååånga bunkrar... av förklarliga skäl... men blev lite besviken på Omaha Beach hittade ingen kvarglömd hjälm
Har en gammel "nasse hjälm" hemma. Upplockad på västkusten av en forna släkting som var fiskare, skall enligt myten suttit på soldatens huvud när han hittade den...
det finns en bunker/skyttevärn i småröd, strax norr om uddevalla, där E6:an gled iväg för nåt år sen. har aldrig vart uppe där, bara sett den från vägen.
Riktigt roligt med övergiva byggnader! Jobbar själv intill en gammal STOR gruva (Stråssa gruvan) finns bilder lite över allt på nätet,ska ta med mig kameran nåndag o ta lite pics!...finns även MASSA övergivna byggnade i skogarna..jag o nåra polare hittade ett "militär" område,inhängnat där de satt skyltar "Området får ej fotograferas,videofilmas eller beskrivas" enl. paragrgaf bla bla bla....så dit är man nästan tvungen att ta sig igen o fota lite heheh !
Landskrona är fullt av bunkrar.. Finns även en hel del gamla kanontorn och sjyttevärn längst med stränderna.. Vallarna runt slottet är fulla av gångar o skyttevärn..
Här hemma hos oss typ 10m från huset finns ett värn.. och lite här o var i skogen brevid finns det oxå värn men dom flesta är sprängda/bortgrävda men det brevid huset står kvar dock inte vågat mig in dit..
i sundsvall (kommer därifrån) finns det skit många övergivna fabriker o sånt som någon tidigare i tråden skrev.. men här i skellefteå har jag ingen aning om det ens finns någonting om någon känner till nått så skriv gärna det så man har nått o besöka tycker sånt här e skit fränt
i sundsvall (kommer därifrån) finns det skit många övergivna fabriker o sånt som någon tidigare i tråden skrev.. men här i skellefteå har jag ingen aning om det ens finns någonting om någon känner till nått så skriv gärna det så man har nått o besöka tycker sånt här e skit fränt
Sundsvall var jag upp och fotade i förra veckan, kan lägga upp lite bilder från det:
Sundsvall var jag upp och fotade i förra veckan, kan lägga upp lite bilder från det: