3365
Sök

850 T5 2.0L 1994 går konstigt.

58 Inlägg
14 augusti 2007
Trådstartare
har en 850 t5 italienimport som inte går som den ska. den går att starta men dör efter en stund när dne blivit lite varmare. den går då att starta igen om man pumpar på gasen. om man fortsätter pumpa på gasen så puffar den och vill hela tiden dö. den tänder på alla stiften så då måste det väl nästan vara bränslet?

nån som kan hjälpa mej? är i stort behov av att få igång bilen!
tack på förhand

gasa tills de rasar. sen kommer problemen!

21 Inlägg
14 augusti 2007
jag är nästan helt säker på att det är luftmassemätaren! kopla ur den å kolla om det blir någon skildnad! annara kan det vara oxid vid styrdatorn!! gör rent det ned elecronikspray!

lycka till:p

16 Inlägg
15 augusti 2007
precis! har samma problem med min bmw 520i, tog ur lmm en och såg att den var defekt t.o.m!

89 Inlägg
15 augusti 2007
Jag skulle börja med att dra ut felkoderna först.
Du har ju en -94 så kan du ju kolla felkoderna själv via diagnosuttaget.
Senast redigerat av TurboKolle (15 augusti 2007)

\\ Mer laddtryck åt folket! //

227 Inlägg
15 augusti 2007
hade med en -94 fast en tysk import hade samma problem... löste det genom att byta batteriet.. detta kom jag på samma da som jag skulle sälja av skiten! prova o se om det funkar! ett billigt test! !

58 Inlägg
15 augusti 2007
Trådstartare
hört nåra nu som sagt lmm. ska kolla felkoderna på jobbe timon så får vi se vad den urläser. kollade batteriet och alla cellerna funkar bra. men ska felsöka alla givare och sånt med så får vi se vad som dyker upp. lmm är de första ja ska kolla iaf!

gasa tills de rasar. sen kommer problemen!

Sök