Det här är min lilla berättelse om hur jag träffade min underbara flickvänn Nina

Efter en krogrunda i min föredetta hemstad Sundsvall begav jag och två polare till Max för att äta, väl
utanför Max såg vi två tjejer som hade en störtskön norrländsk dialekt, så vi kunde ju inte låta bli att
ropa på dem. och tjejerna tvekade inte en sekund på att komma fram och prata, så efter en stunds
kallsnack fick vi reda på att dem var på Kör-resa från Skellefteå och skulle uppträda i en lokal kyrka i
sundsvall, jag blev störtförtjust i ena tjejen och fråga om jag och min polare kunde komma förbi på
uppträdandet som var nästa dag.
-självklart ! sa tjejen vars namn var Nina, och vi kom överens om att dem skulle ringa oss innan uppträdandet skulle börja. och jag började då leta efter något att skriva mitt telefonnr på men hittade bara en skrynklig 20kr sedel som jag skrev mitt namn på. dagen därpå ringe mobilen och det var dem som undrade när vi skulle komma ( självklart hade vi försovit oss ) och panik-körde in till stan och till kyrkan som vi trodde dem skulle befinna sig i. efter en halvtimme i kyran och inte en syn av tjejerna började vi förstå, fan, vi var i fel kyrka och hade suttit o kollat på en Gudstjänst helt i onödan. efter en stund förstod vi vilken kyrka dem menat och helt ärligt sprang dit, igenom halva stan. men inte alls i onödan, en bit där framme såg jag hon, samma fina tös jag träffat dagen innan. vi snackade ett tag, kramades och sa farväl, för alltid trodde vi, hur stor är chansen att en kille och en tjej på 19 respektive 17 år blir tillsammans när dem bor 43 mil ifrån varandra.. men jag och Nina pratade i telefon varje kväll, jag åkte upp och besökte henne några dagar innan nyår och hon kom ner och firade nyår med mig. 18 dagar efter det fixade jag en lägenhet i skellefteå och flyttade.
Nu den 27 har vi varit tillsammans i 8 månader, och jag har aldrig varit lyckligare, hon är helt underbar på alla sätt och vis

( ursäkt för; felstavningar, särskrivningar osv. )