1895
Sök

+PROJEKT extrem suzuki OFFROAD (fas 2 påbörjad sid 16)+

325 Inlägg
29 februari 2008
ser GRYMT ut! å jämför man med första bilden (då du köpt bilen) så ser den ännu grymmare ut nu big_smile

Offroad tokig
226 Inlägg
29 februari 2008
Trådstartare
elmer skrev:
ser GRYMT ut! å jämför man med första bilden (då du köpt bilen) så ser den ännu grymmare ut nu big_smile

Jo vore ju konstigt om den var grymmare original än det skicket den är i nu big_smile

Men snart ska axlarna rivas bort. Framaxeln ska helsvetsas i alla fästen sen ska båda axlarna målas och dras lite bromsrör på.

Sen ska jag motera dit dom för sista gången cool

Lev livet som fan innan livet lever fan med dig

Smålänning
7 887 Inlägg
29 februari 2008
skogsvild skrev:

Jasså, du har planerat att fega med gasen i surhålen wink big_smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

kör raggar traktor
203 Inlägg
29 februari 2008
ja va ska man säga mer än att fy fan vilket coolt projekt... big_smile

keep it up.!!

Burn tire not your soul

Offroad tokig
226 Inlägg
29 februari 2008
Trådstartare
twin_cam skrev:
skogsvild skrev:

Jasså, du har planerat att fega med gasen i surhålen wink big_smile

Med volvo motorn är axlarna så gott som skottsäkra så jag ska inte fega det kan jag lova dig big_smilebig_smilebig_smile

Oseriös Aktör
592 Inlägg
29 februari 2008
jävla bygge du har pågång här. man blir så grymt imponerad. ordlös helt enkelt.... skall du ha steering damper?

Performance can be dangerous.........thats why i drive KingCab

Offroad tokig
226 Inlägg
29 februari 2008
Trådstartare
Finnmerchant skrev:
jävla bygge du har pågång här. man blir så grymt imponerad. ordlös helt enkelt.... skall du ha steering damper?

Nix ska inte ha nån styrdämpare.

I vinter ska det monteras orbitrolstyrning så jag bygger inte mer än nödvändigt på styrningen nu när den ändå ska bort sen. tongue

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
29 februari 2008
Jovars ser ju riktigt bra ut, men du har valt åt helskotta fel märke tongue (ska ju va Chevy big_smile)
//Johannes

Rock'n Roll

Offroad tokig
226 Inlägg
1 mars 2008
Trådstartare
TenZer skrev:
Jovars ser ju riktigt bra ut, men du har valt åt helskotta fel märke tongue (ska ju va Chevy big_smile)
//Johannes

Kommer köra 8:or runt alla chevor i skogen sen wink

86 Inlägg
1 mars 2008
TenZer skrev:
//Johannes

nej fyfan! cheva kan man inte åka i skogen! kolla (smeknamnett)s cheva här på garaget å fråga han hur de gått för han å köra i skogen me den!

Dom e för stora, tunga, dricker soppa & e almänt klumpiga. å ingenting håller!

<-/Tommy\->

325 Inlägg
1 mars 2008
skogsvild skrev:
elmer skrev:

Jo vore ju konstigt om den var grymmare original än det skicket den är i nu big_smile

Haha, formulerade mig lite fel kanske big_smile var så häpen över hur grym den såg ut med däcken på! det ja menade var att det är ganska ofattbart att det fortfarande handlar om samma bil big_smile
snart blir det vår o lerigt i skogen, då får man ju hoppas du e klar för att åka ut å leka.. ser framemot bilder på denna dränkt i lera sen.. wink

Offroad tokig
226 Inlägg
1 mars 2008
Trådstartare
elmer skrev:
skogsvild skrev:
elmer skrev:

Haha, formulerade mig lite fel kanske big_smile var så häpen över hur grym den såg ut med däcken på! det ja menade var att det är ganska ofattbart att det fortfarande handlar om samma bil big_smile
snart blir det vår o lerigt i skogen, då får man ju hoppas du e klar för att åka ut å leka.. ser framemot bilder på denna dränkt i lera sen.. wink

Jo ska försöka ha den körbar (ej helt färdig) i Maj då vi har en stor träff i klubben big_smile

Det kommer garanterat komma kort ev en film oxå ifall jag hittar en kameraman som är villigt att gå efter mig i skogen big_smile

Oseriös Aktör
592 Inlägg
1 mars 2008
Twist_Turbo skrev:
TenZer skrev:
//Johannes

nej fyfan! cheva kan man inte åka i skogen! kolla (smeknamnett)s cheva här på garaget å fråga han hur de gått för han å köra i skogen me den!

Dom e för stora, tunga, dricker soppa & e almänt klumpiga. å ingenting håller!

Äntligen nån som förstår att chevorna är byggda för amerikas sandstränder och inte för nordens skogar!!!!!.
sj410an och samuraien är ju typ världens populäraste crawler bil.
Senast redigerat av Finnmerchant (1 mars 2008)

Offroad tokig
226 Inlägg
9 mars 2008
Trådstartare
Nu kommer en liten uppdatering.

har målat bakaxeln och monterat den så nu ska jag inte behöva plocka bort den något mer
http://img245.imageshack.us/img245/5126/bakaxelnmladochfastsattlz5.jpg

Har även byggt modifierat kardanerna från TGB genom att ha skurut bort ena yoken och svetsat ditt yoke från suzuki
http://img114.imageshack.us/img114/2848/frmrekardandv2.jpg

http://img98.imageshack.us/img98/7827/bakrekardanih2.jpg

Sen har jag monterat bromsservo och huvudcylinder från vovlo 740, får väl se hur den funkar ihop med portalernas bromsar. Om det inte funkar får jag hitta på nått annat  :roll:
http://img245.imageshack.us/img245/9393/bromsservofrn740pplatsog9.jpg

Började med att helsvetsa alla fästen på framaxeln oxå men kunde svetsa klart då jag har slut på 5mm plåt så jag kunde inte svetsa på förstärkningar på fästena. var lite rastlös så jag började måla lite på framaxeln där jag inte kommer att svetsa.
http://img245.imageshack.us/img245/3760/framaxelnhelsvetsadochpia4.jpg

Så fort jag hämtat med 5mm plåt så kan jag svetsa klart alla förstärkningar, måla, börja dra bromsrör och montera framaxeln.

Oseriös Aktör
592 Inlägg
9 mars 2008
stiligt

11 Inlägg
9 mars 2008
Grymt projekt! Ritkigt avensjuk att man själv inte har sådana möjligheter!!

258 Inlägg
9 mars 2008
Riktigt nice projekt! Vill ju oxå bygga offroad nu efter läst denna tråden big_smile

Det omöjliga tar bara lite längre tid....

Offroad tokig
226 Inlägg
9 mars 2008
Trådstartare
minievo skrev:
Riktigt nice projekt! Vill ju oxå bygga offroad nu efter läst denna tråden big_smile

Tack, det är bara börja leta efter lämpligt objekt och sen börja bygga wink

258 Inlägg
10 mars 2008
skogsvild skrev:
minievo skrev:

Tack, det är bara börja leta efter lämpligt objekt och sen börja bygga wink

Bara pengarna som saknas tongue

Det omöjliga tar bara lite längre tid....

Offroad tokig
226 Inlägg
10 mars 2008
Trådstartare
ett objekt får man billigt, jag köpte ju suzukin fungerande för 4500:-

har lagt ut 24 000:- som det är nu och då är axlarna 16 000:- av dom.  24 000-16 000=8000:-

Sök