3648
Sök

Vad skiljer Rockford basar från övriga???

53 Inlägg
15 augusti 2007
Trådstartare
Tjena. Jag vet att rockford har riktigt bra grejjer...

Men när man kollar på hemsidor som säljer rockford som har dom betydligt lägre w/rms än konkurenter i samma prisklass...

Varför är det så?

Prioritterar dom nått annat än just watten???

MVH/Johan

Jag vet vad jag vill, Men jag vill mycket mer

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
15 augusti 2007
Morken skrev:
Tjena. Jag vet att rockford har riktigt bra grejjer...

Men när man kollar på hemsidor som säljer rockford som har dom betydligt lägre w/rms än konkurenter i samma prisklass...

Varför är det så?

Prioritterar dom nått annat än just watten???

MVH/Johan

De är varken bättre eller sämre än andra kända märken i samma prisklass. Deras effektangivelser är förmodligen mer korrekta än vissa mindre seriösa. Ingen nämnd, ingen glömd.

mv

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

796 Inlägg
15 augusti 2007
är det värt pengarna att satsa på rockford?

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

Smålänning
7 887 Inlägg
15 augusti 2007
Tror inte att rockford är bättre än andra etablerade märken, men jag tror att dom håller för det som står på dom, vilket inte alltid är fallet annars...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Bilvårdstekniker
253 Inlägg
15 augusti 2007
ronne skrev:

jag använder rockford o tycker dem är verkligen värda o satsa på!! spelar nått enormt..

ılı.lılı.ılı InZZanE ılı.lılı.ılı

1 161 Inlägg
15 augusti 2007
ronne skrev:

ja de tycker ja iaf..

Proljece?
1 464 Inlägg
15 augusti 2007
Tycker dom är förjävligt dyra till helt fel sak.... Tycker det är bättre att satsa på cerwin vega billigt och håller för det dom ska göra ... dunka!

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

796 Inlägg
15 augusti 2007
det är bra, nåt att satsa på då. blir inte riktigt tillfredsställd med min lightning audio 12a nämligen.

Bilvårdstekniker
253 Inlägg
15 augusti 2007
haxer skrev:
Tycker dom är förjävligt dyra till helt fel sak.... Tycker det är bättre att satsa på cerwin vega billigt och håller för det dom ska göra ... dunka!

cerwin vega v max håller inte iallafall om man ska dunka på bra... har en polare som har två 12 or o där har gummi upphängningen släppt.. så så jävla bra e dem inte på o dunka!

ılı.lılı.ılı InZZanE ılı.lılı.ılı

37 Inlägg
15 augusti 2007
rockford har nog extremt höga krav när dom mäter efekten på sinna grejer pluss att dom underspecar sinna grejer för att va på den säkra sidan, nu kan man inte alls jämföra steg å basar men mitt rockford steg är specat till 2x125 watt rms i 4ohm men lämnar uppmätt efekt enligt cea 2006 till 2x323 watt rms i 4 ohm. men ska jag va ärlig tycker jag inte att efekten på basrna spelar så stor roll nu wet jag inte hur extrema grejer du tänkt köpa men lått seja att du har en bas som tål 1000watt rms för att spela sönder den med för mycket effekt måste du ha ett stag som lämnar över 1000 watt rms till bara basen som i sin tur kräver ett ett lr flera batterier som kan ge 2000watt som seget drar och batterierna måste ha en generator som kan ladda så mycket osv. så jag tycker inte man ska stirra sej blind på watten många verkar tro att basar "ger effekt i watt" men det e vad dom tål max
Senast redigerat av jimpa1 (15 augusti 2007)

796 Inlägg
15 augusti 2007
jimpa1 skrev:
rockford har nog extremt höga krav när dom mäter efekten på sinna grejer pluss att dom underspecar sinna grejer för att va på den säkra sidan, nu kan man inte alls jämföra steg å basar men mitt rockford steg är specat till 2x125 watt rms i 4ohm men lämnar uppmätt efekt enligt cea 2006 till 2x323 watt rms i 4 ohm. men ska jag va ärlig tycker jag inte att efekten på basrna spelar så stor roll nu wet jag inte hur extrema grejer du tänkt köpa men lått seja att du har en bas som tål 1000watt rms för att spela sönder den med för mycket effekt måste du ha ett stag som lämnar över 1000 watt rms till bara basen som i sin tur kräver ett ett lr flera batterier som kan ge 2000watt som seget drar och batterierna måste ha en generator som kan ladda så mycket osv. så jag tycker inte man ska stirra sej blind på watten många verkar tro att basar "ger effekt i watt" men det e vad dom tål max

steget blir ett T3002

och lådan  Rockford Fosgate PL2-212 Punch

är det nåt drag i det paketet?

265 Inlägg
15 augusti 2007
ronne skrev:
jimpa1 skrev:

steget blir ett T3002

RF gör bra saker och lightning audio kan inte jämföras med dom. Du kommer märka skillnad! Däremot har jag hört mycket negativt om RF´s färdiga lådor. Om du har tid och lust så bygg en egen låda.

-

956 Inlägg
15 augusti 2007
ähh satsa på jula basar:p
nejdå skämta bara

eldus veldus

37 Inlägg
15 augusti 2007
ronne skrev:
jimpa1 skrev:

steget blir ett T3002

jag har själv ett sånt steg fast moddelen större grymmt bra steg tycker jag, mycket starka å stabila jag e nöjd på alla sätt med mitt steg har bara en nacktdel enligt mej å det e att dom drar mycket ström:P

baslådan vet jag inte har inte lyssnat på nån sån man som föregånde skrev har jag hört negativt om dom  att dom inte e nå vidre för dom pengarna å så kostar ju ändå en slant, men vet ej
Senast redigerat av jimpa1 (15 augusti 2007)

6 851 Inlägg
15 augusti 2007
Vill du att det enbart skall spela högt så köp den lådan. Vill du ha lite mer kvalité så köp RF element och bygg egen låda.
Den lådan är ett skitbygge gjort av RF.

12 086 Inlägg
15 augusti 2007
RFs Punchbasar är ju kända för o funka bra.

53 Inlägg
15 augusti 2007
Trådstartare
OKejj...

För jag har nämligen tänkt mig nån av dom här:

2st Rockford Fosgate P310D2 Punch 400w/rms  2198:-

Eller

2st Pioneer TS-W2501D4 10 800w/rms  1995:-

Vilken av dom är bättre att satsa på?

6 851 Inlägg
15 augusti 2007
Morken skrev:
OKejj...

Eller

Vad skall du ha för steg till dem?

53 Inlägg
15 augusti 2007
Trådstartare
TT-Avant skrev:
Morken skrev:
OKejj...

Eller

Jag har tänkt mig ett sinus live a-1500 med kondensator... och om det blir pioneer basarna så ska jag koppla ner dom i 1 ohm och då vid 1 ohm klarar slutsteget av 1500w/rms...

Och blir det rf basarna så kör jag slutsteget i 2ohm på 900w/rms...

6 851 Inlägg
15 augusti 2007
Morken skrev:
TT-Avant skrev:
Morken skrev:
OKejj...

Eller

Jag har tänkt mig ett sinus live a-1500 med kondensator... och om det blir pioneer basarna så ska jag koppla ner dom i 1 ohm och då vid 1 ohm klarar slutsteget av 1500w/rms...

Och blir det rf basarna så kör jag slutsteget i 2ohm på 900w/rms...

Har du ett så pass kraftigt steg skulle jag kört på POWER 12". Antingen kan du köra den i 1ohm och spela högt, eller så kör du den i 4ohm och spelar fort högt, men med mera kontroll..
Skulle detta inte räcka med 1 så köper du en till när du får råd och kör det i 2ohm.

Sök