Ojoj... fick många gamla av släktingar/vänner för jag ville börja samla, men sket i det...
Men den jag använder är en SonyEricsson K700i, med hemmlagad joystick. När den började glappa för andra gången, när garantin gått ut, så skruvade jag isär den och dränkte hela skiten i 2-26 och elektro-olja till VBG-kopplingar till lastbilar. Har funkat nu sen nyårsafton. Blir bara bättre och bättre... Dom som reparerar byter ju bara ut den så den ska gå sönder igen...
K700 måste fan vara världens bästa telefon. Tål allt och har lagom med funktioner.
Sen har jag min gamla, en Ericsson T65, ochså en jäkligt bra telefon, men största nackdelen var också största fördelen på den, och det var att man tog ut SIMkortet på ovansidan av telefonen, för batteriet var fastskruvat i telefonen, så den tålde smällas som hette duga. Älskade batteritiden på den med. Laddade den varannan vecka sådär om man använde den normalt.
Min första var en Ericsson T10s, en liten (med den tidens mått mätt, år 99) trevlig telefon med superbra mottagning. Tyvärr så fick den ett programvarufel...
Hade två roliga tillbehör till den; Hadsfree med radio i, och chatboard, ett litet tangentbord som man fäste i bottenkontakten.
Sen dom andra som fungerar, som jag fått av olika personer är:
Ericsson GH337
Ericsson SH888 (Jäkligt bra telefon faktiskt)
Ericsson S868 (som SH888, men utan IR)
Nokia 2110 har jag två stycken. Den första telefonen i världen som man kunde SKICKA sms med.
Nokia 3310, en hel och en reservdelstelefon.
Nokia 3510i, med trasig display
Nokia 5210, skulle vara stöttålig, men började krångla när den vatt i golvet...
Motorola MICRO-TAC International, en av dom första GSM som kom ut i sverige.
En likadan som ovan, men den heter storno...
SonyEricsson T230, en hel och en reservdel.
Finns fler, men hittar inte lådan med dom i... Har dessutom laddare till allihopa...
Det är vad jag har. Har jag flest?
Tilläggas ska att jag köpte mobil först i sexan... då köpte jag T10:n