3311
Sök

Klä om dörrsidor.

Värmlänning
172 Inlägg
10 oktober 2005
Trådstartare
Hej jag har en golf 3 som jag har byggt lite ljud i. Nu är det så att jag ska bygga om dörrsidorna. jag ska vinkla upp högtalarna. Tänkte om det var någon som har något bra tips på hur man klär om dem sen? Vill gärna ha tyg. Använder man något speciellt matrial eller?
Mvh David

4 571 Inlägg
10 oktober 2005
hitta nått fränt tyg å använd spray lim?

Värmlänning
172 Inlägg
10 oktober 2005
Trådstartare
jo men är det inte lätt att det blir veck? Vill ju ha det snyggt...

12 086 Inlägg
10 oktober 2005
Precis, kan man få tips om något elastiskt tyg som lämpar sig för ändamålet? Är intresserad i frågan jag med.

"A Johlsson"
302 Inlägg
10 oktober 2005
Pröva att jämna ut vinklarna lite på själva dörrsidan, då brukar det gå bättre att klä med tyger elr konstskinn.

4 571 Inlägg
11 oktober 2005
Fkoff skrev:
Precis, kan man få tips om något elastiskt tyg som lämpar sig för ändamålet? Är intresserad i frågan jag med.

möbeltyg är mycket slitstarkt jämfört med andra tyger, själv ska jag införskaffa lite sådant och sy om inredningen ytterligare. kolla på din lokala möbel handlare, jag hittade mycket snygga tyger hos mig iaf.

Värmlänning
172 Inlägg
11 oktober 2005
Trådstartare
Tack så mycket..håller er uppdaterade med bilder senare...

6 851 Inlägg
11 oktober 2005
Izual skrev:
hitta nått fränt tyg å använd spray lim?

Det är bäst du köper spray lim av bättre kvalité. Tyvärr så är det ofta inte lika bra som det är smidigt..DLS har ett som är toppen, annars har inte JAG hittat nått mera sad
Själv kör jag oftast med kontaktlim på burk, det sitter iaf.

859 Inlägg
Värmlänning
172 Inlägg
12 oktober 2005
Trådstartare
Ohh inge billigt:P Såg ni meterpriset på tygerna?? Ska ta tag i det där efter löningen här..får se hur det blir..blir dte inge bra så får jag väl plasta då..men inte lika snyggt...

859 Inlägg
12 oktober 2005
Vill man få till det SNYGGT är det dessvärre topntrims vinyler/tyger eller liknanade som gäller, om man inte är övernaturligt duktig på att klä dörrsidor.

/Theo

6 851 Inlägg
12 oktober 2005
OJojoj, det va inga dåliga priser på Alcantaran. Det är ju MYCKE mera än vad jag gav för mitt, och mitt är ändå av BRA kvalité.

Värmlänning
172 Inlägg
15 oktober 2005
Trådstartare
Vart fick du tag på ditt då?

6 851 Inlägg
15 oktober 2005
David Carlsson skrev:
Vart fick du tag på ditt då?

Det är från ett ställe wink (kan tyvärr inte säga mera) kommer förmodligen att köpa in eller kunna ta hem på beställning och sälja.

Denna är till för möbler så den är slitstark, men ändå ganska "lätt" att klä med.

SSS -12
3 217 Inlägg
30 oktober 2005
Fkoff skrev:

Elastiskt är nog inte det bästa, bättre med ett tyg som är fast... Då vet man att det har en viss passform, passar det inte då får man ta mer..

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

859 Inlägg
30 oktober 2005
Fuckface skrev:
Fkoff skrev:

Elastiskt är nog inte det bästa, bättre med ett tyg som är fast... Då vet man att det har en viss passform, passar det inte då får man ta mer..

Ett stumt tyg funkar inte alls att klä dörrsidor med lite former på. Åker man Golf 1a är det inga problem (-:

638 Inlägg
1 juni 2006
jag har klätt minna dörrar på golfen i tyg. det gick smidigt. använde spraylim...

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit

2 655 Inlägg
1 juni 2006
Hur är det med spraylim egentligen??

De flesta är ju vattenbaserade och det förekommer ju fukt i bilar..
Det brukar ju leda till att det man har limmat släpper med tiden, rätta mej om jag har fel..

Nån som har provat med någon sorts 2-komponentslim??

8 156 Inlägg
1 juni 2006
Det borde ju finnas spraylim som inte är vattenbaserat som man kan använda?
Jag är själv ganska så intresserad av ämnet...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

44 Inlägg
1 juni 2006
Annars kan man ju alltid åka in till en textil affär eller en sadelmakare och fråga tongue får man ju ett klart svar

Åh nej det är han i Saaben!!!

Sök