Det varierar kraftigt. Åk runt till några lackerar firmor och jämför priserna. Dem brukar vilja se skadorna så ta med dig bilen. Lättare att få ett exakt pris då.
Det kostar tusenlappar ja, är det metallic kan du lägga på en del till, blir meryta som det heter, alltså tona ut färgen då man aldrig får samma kornstolek, färg osv...
Eller så gör du att själv... tar en jäkla tid.. men allt du behöver är lite sandpapper(vattenslip) vatten, rostskydds färg och ersättnings färg.. har det grävt ner sig lite i plåten med så kan plastic padding vara bra och ha.. Gjorde det på min bil.. och är den inte extremt solblekt så ser man inte så stor skillnad om man inte vet vart man ska leta...
Enkelt sätt å spara tusenlappar för för en liten grejj..
Eller så gör du att själv... tar en jäkla tid.. men allt du behöver är lite sandpapper(vattenslip) vatten, rostskydds färg och ersättnings färg.. har det grävt ner sig lite i plåten med så kan plastic padding vara bra och ha.. Gjorde det på min bil.. och är den inte extremt solblekt så ser man inte så stor skillnad om man inte vet vart man ska leta...
Mitt tips
Laga hål med plastic padding? om jag nu fattar det rätt..
Jo visst om man vill göra "pundar" lagning så kan man göra sådär.
Mitt tips
Laga hål med plastic padding? om jag nu fattar det rätt..
Jo visst om man vill göra "pundar" lagning så kan man göra sådär.
Nej inte laga hål med PP utan om det grävt ner sig i plåten så jämnade jag ut med padding och slippade rent så ytan blev jämn å len så det inte blev någon ytskillnad ifrån övriga områden runt omkring. Och det enda man kan se på bilen idag om man vet vart man ska titta är att färgen är lite lite mörkare än orginalet. Men som sagt hitta det först. Inte vad jag kallar "pundar" jobb precis.