4330
Sök

Öppen eller återcirkulerande dump på saab 9-3 aero T7 motor.

4 670 Inlägg
29 augusti 2007
#41
Ägaren innan dig... kommer ifrån kisa...


52 Inlägg
29 augusti 2007
Trådstartare
#42
mickius skrev:
Ägaren innan dig... kommer ifrån kisa...

Jo hehe...dock var ju bilen så när han hade den oxå, även när han köpte den tror jag...enligt honom iaf

4 670 Inlägg
29 augusti 2007
#43
nej den gick riktigt bra ett tag.. sen dom 3 sista månaderna innan han sålde den vet ja inte hur den gått.. men som sagt innan gick den bra... hoppas du får ordning på problemet iaf:)


52 Inlägg
29 augusti 2007
Trådstartare
#44
mickius skrev:
nej den gick riktigt bra ett tag.. sen dom 3 sista månaderna innan han sålde den vet ja inte hur den gått.. men som sagt innan gick den bra... hoppas du får ordning på problemet iaf:)

går ju bra om man startar från 0 så att säga, är på 4an 5ans växel när man ska gasa som det rycker...aja felsökning pågår

134 Inlägg
29 augusti 2007
#45
Hur menar du med att den rycker? Det kan inte vara så att det är kopplingen som börjar ge sig så när du trappar på från lite lägre varvtal på högre växlar så slirar den till lite för att sedan få "grepp" igen?

Har för mig att min bil känns lite konstig då jag trappar gasen i botten vid lägre varvtal på dom högre växlarna, men det är jo inte så att man håller på att hoppa av stolen. Får ut och testa senare.

/t0bias

preem pump
836 Inlägg
29 augusti 2007
#46
t0bias skrev:
Hur menar du med att den rycker? Det kan inte vara så att det är kopplingen som börjar ge sig så när du trappar på från lite lägre varvtal på högre växlar så slirar den till lite för att sedan få "grepp" igen?

Har för mig att min bil känns lite konstig då jag trappar gasen i botten vid lägre varvtal på dom högre växlarna, men det är jo inte så att man håller på att hoppa av stolen. Får ut och testa senare.

men det är väl på högre varvtal vi pratar om va 4000- och mer va
eller har jag fattat fel
så är det på min i alla fall

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii

52 Inlägg
29 augusti 2007
Trådstartare
#47
det är högre varvtal vi talar om ja..

134 Inlägg
29 augusti 2007
#48
Okej, då var jag ute och tog en runda på järnhästen wink

/t0bias

5 710 Inlägg
30 augusti 2007
#49
Simon_J skrev:
hittade då fan inget plaströr nu när ja var ute :S

Nä och det är inte så konstigt för du har inget wink
Inloppsröret mellan LMM och turbo är gjort i aluminium.
Rätt trångt i den regionen på en 9-3/9-5 så jag brukara ta avgassidan istället om turbon skall kontrolleras.
Dock tror inte jag att turbon är ditt problem....

MVH Jonas
..............

preem pump
836 Inlägg
30 augusti 2007
#50
jonTe skrev:
Simon_J skrev:
hittade då fan inget plaströr nu när ja var ute :S

Nä och det är inte så konstigt för du har inget wink
Inloppsröret mellan LMM och turbo är gjort i aluminium.
Rätt trångt i den regionen på en 9-3/9-5 så jag brukara ta avgassidan istället om turbon skall kontrolleras.
Dock tror inte jag att turbon är ditt problem....

sorry mig, mitt fel.
på min sitter det ju åt andra hållet och där har vi gummi/plast rör.
och då har vi STORA problem med avgas sidan istället big_smile

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii

52 Inlägg
30 augusti 2007
Trådstartare
#51
jonTe skrev:
Simon_J skrev:
hittade då fan inget plaströr nu när ja var ute :S

Nä och det är inte så konstigt för du har inget wink
Inloppsröret mellan LMM och turbo är gjort i aluminium.
Rätt trångt i den regionen på en 9-3/9-5 så jag brukara ta avgassidan istället om turbon skall kontrolleras.
Dock tror inte jag att turbon är ditt problem....

Vad tror du det kan vara då? Tändkassetten..? är nog det enda ja inte bytt än (förutom turbon) smile

52 Inlägg
30 augusti 2007
Trådstartare
#52
Har nu hittat ytterligare ett fel, finns säkert trådar för detta oxå men..bilen vägrar starta när den är varmkörd hmm gissar att det har nåt med nån regulator för bränsleinsprut eller något såndant..nån av er som har haft/har samma problem ??

preem pump
836 Inlägg
30 augusti 2007
#53
Simon_J skrev:
Har nu hittat ytterligare ett fel, finns säkert trådar för detta oxå men..bilen vägrar starta när den är varmkörd hmm gissar att det har nåt med nån regulator för bränsleinsprut eller något såndant..nån av er som har haft/har samma problem ??

tror det bästa för dig vore att häva det där köpet

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii

52 Inlägg
30 augusti 2007
Trådstartare
#54
mannen666666 skrev:
Simon_J skrev:
Har nu hittat ytterligare ett fel, finns säkert trådar för detta oxå men..bilen vägrar starta när den är varmkörd hmm gissar att det har nåt med nån regulator för bränsleinsprut eller något såndant..nån av er som har haft/har samma problem ??

tror det bästa för dig vore att häva det där köpet

häva? lite svårt när man köpt den privat.

preem pump
836 Inlägg
30 augusti 2007
#55
Simon_J skrev:
mannen666666 skrev:
Simon_J skrev:
Har nu hittat ytterligare ett fel, finns säkert trådar för detta oxå men..bilen vägrar starta när den är varmkörd hmm gissar att det har nåt med nån regulator för bränsleinsprut eller något såndant..nån av er som har haft/har samma problem ??

tror det bästa för dig vore att häva det där köpet

häva? lite svårt när man köpt den privat.

ja det är det kanske, om du fick berättat för dig att bilen ryckte när du köpte den.
om inte......

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii

52 Inlägg
30 augusti 2007
Trådstartare
#56
Nä det fick ja inte... ja ringde själv och frågade om den gjorde så när han hade den, och det gjorde den, aja...ska byta vevaxelgivaren och prova en ny DI kassett mot ryckningarna.

52 Inlägg
30 augusti 2007
Trådstartare
#57
Nu åker fanskapet in på verkstaden....imorn kopplas datorn in för att kolla lite felkoder etc..återkommer när dom har gått igenom liket.

preem pump
836 Inlägg
30 augusti 2007
#58
a det är rätt

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii

52 Inlägg
31 augusti 2007
Trådstartare
#59
Åkte in till polarn som jobbar på ett fordonsgymnasium och kopplade in TECH II datorn..fick lite felkorder på motorn, förbränningssignal på alla cylindrar och misständning på 1ans.

Kan dessa ha med trasig tändkasset och vevaxelgivaren?? bilen startar nömligen inte när den är varm.

Mvh Simon

48 Inlägg
31 augusti 2007
#60
Simon_J skrev:
Åkte in till polarn som jobbar på ett fordonsgymnasium och kopplade in TECH II datorn..fick lite felkorder på motorn, förbränningssignal på alla cylindrar och misständning på 1ans.

Kan dessa ha med trasig tändkasset och vevaxelgivaren?? bilen startar nömligen inte när den är varm.

Mvh Simon

kan mycket väl vara tändkasetten, alternativt kanske fel i databoxen....
Ring till saab och förklara felkoderna du fick...
Senast redigerat av nitro87 (31 augusti 2007)

Live Free, Die Hard.


Sök