4299
Sök

Bilbyggarna bojkottar - Bilsport EDPS finalen !!

Egen företagare & Flockare
314 Inlägg
28 augusti 2007
GurraG skrev:
på vallåkra bland annat så är det ju bara volvo bilar som gäller typ.. väldigt tråkigt när det blir såhär.. sad

Vallåkra är ju i grunden en Volvo träff så det är väl inte så konstigt att det är som det är.
Dock håller jag med om att juryn är under kritik , likaså folket dom tar in som "parkeringskillar/tjejer" , dom kan inte skilja på en 140 och en 440 i vissa fall.
Det var flera som väntade på att få sin bil jurybedömd under dagen men ingen kom.
Likadant var det förra året...
Det är mer kompisbedömningar nu för tiden.
Nej låt ett antal personer från olika klubbar som är kunniga på sitt område bedömma bilarna och komma med sakliga argument varför just "den" bilen fick pris.

Sen kan man väl ha lite folk som motar dom rostiga liken från att köra in o hänvisa dom till besöksparkeringen... Hellre mindre bilar på området men med högre kvalitet.

Volvo 240 turbo 4 life

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
28 augusti 2007
Ska inte utala mig om dommarna då jag inte själv har någon erfarenhet. men klasserna är åt fanders.

Inför en klass som heter ful-as bilar, där kooz, mr fun och alla andra bilbyggare utan smak kan ställa ut sina bilar med lite läddklädda tjejer på, och springa okring och leka superhjälte, så kan vi andra "dödliga" med schyssta smakfullt stylade bilar ta och ställa ut för oss själva.

Sönderstylat hör hemma hos bönder, Smakfullt, stilrent och inovativa lösningar så sådant som ksa belönas med priser. Att försköna en bil, inte att hänga på det värsta av det värsta, och tycka att det följer bilens linjer även fasst det inte gör detta. Tycker det har blivit för mkt, mest pengar vinner.

// Mattias

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
28 augusti 2007
Jag har verkligen saknat en klass för unga. Jag gillar nog Streetcarfest med en Bilsport i alla fall för att säga min mening. Även om dom allihopa är grymt roliga att åka på för allt är så nytt första året man är med.

Turbomatte skrev:
Ska inte utala mig om dommarna då jag inte själv har någon erfarenhet. men klasserna är åt fanders.

Inför en klass som heter ful-as bilar, där kooz, mr fun och alla andra bilbyggare utan smak kan ställa ut sina bilar med lite läddklädda tjejer på, och springa okring och leka superhjälte, så kan vi andra "dödliga" med schyssta smakfullt stylade bilar ta och ställa ut för oss själva.

Sönderstylat hör hemma hos bönder, Smakfullt, stilrent och inovativa lösningar så sådant som ksa belönas med priser. Att försköna en bil, inte att hänga på det värsta av det värsta, och tycka att det följer bilens linjer även fasst det inte gör detta. Tycker det har blivit för mkt, mest pengar vinner.

// Mattias

Kan inte annat än att hålla med dig till 110%. Man kan montera kjolar som gör bilen snyggare, och det behöver inte vara mer arbete än annars heller.
Senast redigerat av Mäki (28 augusti 2007)

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Mångsysslare
162 Inlägg
28 augusti 2007
Turbomatte skrev:

// Mattias

Jag anser att alla har samma möjlighet om man tar fram en domarkår som jobbar efter ex, antal riktlinjer.   

Alla kan inte ha samma smak å val av sitt sätt att bygga på .  Hur skulle det se ut då??

Påhopp eller är det aven sjuka??    Vad tror du att dom tänker om dig när du skriver så ????

Mvh Pure

Ingenting är omöjligt det omöjliga tar bra lite längre tid.
Mvh Pure

Mångsysslare
162 Inlägg
28 augusti 2007
Mäki skrev:
Jag har verkligen saknat en klass för unga. Jag gillar nog Streetcarfest med en Bilsport i alla fall för att säga min mening. Även om dom allihopa är grymt roliga att åka på för allt är så nytt första året man är med.

Turbomatte skrev:

// Mattias

Kan inte annat än att hålla med dig till 110%. Man kan montera kjolar som gör bilen snyggare, och det behöver inte vara mer arbete än annars heller.

Klass för unga????   vad?? ska vi ha ålders gräns???

Jag tror att ni är ute å cyklar.   ålder kan väll inte ha någom betydelse för vad vi skapar .

Eller har jag  fel ??

Mvh Pure

Mvh Pure

Mvh Pure

Mångsysslare
162 Inlägg
28 augusti 2007
Mitt sätt att dra ett stå till stacken. Är att ge lösningar på problemet till Bilsport .

Jag hoppas att fler gör det. Så vi får RÄTTVISARE bedömningar.

Mvh Pure

Mvh Pure

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
28 augusti 2007
Pure skrev:
Turbomatte skrev:

// Mattias

Jag anser att alla har samma möjlighet om man tar fram en domarkår som jobbar efter ex, antal riktlinjer.   

Alla kan inte ha samma smak å val av sitt sätt att bygga på .  Hur skulle det se ut då??

Påhopp eller är det aven sjuka??    Vad tror du att dom tänker om dig när du skriver så ????

Mvh Pure

Påhopp? jo dom får väll se det så om dom nu vill det, avundsjuka är det inte då jag aldrig någonsin skulle få för mig att ens bygga något sådant.

Poängen med mitt inlägg är att offtast, säger inte att det alltid är det, så är det mkt köpa det värsta, häng på, vinn priser, medans de som tillverkar egna grejjer från scratch för att få bilen så som de vill ha den är något man borde höjja på nu om man ska snacka billbyggande, och nej jag räknar inte plastning som att tillverka något, plasta gör min 12åriga brorsa utan hjälp.

Lyft fram de som åstakommer något istället för att sätta dem vid sidan av för att dom inte har 24" kromfälgar, ett kjolpaket för 70papp, och döper om sin bil till något "flashigt" namn med ovanliga bokstäver.

Punkt, vill någon påstå att jag är avundssjuk eller annat, eller bara vill berätta hur dum jag är pga mitt åsikt, kan de skicka ett pm istället för att förstöra ennu en tråd.

8 886 Inlägg
29 augusti 2007
Turbomatte skrev:

// Mattias

Kan bara hålla med dig, det är alldeles för mycket plast,högtalare och LCD.
Det flesta bilar ser rentutsagt för j*vliga ut.

Ska det breddas så ska det göras i plåt dvs. riktigt hantverk.

Snegla lite åt Chip Foose, Yer One m.m. Cleant och smakfult.
Senast redigerat av Hamilton (29 augusti 2007)

Fotograf på tierpidag.se

2 911 Inlägg
29 augusti 2007
Hamilton skrev:
Turbomatte skrev:

// Mattias

Kan faktiskt hålla med, jag gillar plåthantverk istället för plast, även fast jag själv arbetar mycket i plast.

GRAB LIFE BY THE HORNS !!
103 Inlägg
29 augusti 2007
Trådstartare
Hamilton skrev:

jag som ishockey freak brukar inte gå på fotbolls matcher och säger åt de att de e dumma i huvudet för att det gillar fotboll... det är ungefär det du får fram i ditt inlägg..

sedan kan jag tala för herrn att det kan vara bra mycket jävligare att få finnish på plast än plåt.. så material valet ska fan inte spela någon roll..

ClubJDM
531 Inlägg
29 augusti 2007
Turbomatte skrev:

// Mattias

Någon som är lite avensjuk tror jag.. men vist det är lite rätt den som har mest pengar vinner typ....  men dom har rätt till priser me tänk all tid dom lägger ner på sina bilar

Galen
108 Inlägg
29 augusti 2007
en sak om klasserna jag hörde från en kompis.. tycker dom ska ha typ hur mkt man lagt eller nått sånt på bilen så det är olika klasser.. typ under 50k och mellan 50k-100k osv. så man får lite mer chans att vinna.. känns typ omöjligt att vinna mot kooz å dom "stora".. och alla är inte hur rika som helst å kan inte få tag på sponsorer..

95 Inlägg
29 augusti 2007
p-3 skrev:
Hamilton skrev:

jag som ishockey freak brukar inte gå på fotbolls matcher och säger åt de att de e dumma i huvudet för att det gillar fotboll... det är ungefär det du får fram i ditt inlägg..

sedan kan jag tala för herrn att det kan vara bra mycket jävligare att få finnish på plast än plåt.. så material valet ska fan inte spela någon roll..

Mycket bra skrivit synd bara att så många verkar vara emot "plast" men avändsjukan
lyser igenom på många inlägg här...

Saaboholic
3 129 Inlägg
29 augusti 2007
Sahlin skrev:
Kan inte annat än att hålla med... fick till svar förra året att min bil var inte tillräckligt ombyggd.. !?!?!?!  Dock bilen som kom på andra plats var en 900 med viggen paket?

Lik väll Vallåkra i år, Andra pris tagaren,, viggen paket och blå motiv lack tydligen både mer ombyggt och snyggare än best master...
Suck ... vad skall man mer kunna göra när ändå juryn/dommare ändå är inkompetenta:rolleyes:

Det läste jag om och hörde talas om vid flera tillfällen förra året..och jävlar vad förbannad man vart..är det någon bil som är ombyggd så är det la fan din? förresten så stod jag ett bra tag och studerade "gula faran" i detalj under saab-festivalen hehe.. hade vart ännu mer perspektiv för folk som inte kan så mycket om man ställde en orginal 9-5.a brevid wink

"Liberty of thought is the life of the soul"

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
29 augusti 2007
Det jag inte gillar när man plastbreddar är att det kommer spricka för att plasten och plåten har olika hårdhet. Om man har plåtbreddat en bil så håller det mycket bättre. Men alla har egen vilja och bygger som dom vill.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

103 Inlägg
29 augusti 2007
Trådstartare
min har inte spruckit trotts den rullat bra många mil nu under 2 år.. bild på kärran http://www.garaget.org/?car=51938&image=562067

Om man gör det ordentligt i platst så spricker det inte...

Mäki skrev:
Det jag inte gillar när man plastbreddar är att det kommer spricka för att plasten och plåten har olika hårdhet. Om man har plåtbreddat en bil så håller det mycket bättre. Men alla har egen vilja och bygger som dom vill.

Mångsysslare
162 Inlägg
29 augusti 2007
Men vad var å en har för åsikter om plast eller plåt.  så ska det vara RÄTTVISA domare å då spelar det ingen roll om man har byggt i plåt eller plast.  eller om du har 5 eller 15 st LCD skärmar.

Det är inte VAD vi bygger som är problemet, utan hur domarna beter sig å bedömer bilarna.

Mvh Pure

.......
2 655 Inlägg
29 augusti 2007
Sahlin skrev:
Kan inte annat än att hålla med... fick till svar förra året att min bil var inte tillräckligt ombyggd.. !?!?!?!  Dock bilen som kom på andra plats var en 900 med viggen paket?

Lik väll Vallåkra i år, Andra pris tagaren,, viggen paket och blå motiv lack tydligen både mer ombyggt och snyggare än best master...
Suck ... vad skall man mer kunna göra när ändå juryn/dommare ändå är inkompetenta:rolleyes:

precis de där som gör mej förbannad. varför i hel***e måste bilen va så extrem och ombyggd för, allså de e väl lika tufft me en typ jätte gammal bil som e renoverad å uppgraderad i upphängning å kanske lite motor, måste alla bilar se ut som dom gör 350km/h+++ och ha minnst en turbo och ic storlek större än en lastbil. ne ja tycker bilsport tidningen suger, köper den aldrig nu längre...

Mångsysslare
303 Inlägg
29 augusti 2007
Håller funständigt med skribenten  ( tävlar dock inte med nån bil )
tycker att en dommare borde kolla på helheten vilket då innebär från grunden , ta reda på lite va som har gjorts med bilen ,
tycker att MÅNGA bilar man ser som vunni priser å dyligt ser F-jävliga ut , underarbete e helt klartr nått ja tycker man ska bedömma, har personen i fråga gjort de sj ??? har man låtit nån annan göra d??  folk som köper färdiga bilar å tävlar med vilket innebär att han får credit för nått han ej gjort !!! .... borde finnas fler klasser isf , tycker mest synd om dom som går å bär på en pokal som bilen inte ens förtjänar ,

och NEJ detta är ingen avensjuka bara en notering av va ja tycker , finns mycket finare bilar en dom som van på vallåkra

103 Inlägg
29 augusti 2007
Trådstartare
Nu vill vi gärna allt alla som har tänkt sig ställa ut i helgen stannar hemma.. även fast du har en bil med mindre kaliber..

det är för att få igenom bättre villkor.. även för nybörjare med bilar med mindre kaliber.. kanske få nybörjar klass, klass även för bilar som inte är så pass ombyggda så många sponsrade bilar är etc etc..

så låt stå bilen hemma i garaget, eller ställ den på parkeringen utanför.. så länge de inte står på utställnings området..  annars kommer inget att hända.. varken för dig eller mig..

Sök