3249
Sök

Överklaga uppkörning? "För låg hastighet"

Min bil var för ful för garaget
74 Inlägg
28 augusti 2007
Trådstartare
Hej, hade idag min andra uppkörning och kuggade p.g.a "Allmänt överdrivet låg hastighet, hindrar/stör bakomvarande trafik".

Men jag tycker jag hade lagom hastighet, jag hade aldrig kört på vägen förut, det var en 70 väg och höll ~50 km/h, vilket jag tyckte var helt lagom.
Hade en bil bakom mig som hade många chanser och köra om på.

Så jag undrar om det är värt och överklaga beslutet? det var den enda anmärkningen jag fick, allt annat gick helt perfekt!

Sen undrar jag om jag har något och förlora ifall jag överklaga, typ pengar?

mvh Christian
Senast redigerat av Bullibert (28 augusti 2007)

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
28 augusti 2007
Hmm. Han har ju rätt i att du stoppar trafiken . med det var ju lite väl att ta i så.
Men ska du ta upp detta till rätten då???? Sånna fall får ju du ersätta rättegången om du skulle förlora den

C H E V R O L E T <3

74 Inlägg
28 augusti 2007
Trådstartare
Children-Of-Bodom skrev:
Hmm. Han har ju rätt i att du stoppar trafiken . med det var ju lite väl att ta i så.
Men ska du ta upp detta till rätten då???? Sånna fall får ju du ersätta rättegången om du skulle förlora den

okej, jo, vad skulle det gå på då? det går ju till länsrätten isåfall....

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
28 augusti 2007
hmm jadu, tror inte att d e värt att gå till länsrätten för det, utan att göra en till uppkörning ist!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

huh?
10 427 Inlägg
28 augusti 2007
Tycker det är lite småjobbigt med folk som håller mindre än 5km/h lägre hastighet
än det som det ska vara på vägen där man kör (helst på 90 vägar).
Skillnad om det är vinter / halt väglag / dimmigt / mörkt.

70väg är väl inte så noga, som du säger kunde väl bilen bakom ha kört om kanske.

VAG entusiast
277 Inlägg
28 augusti 2007
vad kuggade du på innan?

Audi 1910-2007 97 år
"det viktigaste är inte vad du lyssnar med utan vad du lyssnar på"
"det är väl inte konstigt att det låter kasst när du lyssnar på musik som inte är musik"
Audi: Four rings to rule them all

74 Inlägg
28 augusti 2007
Trådstartare
pz_racing skrev:
vad kuggade du på innan?

körde för fort :p

142 Inlägg
28 augusti 2007
aa du vet du ju att du ska hålla den hastiget som står på skylltarna nästa gång big_smile

Det är inte farten som räknas, det är smällen.
Eller som vi säger här i stan.
It is not the fart that counts, it is the smell.

375 Inlägg
28 augusti 2007
så länge du inte hade med en körskolelärare i bilen som håller med dig kan du inte ta det till rätten tyvär, ord mot ord och ditt väger inte tyngst. förstår att du är förbannad men det är nog bara att försöka igen.

1 297 Inlägg
28 augusti 2007
men ursäkta? Varför tyckte du att ~50 var lagomt när det var 70km/h väg? Man får inte hålla omotiverad låg hastighet på en väg så varför gjorde du det?

74 Inlägg
28 augusti 2007
Trådstartare
aenfors skrev:
så länge du inte hade med en körskolelärare i bilen som håller med dig kan du inte ta det till rätten tyvär, ord mot ord och ditt väger inte tyngst. förstår att du är förbannad men det är nog bara att försöka igen.

Ja, läste det här, men jag fattade inte riktigt.

Om ni läser under C

http://static.pici.se/pictures/CHjNldyiS.jpg
Senast redigerat av Bullibert (28 augusti 2007)

Yellow bug!
1 640 Inlägg
28 augusti 2007
Förstår inte varför man gör en uppkörning utan "att ha kört på väg"? Sen som föregående talare sa, varför inte bara hålla 70?

Jag tycker bara det är onödigt att överklaga, de har alldeles rätt, du hindrar bakomvarande trafik. Få en som ligger i 50 framför sig, när man kör på 70väg.. det skapar rätt stor irritation..

Sen bokar du tid för ny uppkörning och håller helt enkelt skyltad hastighet, så kommer du ha kortet i hand!

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

74 Inlägg
28 augusti 2007
Trådstartare
Edil_ skrev:
Förstår inte varför man gör en uppkörning utan "att ha kört på väg"? Sen som föregående talare sa, varför inte bara hålla 70?

Jag tycker bara det är onödigt att överklaga, de har alldeles rätt, du hindrar bakomvarande trafik. Få en som ligger i 50 framför sig, när man kör på 70väg.. det skapar rätt stor irritation..

Sen bokar du tid för ny uppkörning och håller helt enkelt skyltad hastighet, så kommer du ha kortet i hand!

jo, får ta och göra det... tack för alla svar smile

Issa
329 Inlägg
28 augusti 2007
De brusar på hur bägen ser ut med... finns de 70vägar som ska ha 50.. för att de inte går att köra i 70.. har ja varit med om... en landsväg där du inte ser vid kurvan o vägen e SMAL.. då kan ja säga att då kör man inte 70.. annars håller ja *hastigheterna* wink ja körde nog60 på en 70väg när ja hade min uppkörning.. klarade de.. ja råkade NÄSTAN köra mot rött.. två millimeter så hade ja inte klarat de.. ja menar.. de kan inte vara petiga på allt elr hur? ja håller me dej att du blir sur.. men de e nog inte lönt att annmäla. tyvärr hmm
Lycka till me ditt körkort o kolla nu de:)  nu när du vet vad du ska göra o inte göra:P

CiViC Issa

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
28 augusti 2007
att köra 90 på 70 väg är lika fel som 50 på 70 väg.

Bmw osv..

House/Trance diggare
287 Inlägg
28 augusti 2007
Är vädret bra, är underlaget bra, är sikten bra mm mm så ska man hålla angiven hastighet.

Visst, skulle det ha varit snöstorm och 3dm snö över vägbanan så skulle nog 50 Km/h mer varit på sin plats.
Men men, bara boka nytt och ta nya tag, även om det kan vara svårt ibland. smile

Tror det blir svårt att överklaga i alla fall.
Senast redigerat av Chrillee (28 augusti 2007)

392 Inlägg
28 augusti 2007
UseDubbelTurbo skrev:

Är det olagligt att köra 50 på 70 väg??

Hellre död o begraven, än bög o bedragen!

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
28 augusti 2007
sEAMP skrev:
UseDubbelTurbo skrev:

Är det olagligt att köra 50 på 70 väg??

nej, men inte lämpligt. dom kollar inte om du kör lagligt utan lämpligt!

man lever bara en gång så lev väl!

vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
741 Inlägg
28 augusti 2007
hände samma sak med mig när jag körde upp för motorcykel.
det tokregna och jag hade lånat en hoj höll mellan 70-80 på 90 väg och kring 40 på 50 väg

allt annat var klockrent men för sakta var svaret fick köra om =/

gjorde om allt och höll exakt hastighet och då tykte han det nästan gick lite för fort.

då var man tvungen att säga åt han att ge sig, så fick man kortet smile

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
28 augusti 2007
men om man tänker efter så är hastigheten på skyltarna högsta tillåtna! tanken är ju inte att man skall ligga exakt i 90 på 90väg utan man ska ligga strax under typ 85... så jag tycker det va fel att underkänna pga låg hastighet, för ganska självklart så kommer man att öka på hastigheten när man väl har kortet å känner sig säkrare...

Sök