1896
Sök

Din projekttråd är ännu inte aktiverad som ett projekt på din sida.

Skapa nytt projekt av denna tråd
kevlar_soul
29 november 2007
Trådstartare
Jo jag är riktigt sugen på att polera upp intercoolern, någon som har något bra tips på hur?

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
30 november 2007
kevlar_soul skrev:
sir_daniel: Jag lägger hellre de pengarna på bilen eller annat skoj. Bilderna duger.. inte högsta kvalité men man ser vad bilderna föreställer. Blir ordentliga fotosessions sen när bilen är klar. Det lovar jag..

låter ju bra med fottosesion när den är klar, men det är ju att se hur bygget utvecklas som är roligt att se, speciellt när det är vettiga bilder där man kan se detaljerna...

769 Inlägg
30 november 2007
riktigt kul projekt ! Lycka till.

Det löser sig ska du se.
Mitt projekt: https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=320590

kevlar_soul
30 november 2007
Trådstartare
Sir_daniel: Det ligger faktiskt någonting i det.. Får väl önska mig en kamera i julklapp!?smile

Muninet: Kul att du kikade förbi!smile

83 Inlägg
30 november 2007
Nice nice:) såg en liknande i älmhult:)

kevlar_soul
30 november 2007
Trådstartare
Jasså? Nyligen?

kevlar_soul
1 december 2007
Trådstartare
En kommentar kanske??

kevlar_soul
2 december 2007
Trådstartare
Och så var det söndag ännu en gång..

Efter att ha varit barnvakt till mina brorsbarn så var det dags att återlämna de två små rackarna! Lika bra att göra ett besök i garaget när jag släpper av dem..

På dagens att göra lista:

- Montera Mitsubishidekaler på sidan av vingen
- Montera små "bakläppar" på bakkjolen
- Montera vingen
- Polera intercooler samt ändröret med Autosol

Jag började med att kladda på lite Autosol på intercoolern. En del har klagat på dess utseende sedan starten av denna tråd så jag tänkte att jag skulle fixa till detta. Pratade lite med en vän som polerat sitt insug med hjälp av Autosol och då tänkte jag att det borde fungera minst lika bra på min intercooler!

http://www.garaget.org/gallery/archive/17626/201344_u84kag.jpg
Här ser man skillnaden på var sida av intercoolern efter lite polering med Autosol. Snacka om snabba puckar!smile

http://www.garaget.org/gallery/archive/17626/201346_xkpt9a.jpg
Oh my goooood! På med solbrillorna gott folk tongue Ahahaha...

http://www.garaget.org/gallery/archive/17626/201347_6pz92k.jpg
Lite skillnad. Skall dessutom tillägga att jag tagit bort den svarta kopplingen på intercoolern. Skall bort till Linköpings Motorsport imorgon och se ifall de kan hjälpa mig att få fram en likadan, fast blå !smile Sexiii as hell!

Passade även på att gno lite på HKS-ändröret. Lite skillnad från tidigare. Nu gick det faktiskt att spegla sig på röret!

http://www.garaget.org/gallery/archive/17626/201361_1gyp05.jpg
HKS Superdragger avgassystem!

Därefter hade vi tänkt att montera vingen men det blev inget av med det, vi lyckades nämligen inte få bort de gamla resterna av den dubbelhäftandetapen som hållit fast vingen tidigare. Bror ringde då till sin kontakt inom rekondbranschen och på tisdag har vi ett medel som skall lösa våra problem! smile Så mer på gång i veckan alltså!smile

Vi valde dock att "montera" Mitsubishidekalerna på var sida av vingen. Tyvärr fick inte hela dekalen plats vilket gjorde att vi klippte bort texten Mitsubishi. Kvar blev Mitsubishis logotype, men erkänn.. Visst blev det bra!smile

http://www.garaget.org/gallery/archive/17626/201355_fpsjcm.jpg
Sidan av vingen, utan "Mitsubishi"-text!

Till sist monterade vi de små bakläpparna på bakkjolen. Dessa har tidigare varit vita men efter lite färgstänk blev de nu mattsvarta! Riktigt snyggt. Det bör dock tilläggas att det inte gör sig lika bra på bild och dessutom kommer det bli ännu snyggare när vinge och så kommer på!

http://www.garaget.org/gallery/archive/17626/201365_mgqwmy.jpg
Syns knappt men ja, det blir bra!smile

Det var nog allt för idag, men om bror har tid i veckan kommer vi att montera vingen, samt toningen om jag har tur!smile Skulle vara riktigt roligt i varje fall!

Jaja, återkommer imorgon med mer information!

kevlar_soul
2 december 2007
Trådstartare
Får väl även tillägga att vi monterade tankstrypningen med kemiskmetall idag utan problem!smile Ännu en av pusselbitarna på plats inför registreringsbesiktningen!

kevlar_soul
2 december 2007
Trådstartare
Kom igen nu! Någon kommentar kan man väl få?

1 997 Inlägg
2 december 2007
Klart du kan. Upptäckte inte att du uppdaterat förrän nu bara...

Det blev snyggt med dekalerna på vingen måste ja säga! big_smile
Det blev även trevligt när du putsade upp intercoolern och utblåset lite snabbt.

Dags att börja polera upp grejer i motorn nu? tongue

kevlar_soul
2 december 2007
Trådstartare
Hehe kul att du gillar det Galad8, vad heter du egentligen??smile

haha jag är sugen på det, men vad?smile

1 997 Inlägg
2 december 2007
kevlar_soul skrev:
Hehe kul att du gillar det Galad8, vad heter du egentligen??smile

haha jag är sugen på det, men vad?smile

Inga problem. smile

Ett hett tips. Kolla min sida, och min presentation! big_smile
Om du inte orkar leta, eller inte hittar åt de så heter ja Jonathan...

Ja, du skulle ju kunna ta och polera upp insuget, turbon, generatorn? De finns mycke som kan poleras upp! big_smile
Senast redigerat av Galad8 (2 december 2007)

kevlar_soul
2 december 2007
Trådstartare
Mycket jobb bara, men visst skulle det vara kul som tusan!?b

1 997 Inlägg
2 december 2007
kevlar_soul skrev:
Mycket jobb bara, men visst skulle det vara kul som tusan!?b

Klart de är mycke jobb. Men de blir snyggt. De lovar ja dig!
Men du måste vara riktigt säker på att du verkligen vill, för har du börjat me en grej så kommer du nästan säkert polera upp nåt annat som ser "fult" ut också. Så blev det för mig nämligen. big_smile wink

Kan bara säga LYCKA TILL om du kommer högglanspolera nåt! smile

vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
741 Inlägg
2 december 2007
motivlack på ventilkåpan, såg en evo3 med en såndär gammal japansk flagga motivlackad på ventilkåpan blev skitsugen hur coolt som hellst

där har du nästa steg

kevlar_soul
2 december 2007
Trådstartare
Hehe, ja du.. Det tåls att fundera på, utan tvekan. Det som syns allra mest under min motorhuv är ventilkåpan och den skall jag lacka blå samt göra text silver.  Övriga delar är inte så lätt åtkomliga. Den "smutsiga" värmeskölden kommer att försvinna om jag köper ett större grenrör, men det blir först efter registreringsbesiktningen i sådana fall tongue

Ja, ja.. Funderar på om jag skall ge mig på att måla bromsarna någon dag..

kevlar_soul
3 december 2007
Trådstartare
Hertigen: Hehe, låter tufft.. men jag är inte mycket för motivlack tyvärr.. Satsa på det du tongue

kevlar_soul
3 december 2007
Trådstartare
Små detaljer som gör mycket, speciellt i motorrummet? Tips någon??

623 Inlägg
3 december 2007
Snyggt med polerad intercooler tongue ska ja göra på min i vår... åå fixa en massa annan skit... smile

nismo

Sök