Och så var det söndag ännu en gång..
Efter att ha varit barnvakt till mina brorsbarn så var det dags att återlämna de två små rackarna! Lika bra att göra ett besök i garaget när jag släpper av dem..
På dagens att göra lista:
- Montera Mitsubishidekaler på sidan av vingen
- Montera små "bakläppar" på bakkjolen
- Montera vingen
- Polera intercooler samt ändröret med Autosol
Jag började med att kladda på lite Autosol på intercoolern. En del har klagat på dess utseende sedan starten av denna tråd så jag tänkte att jag skulle fixa till detta. Pratade lite med en vän som polerat sitt insug med hjälp av Autosol och då tänkte jag att det borde fungera minst lika bra på min intercooler!
Här ser man skillnaden på var sida av intercoolern efter lite polering med Autosol. Snacka om snabba puckar!Oh my goooood! På med solbrillorna gott folk Ahahaha...Lite skillnad. Skall dessutom tillägga att jag tagit bort den svarta kopplingen på intercoolern. Skall bort till Linköpings Motorsport imorgon och se ifall de kan hjälpa mig att få fram en likadan, fast blå ! Sexiii as hell!Passade även på att gno lite på HKS-ändröret. Lite skillnad från tidigare. Nu gick det faktiskt att spegla sig på röret!
HKS Superdragger avgassystem!Därefter hade vi tänkt att montera vingen men det blev inget av med det, vi lyckades nämligen inte få bort de gamla resterna av den dubbelhäftandetapen som hållit fast vingen tidigare. Bror ringde då till sin kontakt inom rekondbranschen och på tisdag har vi ett medel som skall lösa våra problem!
Så mer på gång i veckan alltså!
Vi valde dock att "montera" Mitsubishidekalerna på var sida av vingen. Tyvärr fick inte hela dekalen plats vilket gjorde att vi klippte bort texten Mitsubishi. Kvar blev Mitsubishis logotype, men erkänn.. Visst blev det bra!
Sidan av vingen, utan "Mitsubishi"-text!Till sist monterade vi de små bakläpparna på bakkjolen. Dessa har tidigare varit vita men efter lite färgstänk blev de nu mattsvarta! Riktigt snyggt. Det bör dock tilläggas att det inte gör sig lika bra på bild och dessutom kommer det bli ännu snyggare när vinge och så kommer på!
Syns knappt men ja, det blir bra!Det var nog allt för idag, men om bror har tid i veckan kommer vi att montera vingen, samt toningen om jag har tur!
Skulle vara riktigt roligt i varje fall!
Jaja, återkommer imorgon med mer information!