Här följer en uppdatering för dagen. Efter en lång dag på jobbet kom jag hem och möttes av en lapp från posten. Drog ner till postcentret och hämtade ut en blå, fin, 350 graders silikonslang från
http://www.do88.se . Bara en dag efter att jag beställt den ligger den i "brevlådan".. Snacka om schysst service!
Drog direkt till garaget där jag påbröjade montering:
Titta! Där satt den, alldeles perfekt! Snyggt som fan mot den polerade aluminium intercoolern!Resultatet! Inte den bästa bilden! Längtar verkligen efter fronten nu!Hade egentligen tänkt att bege mig hemåt nu men kände att jag kunde lägga några timmar till på bilen. Plockade fram en av de åtråvärda garaget.org dekalerna:
Titta en vit klisterlapp!Man måste ju supporta garaget.org lite eller hur Älskar blanksvart mot mattsvart!Fortsatte med att polera lite med Autosol i motorrummet. Kände att jag inte hade orken att göra det riktigt bra idag, men man såg snabbt resultat. Så jag fortsätter arbetet på fredag
Hur som helst, lacka är ju aldrig tråkigt. Plockade bort några sunkiga plastbitar som fungerar som skydd över diverse relän och säkringar. Dessa målade jag mattsvart!
Mattsvart istället för sunkig sliten svart plastfärg!Plockade även bort diverse lock till olika kärl, samt diverse stickor. Kände att ett lätt sätt att piffa upp i motorrummet skulle vara att lacka dessa i någon schysst färg. Hittade en lysande schysst silverfärg i garaget som passade utmärkt:
Schysst va? Tror det blir riktigt bra tillslut!Mycket på gång hela tiden, förbannat roligt!
Men pengar rullar som aldrig förr.. Aldrig bra.. Men man lever bara en gång..
Vad tror ni om mitt motorrum? Tror ni att det blir bra?