Ännu ett besök i garaget.. På dagens att göra lista hamnade dessa relativt små punkter:
- Byte av fem säkringar i motorrummet, mest för att det är skönt att veta om att sakerna är nya och fräscha!
- Montera Räzo-pedalerna
- Montera en vit Shockerdekal på säkringsboxen
- Plocka bort motorhuven för att kunna påbörja avmattning
- Rengöra och putsa upp ännu fler delar av motorrummet
- Återmontera höger blinkers vars skyddande gummi jag limmat då det tidigare suttit löst
Jag började dagen med att klistra dit min fina Shockerdekal på säkringsboxen. Jag tvekade en stund, men tillslut tryckte jag dit dekalen och visst blev det rätt bra
Two in the pink and one in the stink!Passade även på att byta säkringarna i denna box när jag ändå höll på. De gamla satt rätt hårt, men som någon sade, våld löser allt!
Därefter började jag återmonteringen av höger blinkers, vilket skulle bli svårare än vad jag föreställt mig. Det visade sig att gummilisten runt själva lyktinsatsen var för stor så jag vad tvungen att fila ner den en aning för att kunna få plats med "skiten"..
En annan sak som skulle återmonteras var pedalerna av märket Räzo. Detta skulle visa sig vara riktigt klurigt, mest på grund av att det är rätt trångt för en 185 cm lång kille på golvet framför passagerarstolen. Det var nämligen det enda stället som jag faktiskt kunde sitta på för att kunna återmontera prylarna. Efter en massa pill hit och dit lyckades jag få dit pedalerna.. Aningen slitna men i alla fall rengjorda!
Pedaler av märket Räzo. Nästa projekt blir att fixa till kablarna ovan.På tal om kablar. Tidigare hängde och slängde turbotimern mest i panelen, men nu kom jag på en schysst lösning som innebar att jag fick såga upp ett "fack" till höger om ratten för att kunna leda in timern där. Blev rätt bra, men jag måste inhandla dubbelhäftande tape, för att det hela ska kunna bli riktigt bra
FET TurbotimerVad ska jag göra nu då? Jo, putsa vidare. Fram med T-röd, putsdukar samt lite Autosol.. Gillar när det skiner vitt i motorrummet så fortsatte mitt lilla projekt som går ut på att typ lätta motorn från all smuts som samlats haha.. Nej men ärligt, det är roligare att visa upp ett rent motorrummet än ett med smuts som samlats under de gångna åren
Har dock ingen bra bild på detta denna gång men, jag kan lova att det hela går framåt i rask takt!
Dagen till ända, men jag var inte riktigt klar. Hade som plan att ta bort motorhuven och "palla" upp den för att kunna påbröja mattning nu i början av veckan. Kändes lite osäkert att ge mig på en demontering själv så jag fick hjälp av garageägaren Rikard. Huven var förövrigt grymt lätt, till och med jag med mina sillmjölkar till muskler lyckades bära den själv hehe..
Oh no, where is ze le huuuuuv??Ohhhh yeeeah, give me ze huuuuuuv! Mongo Haha, det var allt för denna gång.. Blir mer pyssel i veckan