3680
Sök

Din projekttråd är ännu inte aktiverad som ett projekt på din sida.

Skapa nytt projekt av denna tråd
623 Inlägg
13 december 2007
Fasen va nice då.. kommer bli bra me svart huv smile

nismo

Galen!
723 Inlägg
13 december 2007
såg att du leder in mer kall luft!
probelmet är väl igentligen inte att få fram kall luft.. det får du ju genom hålet i huven! problemet är ju att luft filtret inte är avskärmat från resten av motorutrymmet vilket gör att det alltså suger in uppvärmd luft.. en bra lösning på det problemet är att sätta nån form av vägg mellan luft filtret och och motorn. eller att flytta luft filtret.. jag kommer plasera om mitt filter ganska rejält sen.. vi får se om jag lyckas få till det som jag vill jag ska ju ha 4" rör från turbon till filtret..

Mvh Mats

kevlar_soul
13 december 2007
Trådstartare
Silvereye: Jag tror det med! Utan tvekan!smile

Griffin: Jo jag vet det också, egentligen tongue Men tänkte det kunde vara roligt med något extra. Har tittat på en värmeavskiljandeplåt men tyvärr inte hittat något till ett bra pris, kan inte du och dina svetspolare ta fram en schysst då? tongue

//

Cim

1 072 Inlägg
13 december 2007
Kevlar: Du måste väll känna någon som kan tiga en liten fin plåtbit (alu, rostfritt) med fästanordning? Eller så svetsar du nya tryckrör och sätter filtret längre ner vid IC´n ungefär vid dina stora luftintag smile Minst 3"cool

kevlar_soul
13 december 2007
Trådstartare
Jo mina bröder borde kunna fixa det, men de är gärna lite lata när det gäller att komma igång tongue Hehe, det är en idé men alldeles för mycket jobb fö mig känner jag tongue Du sprudlar av idéer va Sik? tongue

Galen!
723 Inlägg
13 december 2007
haha det är flanders som svetsar bäst.. när jag svetsar så blir det inge vidare  big_smile det finns ju folk som kan svetsa överallt.. om du kapar till lite plåt som di vill ha det så är det ju bara gå till en firma som svetsar med lite fika bröd och sen be dom göra svettsningen.. det är ju inte så stort jobb liksom.

Mvh Mats

kevlar_soul
13 december 2007
Trådstartare
Ska prata med mina bröder, de borde faktiskt kunna fixa det! smile

Får väl tillägga för er alla att jag inte hann med någon sväng till garaget. Var istället iväg med flickan och fixade en kanonfet julgrann!smile

Hann dock med en sväng till Hårds bildemontering där jag plockade på mig både den vänsta samt den högra a-stolpen. Den vänstra ska målas vit liksom den högra. Den högra skall dock plastas ihop med en mätarhållare.. Kommer bli snyggt!!! smile

Hoppas jag i alla fall, hehe tongue

1 072 Inlägg
13 december 2007
MEN skit i allt lull lull!! Din bil funkar ju! Jaga effekt istället smilesmile Din värmeplåt tar bra mycket mindre tid. Och tryckrör kan du ju som ex ta vanligt 3" avgas igentligen då du inte har separat vevhus ventilation (tror????) Att sedan tiga går jätte snabbt och ett par läckra sillis gummin smile Kan ju lacka rören sedan i mattsvart eller nått bling om du mår dåligt över att det inte är rostfritt hehe...

kevlar_soul
14 december 2007
Trådstartare
Hehe, Sik jag är rätt nöjd med min intercooler och de tryckrör jag har.

Bryr mig minst lika mycket om utseendet som effekt, gillar när folk tittar på bilen, även när den står still tongue Så då vill jag att det ska se bra ut!

//

Cim

623 Inlägg
14 december 2007
Jag kan säkert fixa till en plåt till luftfiltret på jobbet... kan jo bocka plåten me så du slipper svetsarna... smile

nismo

kevlar_soul
14 december 2007
Trådstartare
Silvereye: Prova! Vore schysst som fan!

623 Inlägg
14 december 2007
Jo då nu är ja inte på jobbet men ska göra en mall å sen rita upp i datorn så ska vi se va man kan få fram tongue

nismo

kevlar_soul
17 december 2007
Trådstartare
Ännu ett besök i garaget.. På dagens att göra lista hamnade dessa relativt små punkter:

- Byte av fem säkringar i motorrummet, mest för att det är skönt att veta om att sakerna är nya och fräscha!
- Montera Räzo-pedalerna
- Montera en vit Shockerdekal på säkringsboxen
- Plocka bort motorhuven för att kunna påbörja avmattning
- Rengöra och putsa upp ännu fler delar av motorrummet
- Återmontera höger blinkers vars skyddande gummi jag limmat då det tidigare suttit löst

Jag började dagen med att klistra dit min fina Shockerdekal på säkringsboxen. Jag tvekade en stund, men tillslut tryckte jag dit dekalen och visst blev det rätt bra wink

http://www.garaget.org/gallery/archive/17626/210306_hn9bxq.jpg
Two in the pink and one in the stink!

Passade även på att byta säkringarna i denna box när jag ändå höll på. De gamla satt rätt hårt, men som någon sade, våld löser allt!

Därefter började jag återmonteringen av höger blinkers, vilket skulle bli svårare än vad jag föreställt mig. Det visade sig att gummilisten runt själva lyktinsatsen var för stor så jag vad tvungen att fila ner den en aning för att kunna få plats med "skiten"..

En annan sak som skulle återmonteras var pedalerna av märket Räzo. Detta skulle visa sig vara riktigt klurigt, mest på grund av att det är rätt trångt för en 185 cm lång kille på golvet framför passagerarstolen. Det var nämligen det enda stället som jag faktiskt kunde sitta på för att kunna återmontera prylarna. Efter en massa pill hit och dit lyckades jag få dit pedalerna.. Aningen slitna men i alla fall rengjorda!

http://www.garaget.org/gallery/archive/17626/210307_rcyfc8.jpg
Pedaler av märket Räzo. Nästa projekt blir att fixa till kablarna ovan.

På tal om kablar. Tidigare hängde och slängde turbotimern mest i panelen, men nu kom jag på en schysst lösning som innebar att jag fick såga upp ett "fack" till höger om ratten för att kunna leda in timern där. Blev rätt bra, men jag måste inhandla dubbelhäftande tape, för att det hela ska kunna bli riktigt bra tongue

http://www.garaget.org/gallery/archive/17626/210308_2ckbzo.jpg
FET Turbotimer

Vad ska jag göra nu då? Jo, putsa vidare. Fram med T-röd, putsdukar samt lite Autosol.. Gillar när det skiner vitt i motorrummet så fortsatte mitt lilla projekt som går ut på att typ lätta motorn från all smuts som samlats haha.. Nej men ärligt, det är roligare att visa upp ett rent motorrummet än ett med smuts som samlats under de gångna åren tongue Har dock ingen bra bild på detta denna gång men, jag kan lova att det hela går framåt i rask takt!

Dagen till ända, men jag var inte riktigt klar. Hade som plan att ta bort motorhuven och "palla" upp den för att kunna påbröja mattning nu i början av veckan. Kändes lite osäkert att ge mig på en demontering själv så jag fick hjälp av garageägaren Rikard. Huven var förövrigt grymt lätt, till och med jag med mina sillmjölkar till muskler lyckades bära den själv hehe..

http://www.garaget.org/gallery/archive/17626/210309_42xcfx.jpg
Oh no, where is ze le huuuuuv??

http://www.garaget.org/gallery/archive/17626/210310_03b44m.jpg
Ohhhh yeeeah, give me ze huuuuuuv! Mongo tongue

Haha, det var allt för denna gång.. Blir mer pyssel i veckan wink

1 997 Inlägg
17 december 2007
Trevligt med uppdatering!
Alltid skoj med mycket bilder och så!

Hehe, jag monterade ju pedaler i min också, men blev så arg för att man fick ligga som ett "as" ?
Så ja skruva bort framsätet, då blev de genast mycket rymligare! Hehe. big_smile

Fortsätt nu!
HUr går det med vita mätartavlorna förresten? smile

4 571 Inlägg
17 december 2007
*host* någon behöver bättre kamera wink *host*

Skulle kanske skaffat en turbotimer mig med.

Pedalerna såg riktigt greppvänliga ut

kevlar_soul
17 december 2007
Trådstartare
Galad8: Tackar, sitter med dem just nu faktiskt.. Tror det går att lösa rätt smidigt!smile

Izual: Haha nej skojar du med mig? tongue

Jo pedalerna sitter riktigt fint faktiskt!smile Räzo är ett rätt schysst märke!

623 Inlägg
17 december 2007
ser bra ut smile

nismo

kevlar_soul
17 december 2007
Trådstartare
Provade även att montera SARD Shark-fensen, ser kanske inte jätte roligt ut bara sådär men tillsammans med de svarta inslagen på vingen samt den svarta huven så kommer det bli riktigt bra!

http://www.garaget.org/gallery/archive/17626/210376_mp7x1i.jpg
Provmonterade

http://www.garaget.org/gallery/archive/17626/210377_mk9t96.jpg
Vasst tongue

4 571 Inlägg
17 december 2007
Hotstuff!

Såg riktigt elakt ut

Vart hittar du alla prylar?
Brukar ju finns evo och imprezadelar på samma sidor.

kevlar_soul
17 december 2007
Trådstartare
Hehe lite överallt, det gäller att ha ögonen öppna helt enkelt. Har haft "turen" att ha en krockad Evo 3 på en bildemontering i samma stad som jag bor i. Har tagit en del prylar från den. Dessutom är det alltid bra att hålla ögonen öppna på Blocket, E-bay, http://www.evoclub.nu samt diverse andra klubbars hemsidor, däribland Imprezaklubbens tongue

Det är inte heller fel att snacka med folk, och skapa ännu fler kontakter;)

Sök