3185
Sök

Din projekttråd är ännu inte aktiverad som ett projekt på din sida.

Skapa nytt projekt av denna tråd
...
227 Inlägg
5 februari 2008
Det blev riktigt snyggt med svart tonade bakljusen! Grattis får man väl säga till att bilen gick igenom reg.besiktningen också smile

Edit: eftersom alla tips va välkomna så visst roll Mina bromsok slippade jag ner med stålborste och penslade med hammarlack big_smile

http://www.garaget.org/archive/9952/57069/57069-560911.jpg

Kanske inget man gör med bromsoken på en evo men på min audi blev det mer än bra wink
Senast redigerat av klinder (5 februari 2008)

Bilar får gärna vara snyggt stylade, ha massor med ljud och flashig lack.
Men finns det inget under huven så är det ju ingen bil utan en flashig multimedia kontainer på hjul...

Galen!
723 Inlägg
5 februari 2008
en liten detalj om du lackar med hammar lack är att färgen inte tål extrema temperaturer. så om du kör hårt på en bandag så brinner den troligen. jag har ju kört med hammar lack på min ändå i värsta fall så lackar jag om dom igen!

Mvh Mats

1 072 Inlägg
5 februari 2008
Alt 1: Jag har en förjäkla bra färg till sånt. Problemet är att oken behöver ligga i ugnen i 2 tim på ungefär 250grader. Du hade ju tillgång till bläster, och samtidigt fylla på färsk bromsvätska wink Och byta slangarna till stålomspunna tongue

Alt 2: Annars blästrar du och guldeloxerar dom som de är när de är nya. Snyggt som fan och sitter bra!

Alt 3: Färghandeln har en bra färg oxå som tål hyffsad temperatur, 1L för 200:- ungefär. Kommer inte ihåg på rak arm vad den heter men något med aluminium bla bla.. Går ju alltid att fråga i handeln.

Och inga röda/gul färgade ok nu bara! Ser larvig ut om man inte har 8-kolvsok lol

kevlar_soul
5 februari 2008
Trådstartare
Eftersom beläggen verkligen skriker röd färg så kommer det att bli röda bromsok.

Som det ser ut nu hade jag tänkt använda mig av bromsrengöring samt stålborste. Därefter blir det att måla dem i rött. Hade tänkt mig guld först men blir inte snyggt mot de röda beläggen tyvärr..

Bläster blir för avancerat, då måste jag bort till farsan och så vidare. Vill inte göra det krångligare än vad det är, även fast blästern utan tvekan skulle göra sitt..

Vart hittar man så pass värmetålig och beständig färg? Skall jag köpa röd färg anpassad för just bromsar?

kevlar_soul
5 februari 2008
Trådstartare
Hihi skaffade mig just en fin försäkring som hamnar på 408 kronor i månaden, inte farligt för en helförsäkrad Evo 3!smile

211 Inlägg
5 februari 2008
kevlar_soul skrev:
Hihi skaffade mig just en fin försäkring som hamnar på 408 kronor i månaden, inte farligt för en helförsäkrad Evo 3!smile

Jag är iaf jeeweligt avundsjuk på den månadsavgiften tongue
Grattis till reg.bes också ! kändes skönt va wink ?

kevlar_soul
5 februari 2008
Trådstartare
Hehe ja den är riktigt schysst!!

Tackar som fan, jo du anar inte tongue

1 072 Inlägg
5 februari 2008
Vanlig bromsoksfärg finns väll på mekonomen som ex.. Nu blir jag lite besviken på ditt val av färg (fjortis lol)

Du kan ju måla beläggen hehe..
Ja bläster är överkurs. De kan man göra om man byter slangar, då kan man även köpa renoveringssatts så allt blir nytt..

Breekleen (stavning) är bra att rengöra med och borste..

Lycka till iaf!

kevlar_soul
5 februari 2008
Trådstartare
Jo fjortisröd men va fan tongue Det blir nog rätt bra tongue Ska kolla in på mekonomen!

Vart hittar man Breakclean då?

MVH

1 072 Inlägg
5 februari 2008
tongue

De finns nog där oxå ska du se. Kan nog till & me heta "bromsrengöring"
Jäkligt effektivt och dunstar så du kan måla direkt efter.
Kan du inte ta svart iaf???? wink

kevlar_soul
5 februari 2008
Trådstartare
Jag var lite sugen på svart också, men de röda beläggen kommer fortfarande synas ju.. inget skoj tongue

Fotograf
1 000 Inlägg
7 februari 2008
kommer bli snygg! kolla på speedparts.se dom har bra paketpris både bromsok färg och rengöring

RANI GILIANA
AUTOMOTIVE PHOTOGRAPHER
WWW.RANISFOTO.SE
Flickr

kevlar_soul
8 februari 2008
Trådstartare
Ran: Danke, danke..

Ok, har redan inhandlat lite små prylar nu wink

Btw,var på Kent konsert i Linköping igår.. Lätt värt att gå på.. Fan vilken show.. Perfekt musik, mycket show och så Jocke Bergs röst så klart wink

623 Inlägg
9 februari 2008
Varför svarar du inte när man ringer?? haha va va va??? big_smile

nismo

2 655 Inlägg
9 februari 2008
Det spelar ingen större roll vad för sorts bromsoksfärg man handlar, efter en rejält hårdkörning så åker man på och bättra på färgen igen. Jag var ner till min lokala bilfärgsfirma förra veckan och snackade lite om just bromsoksfärg.

Gör man underarbetet riktigt seriöst första gången så tar det inte så lång tid att bättra på färgen sen när den har börjat blekna.

kevlar_soul
9 februari 2008
Trådstartare
Silvereye: Haha slapp dag igår, sov fem timmar under dagen..Och då när du ringde var en av de timmarna.. Klantigt av mig tongue

Streckkoden: Ska se till att göra ett riktigt ordentligt underarbete då!smile

kevlar_soul
9 februari 2008
Trådstartare
Ännu ett besök i eller utanför garaget eller vad man nu skall kalla det..

Jag och äldsta broderna hade bestämt oss för att äntligen montera vingen. För det första var det hög tid att skrapa bort diverse tape och annat kladd som suttit på bakluckan under vingen tidigare. Med hjälp av vatten, lite bensin och t-röd så var saken snart biff. När allt kladd var borta påbörjade vi monteringen del för del. För att stärka vingens "fastsättning" mot bakluckan använde vi oss av så kallat kraft-lim som finns att inhandla på Mekonomen för den som undrar tongue

Orkar inte skriva mer ingående hur vi drog dit den men med lite finjusteringar med hjälp av tape så kom det tillslut att se ut så här (Snacka om fräsch bakdel!!):

http://www.garaget.org/gallery/archive/17626/252003_78f2wx.jpg
Waaaooooow snacka om fet bakdel!!! smile När man tvättat av den och tonat rutorna bak så lär den vara bland de fetare i landet!smile

Vi passade på att måtta in shark-fensen, vilka kommer att monteras under morgondagen. Har jag tur kommer vi även hinna med lite andra saker då, som byte av bromsbelägg runt om!  Jag hoppas det i alla fall!

När pengarna rullar in i slutet av månaden så blir det att åka ner med bilen till Micke i Boxholm så att han får installera den nya soppapumpen, BTR:en samt Dawes Devicen. Får hoppas på ett fint pris på de sakerna tongue

Ska väl lägga upp några fler bilder från dagen:

http://www.garaget.org/gallery/archive/17626/252009_ew1552.jpg
Vingen igen, snyggt med Mitsubishidekalen, eller hur?!

http://www.garaget.org/gallery/archive/17626/252013_xb462i.jpg
Blev ju inte så snett trots allt, kommer nog behålla den tongue

http://www.garaget.org/gallery/archive/17626/252016_vf65ui.jpg
Sista bilden för dagen.. Släng på frontläppen sen så wink

623 Inlägg
9 februari 2008
Ser bra ut som fan det där du.... smile kommer oxå lacka vingplanet svart.. blir lite råare stuk... smile

nismo

Fotograf
1 000 Inlägg
9 februari 2008
aj aj va läckert det blev!! en sak som fattas nya fälgar bara:D!

RANI GILIANA
AUTOMOTIVE PHOTOGRAPHER
WWW.RANISFOTO.SE
Flickr

312 Inlägg
9 februari 2008
Vart skitsnyggt. Gillar dekalen

Sök