Även jag har lyckats läsa/skumma igenom hela tråden nu. Tog en liten stund hehe.. Detta blir garanterat ett schysst bygge Du behöver inte en 2.8L (M30B28 tror jag att beteckningen är) Bmw motor som "mall" då? Har en som bara står och dammar =P Mvh Thomas
Senast redigerat av Volvo_Thomas (23 oktober 2008)
Även jag har lyckats läsa/skumma igenom hela tråden nu. Tog en liten stund hehe.. Detta blir garanterat ett schysst bygge Du behöver inte en 2.8L (M30B28 tror jag att beteckningen är) Bmw motor som "mall" då? Har en som bara står och dammar =P Mvh Thomas
En M30 har jag ingen användning för, du har inte M52B28?
Även jag har lyckats läsa/skumma igenom hela tråden nu. Tog en liten stund hehe.. Detta blir garanterat ett schysst bygge Du behöver inte en 2.8L (M30B28 tror jag att beteckningen är) Bmw motor som "mall" då? Har en som bara står och dammar =P Mvh Thomas
En M30 har jag ingen användning för, du har inte M52B28?
Skulle jag haft det skulle den nog suttit i 245an eller Audin Lycka till med Maximan, denna tråd följs fr.o.m nu! Mvh
Heeeeelt rätt motor! Skulle inte kunnat välja bättre själv Den kommer ju gå som en get med Pörskans morotskaka uppkört i avgasröret!! Lycka till som attan! Nu följer jag detta!
/T
Senast redigerat av Tuggummimannen (24 oktober 2008)
Heeeeelt rätt motor! Skulle inte kunnat välja bättre själv Den kommer ju gå som en get med Pörskans morotskaka uppkört i avgasröret!! Lycka till som attan! Nu följer jag detta!
Jaha, ja de händer lite.. håller på o försöker få ihop bakvagnen med alla dess modifikationer
Här har jag iaf svarvat ich valsat och svetsat ihop två "koppar", i dessa koppar kommer bmw-bakaxeln sitta monterade i. Dom som fattar gör det
Sen kommer de sitta en hylsa i mitten som ska styra i fördjupningen som jag svarva senast ikväll i aluminium, ingen bild dock. Sen mellan bakaxelns "bussningsrör" och koppen och hylsan ska jag svarva egna "silentblock" som de heter på Bmw-språk i polyurethan jag köpte på mig för några år sedan
Kopparna i sig ska svetsas fast i rambena med diverse förstärkningar och sen ska de gå M16 bult igenom hela historien.
Nu har jag varit på jobbet i 3h och gjort bussningar, 3h på jobbet obetalt är förjävligt ska tilläggas
Vart såhär iaf
..de ska sitta som silentblock alltså, men lite special med min egna upphängning. Nu är de "bara" att svetsa fast kopparna, sen stödlagret baktill sen sitter skiten
här sitter bussningen i bakaxeln, de sitter som berget
Ska ju modifiera bakaxeln så man kan justera camber, det kan ju va bra. Då gör man såhär att man köper bult och bricka till E34 M5, sen fräser man fästen och kapar upp lite i hålen. Sen ser de ut såhär:
Skitbra! Sen ska de där svetsas och så förståss..
Tillslut en bild på hela paketet, ska lämna in skiten på blästring nu snarast sen är de lite förstärkning och svetsning som återstår.