4619
Sök

häst på vägen hur kör du?

285 Inlägg
14 september 2007
amsc skrev:
Jag kör aldrig om en häst, jag stannar en bit innan och låter hästen gå förbi mig, vet inte men jag har uppfattat det här som en positiv sak från ryttaren, dock så har jag aldrig behövt stanna på en större väg, det är ju oftast mindre vägar man möter en häst på.

Öhh va ??
Om du kommer upp bakom hästen då  då får du stanna vääldigt länge..

en satans jävla Volvo.

220 Inlägg
14 september 2007
Tycker åxå om hästar..

Fast på macka.

804 Inlägg
14 september 2007
TobbeE_87 skrev:
baaki skrev:
En sak som har hänt här i hästsamhället i närheten av mig.
En tjejs häst blev i går skadad av en bil.
På vilket sätt?
De var ett par hästar som var ute och red på vägen. En bil kom och körde lugnt förbi (nästan så den stog stil). Hästarna blev galna och en bekants häst gick rakt upp på motorhuven på bilen och skadade fotleden/hoven.
Vad som händer härnäst vet jag inte men enligt min åsikt så ska den här tjejen som red hästen ta och betala alla skador på bilen ur egen ficka just då det inte finns någon trafikförsäkring.
Eller vad säger alla ni hästtjejer som hela tiden envisas med att ha dessa osäkra djur i trafiken?
Hade detta hänt min bil hade jag flygit i taket och hästägaren hade inte mått bra i efter en grov verbal misshandel.

Borde iaf inte kosta bilägaren nåt om han nu körde så lugnt som du säjjer, enligt mitt tycke.

Sen måste jag få fråga vad som skulle bli bättre av att misshandla ryttaren? Tror inte din bil skulle bli mindre skadad för de, och ryttaren skulle garanterat inte betala några skador, bara se till att du hamnar i fängelse ett tag... Och de skulle garanterat kosta dej mer pengar och bekymmer än at betala en självrisk el dylikt...
Sen måste jag fråga varför du vill slå ryttaren? Är de för att de oftast är en tjej som oftast är mindre och inte lika stark som dom flesta killar/män? Skulle du göra samma sak om  de var tex. Magnus Samuelsson som red?

(skriver oftast då de finns undantag)

Du missade visst ett ord. roll
och ifall du sov på svenskalektionerna i skolan så ska jag förklara.
Jag hade "misshandlat" henne psykiskt med ord.
Senast redigerat av baaki (14 september 2007)

Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
991 Inlägg
14 september 2007
Mina hästar är försäkrade så att den försäkringen täcker skada på annans egendom och andra människor som är i närheten av hästen. alltså är det enkelt att lösa..

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
14 september 2007
baaki skrev:
TobbeE_87 skrev:
baaki skrev:
På vilket sätt?
De var ett par hästar som var ute och red på vägen. En bil kom och körde lugnt förbi (nästan så den stog stil). Hästarna blev galna och en bekants häst gick rakt upp på motorhuven på bilen och skadade fotleden/hoven.
Vad som händer härnäst vet jag inte men enligt min åsikt så ska den här tjejen som red hästen ta och betala alla skador på bilen ur egen ficka just då det inte finns någon trafikförsäkring.
Eller vad säger alla ni hästtjejer som hela tiden envisas med att ha dessa osäkra djur i trafiken?
Hade detta hänt min bil hade jag flygit i taket och hästägaren hade inte mått bra i efter en grov verbal misshandel.

Borde iaf inte kosta bilägaren nåt om han nu körde så lugnt som du säjjer, enligt mitt tycke.

Sen måste jag få fråga vad som skulle bli bättre av att misshandla ryttaren? Tror inte din bil skulle bli mindre skadad för de, och ryttaren skulle garanterat inte betala några skador, bara se till att du hamnar i fängelse ett tag... Och de skulle garanterat kosta dej mer pengar och bekymmer än at betala en självrisk el dylikt...
Sen måste jag fråga varför du vill slå ryttaren? Är de för att de oftast är en tjej som oftast är mindre och inte lika stark som dom flesta killar/män? Skulle du göra samma sak om  de var tex. Magnus Samuelsson som red?

(skriver oftast då de finns undantag)

Du missade visst ett ord. roll
och ifall du sov på svenskalektionerna i skolan så ska jag förklara.
Jag hade "misshandlat" henne psykiskt med ord.

Ok, missade de, sorry...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

174 Inlägg
15 september 2007
Trådstartare
baaki skrev:
På vilket sätt?

nä men alla hästar brukar oftast vara försäkrade på nåt sätt vilket gör att de går oftast på försäkringen när de händer nåt. men det händer ju minst lika ofta att andra fordon (bilar) krockar o skadar varandra, då är de defentivt pga den som framför fordonen, fattar inte varför du tar upp detta och då att de är ryttarens fel o hästen har inget på vägen att göra, som sagt häst är oxå ett fordon.... ååååå palla hålla på

169 Inlägg
15 september 2007
Kör alltid i krypfart förbi och så långt ut från kanten där hästen går som möjligt eventullet stannar jag så hästen och föraren kan gå ner i diket eller dylikt

Om en scitzo hotat att ta livet av sig är det gisslan drama då?

1 754 Inlägg
15 september 2007
Släpper gasen och lämnar mesta av mitt körfält för att visa respekt (på landsväg alltså)

Jag kan inget om allt.

Avstängd
658 Inlägg
15 september 2007
kör i full fart och tutar big_smile

tongue

Skojaar

tycker dom ska hålla sig borta från vägen
Senast redigerat av BEATNIK (15 september 2007)

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!

351 Inlägg
16 september 2007
suck va alla är sega finns ju en hel del här ja inte vill möta, inte ens i skogen, blir ju mörkrädd, herregud, skaffa lite vett innan ni uttalar er, sen alla onädiga inlägg, men de kanske är så ni kör förbi hästarna sad ja har alltid reflexer när ja är ute å rider.
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_18/07110000-07119999/640x480/7112662.jpg
Senast redigerat av 740tjejen (16 september 2007)

Våga Köra Sänkt

351 Inlägg
16 september 2007
unghästen tränar ja gärna på vägen så han ska lära sig lite trafikvett, dock bara små grusvägar med mer,
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_20/06160000-06169999/640x480/6168439.jpg

Våga Köra Sänkt

35 Inlägg
28 mars 2008
Tråden är gammal men är bara tvungen att svara...

Det roligaste är att de som kör värst förbi hästar är de som inte fattar att en häst kan vara värd mer n dubbelt så mycket som deras bil.. och vem är det då som får stå för eventuella Vet. kostnader om en olycka sker, jo bilföraren... Kan bli en mindre rolig historia om hästen är värderad till 250-300 tusen kr:cool:

Har själv inte alltid reflexer när det är dagsljus och sol även om det är en bra försäkran på att de VERKLIGEN ser dig, men vid skymming eller som på vintern bäcksvart har jag de alltid... Inte lika kul att förlora hästen på grund av idioter som inte kan släppa högerfoten för fem öre, 250 000 ersätter inte hästen utan bara dess värde

Street racer och galen Lärling :)
163 Inlägg
28 mars 2008
740tjejen skrev:
suck va alla är sega finns ju en hel del här ja inte vill möta, inte ens i skogen, blir ju mörkrädd, herregud, skaffa lite vett innan ni uttalar er, sen alla onädiga inlägg, men de kanske är så ni kör förbi hästarna sad ja har alltid reflexer när ja är ute å rider.
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_18/07110000-07119999/640x480/7112662.jpg

Riktigt vettigt med reflexer hade jag med när jag träna travhästarna (red ibland körde oftast) det värsta som jag upplevde måste nog vara dom bilförarna som kommer i full fart bromsar in och så fort dom passerat ger full gas iväg föredrog helt klart dom som höll ut lite och körde helt normalt förbi och fortsatte hålla så
så slapp hästarna bli skrämda men det va ju hästarna jag körde.....

Oldsmobile Styled To Lead Built To Last

Makaronborrare
993 Inlägg
28 mars 2008
Va? Jag som trodde att dra till varvstoppet brevid hästen hade en lugnande inverkan sad Nej men seriöst så tar man ju det lugnt så klart. Vet hur nerviga en del hästar kan vara och man vill inte ha några olyckor på sitt samvete. Är det på en mindre väg så kör jag in till kanten och låter hästen passera

Mr,
219 Inlägg
28 mars 2008
Lungt och fint va klart. Tjejen har hästar så man har ju lärt sig att dom e rädda för allt. Men så finns de ju snillen som ska ut på vägen när de e kol mörkt och inte en reflex finns de, var ytterst nära att placera en sådan för ett tag sen på huven. va måttligt nöjd.
Reflexer och mindre vägar helt ok..

341 Inlägg
28 mars 2008
Man kryper förbi.

Drive it like you stole it

3 650 Inlägg
28 mars 2008
Gasar på uta helvete å börjar göra donuts runt hästen, avslutar med att börna upp däcken för att sedan göra en rivstart iväg på endast fälgarna

Sleeper
3 084 Inlägg
28 mars 2008
VARFÖR??!? BEHÖVER INTE HÄSTÄGARE TA UPP SKITEN EFTER SIG DE FATTAR JAG INTE?!?!? Har sån lust ibland å göra köttfärs av både hästen och ägaren jävla trafikfarliga saker det där. Både livsfarliga att köra förbi lämnar högar på vägen men sätter inte upp någon slirigvägbana skylt inte.. Sen luktar däcken och fälgarna skit inte så jävla kul..

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

35 Inlägg
28 mars 2008
jag trodde du kunde tvätta din bil också!?
(anpassa hastigeheten efter väglaget kanske vore en ide!?)

Sleeper
3 084 Inlägg
28 mars 2008
amen lugnt jag ska hyra en 40 hästar mata dem med ägg och laxermedel sen går jag upp utanför din garageuppfart och ställer dem där... vadå? du kan ju tvätta bilen?! men är det en liten hundjävel som lägger en liten skit så blir det kalabalik det är lag på att plocka hundskit men inte hästskit varför? Anpassa hastigheten ja? vafan tror ni att ni äger vägen eller? en häst lägger ju en hög var tionde meter som jag skulle veta att aha idag är det sol och fint och bra väg sen efter nästa kurva så är vägen täckt av skit när ett gäng har vart ute på en ritt. fattar inte varför man ska rida på vägen rid i skogen för i helvete eller på sidan om vägen! Var nära att kapa 2 ryttare häromdagen var mörkt och backkrön.. precis efter backkrönet så går 2 hästar mitt i vägen.

har inget emot hästarna isig det är dessa jävla hästägare som jag retar mig mest på (är ju inte hästens fel att den skiter på vägen hästar är dumma och det ligger på människans ansvar)!
Senast redigerat av Sushikocken (28 mars 2008)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Sök