3015
Sök

Bilen dog, hjälp ?

7 Inlägg
3 september 2007
Trådstartare
Var ute och åkte med min Golf IV GTI idag och helt plötsligt vid fullt laddtryck (0,9 - 1bar) på trean hör jag ett högt "pys" ljud. Lät lite som en dumpventil fast mkt mkt högre samtidigt så dör bilen. Jag kör in till vägkanten och försöker starta igen, den går igång igen efter att startmotorn har tuggat lite, tomgången är väldigt orolig och den dör igen efter bara ett par sekunder. Var inte så långt hemifrån så gick hem och åkte dit lite senare och bogserade hem bilen. Testade att starta den även då, fast fortfarande samma sak den bluddrar lite på lågt varv och dör relativt snabbt igen. Den lilla stund bilen är igång är tomgången väldigt låg och orolig som sagt.

Vet någon vad som kan ha hänt ? Turbon som har lagt av?

Mvh
Danne

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
3 september 2007
cool skutit Intercoolern eller skutit isär någon av koplingarna till Ic´n ??
kolla alla slang klämor m,m.

//S

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se

Sidledesförare
268 Inlägg
3 september 2007
lonewolf-holm skrev:
cool skutit Intercoolern eller skutit isär någon av koplingarna till Ic´n ??
kolla alla slang klämor m,m.

//S

Jaha, du tror inte det borde gå att starta den och köra den på tomgången ifall det var något sådant enkelt fel? Omän du tar bort kopplingarna helt så går den ju, fästän som sugmotor.

Man vet aldrig, före man vet

228 Inlägg
3 september 2007
Låter som någe tändningsfel.. Kolla tändspolen osv smile

Man schulle kansche scjhöpa sig en schaab ;)

7 Inlägg
4 september 2007
Trådstartare
Mm okej ska kolla tändspolen, men varför lät det ungefär som en ballong sprack fast mkt högre och att det "högg" till i bilen innan den dog?
Tack för svaren

Danne

152 Inlägg
4 september 2007
hmmm låter suspekt, kolla allt ovan... bilen gick inte varm ??? finns det olja i vattnet å vice verca ... tänkte om du skjutit topp packningen eller nått... då går den oxå illa...

It´s Better to burn out than fade away

Sidledesförare
268 Inlägg
4 september 2007
JakeDevilson skrev:
hmmm låter suspekt, kolla allt ovan... bilen gick inte varm ??? finns det olja i vattnet å vice verca ... tänkte om du skjutit topp packningen eller nått... då går den oxå illa...

Precis vad jag tänkte på.

Man vet aldrig, före man vet

Smålänning
7 883 Inlägg
4 september 2007
Wezzli skrev:
JakeDevilson skrev:

Precis vad jag tänkte på.

Då va vi tre då... Brukar kunna smälla rätt högt om man skjuter topplockaspackningen.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

210 Inlägg
4 september 2007
hade exakt samma fel på min s40. hade glömt skruva fast en ic slang ordentligt så den sköt loss. ljudet som uppstod kom från att laddtrycket rymde helt plötsligt, ungefär som en ballong som smäller.
bara skruva ihop och se glad ut

7 Inlägg
4 september 2007
Trådstartare
Yess det var en av kopplingarna till ic'n som hade skjutit loss. Tack så mycket för hjälpen!

Sök