2847
Sök

En fråga om Besiktning.

Colaberoende
1 219 Inlägg
4 september 2007
Trådstartare
#1
Hejsan.

Fick under vallåkrahelgen åka in på Flygande besiktning och fick bilen underkänd på 3 punkter som jag klarat mig på tidigare år på besiktning.

Nu ska ju bilen ändå besiktigas och jag ska in med den på fredag.
då till frågan.

Måste jag visa upp detta pappret på den flygande besiktningen eller räcker det med att besiktningen gör den vanliga besiktningen på bilen och godkänner bilen så är allt grönt sedan?

Vill ju gärna inte vifta med ett papper och be dom kolla bilen extra noga.

Mvh. Ena


Golfare
164 Inlägg
4 september 2007
#2
Ena skrev:
Hejsan.

Fick under vallåkrahelgen åka in på Flygande besiktning och fick bilen underkänd på 3 punkter som jag klarat mig på tidigare år på besiktning.

Nu ska ju bilen ändå besiktigas och jag ska in med den på fredag.
då till frågan.

Måste jag visa upp detta pappret på den flygande besiktningen eller räcker det med att besiktningen gör den vanliga besiktningen på bilen och godkänner bilen så är allt grönt sedan?

Vill ju gärna inte vifta med ett papper och be dom kolla bilen extra noga.

Mvh. Ena
Ja har aldrig råkat ut för nån flygande bes så ja vet inte hur det ser ut på just detta, men eftersom du blev underkänd på 3 punkter där så måste du ju bes om bilen och då är oxå besiktningen medveten och informerad om dessa punkter för att kunna godkänna bilen.?

Colaberoende
1 219 Inlägg
4 september 2007
Trådstartare
#3
Karl_Kravall skrev:
Ena skrev:
Hejsan.

Fick under vallåkrahelgen åka in på Flygande besiktning och fick bilen underkänd på 3 punkter som jag klarat mig på tidigare år på besiktning.

Nu ska ju bilen ändå besiktigas och jag ska in med den på fredag.
då till frågan.

Måste jag visa upp detta pappret på den flygande besiktningen eller räcker det med att besiktningen gör den vanliga besiktningen på bilen och godkänner bilen så är allt grönt sedan?

Vill ju gärna inte vifta med ett papper och be dom kolla bilen extra noga.

Mvh. Ena
Ja har aldrig råkat ut för nån flygande bes så ja vet inte hur det ser ut på just detta, men eftersom du blev underkänd på 3 punkter där så måste du ju bes om bilen och då är oxå besiktningen medveten och informerad om dessa punkter för att kunna godkänna bilen.?
Troligen så känner dom till dessa punkterna redan men man kan ju hoppas på att man klarar sig.
Det räcker ju att bara köra in bilen med pappret och visa den på en s.k ombesikning men jag måste ändå göra en fullständig besiktning inför nästa år.

Ska kolla med mina arbetskamrater idag också.
Liten lurig fråga detta för man vill ju inte visa upp brister på bilen när man ska in på besikningen.
(Det jag åkte dit på var en streamer i form av toningsfilm på framrutan som inte var för extrem. Denna går att se igenom. Det gjorde inte min förra.
Min singeltorkare (Stör synfältet). Den är hela 1 cm bred.
Samt för "röda" blinkers fram.

Ska kolla svaren när jag kommer hem från jobbet ikväll.

Mvh. Ena



Sök