bmw750 skrev:MTY120 skrev:bmw750 skrev:håller inte med nån av er... ta en hel bit... det blir snyggast, lämna in det... det kostar inte särskilt mycket.. lägg två filmer för att få det svart..
om man tar en hel bit på en cuperad ruta blir det oftast ett helvete,
(jag har lagt i 3 remsor på min bil)
och BMW750 , varför 2 lager ?
Det finns 4% solfilm som blir svart,
(har det själv på min bil),
jo men 4% film är oftast dyr, svår att hita, samt svår att lägga då den är lite tjockare, men den är grym att använda om man vet vad man gör.. men till dom som är lite av noviser, så är dubbla filmer bra mycket bättre...
Dyr ? nej du , jag brukar köpa mina rulla för mellan 150 - 250kr,
svåra att få tag i? nej nej, det är bara att knata in på en vanlig ok mack,
fast dommars 4% är ... skit ! (svår att jobba med)
det är iaf lätt här i norrland att få ta i 4%, jag tycker inte att 4% är svårare att jobba med,
men om man tycker att det är svårare att jobba med tjocksolfilm så borde "gummi" solfilm vara ännu svårare ?
när det är det absolut lättaste man kan jobba med
(dom säljer sån film på etc Danmobility) om jag inte minns helt fel,
jag har inte själv lagt allt för många rutor med sånna men la åt min kompis på hans 240 å det var mkt mkt mkt lätt att lägga med den,
jag tycker att det är bara jobbigare med "tunn" solfilm etc ok solfilm å sånna dära,
men det är mitt tycke.
om man vill lägga solfilm å vill få det bra får man vara berädd att lägga ner lite tid, det är inte man bara sopar dit å sen är det klart.
Punisher :
samma där du säger att det är sån skillnad av att lämmna in till en som kan "lägga" solfilm skulle aldrig falla mig in,
(för jag vill ha så mörkt som möjlig med andra ord så nära som 4% som möjligt) , för alla jag sett som lämnat in å lagt solfilm hos "glas mästare som är auktoriserade" för att lägga solfilm å valt mörkaste nyans så har det bara sett ut förjävligt,
men om man vill ha ljusare solfilm runt om som dom flesta väljer nu förtiden så då är det ju fint att lämmna in
och det dära att det är smuts / veck / bubblor då en "amatör" lägger solfilm?
det tycker jag var RIKTIGT dumt sagt,
då jag har varit seriös å lagt film på min bil så har det då sett ut hur bra som helst (inga bubblor / veck ) och istället för att betala 1500 - 2500kr så har det kostat mig inte fullt 500kr +´att man får det roligt att pyssla på med bilen men bakrutan , den ska vi inte tala om hur bra den blev på min senaste bil
BTW! om man är SERIÖS så behöver det inte se ut förjävligt inuti,
det har det inte gjort på någon bil då jag lagt ner "min själ" i arbetet.
Detta är då min åsikt enligt detta.
Senast redigerat av MTY120 (24 oktober 2005)
0
0
0
0