4156
Sök

Soppaförbrukning på en Sierra 2,9 V6? Tips vid köp?

Stålverksarbetare
372 Inlägg
8 september 2007
Trådstartare
Tjo i boet!

Tänkte bara höra vad en Ford Sierra 2,9 V6 kan tänkas att dra /mil?
Kanske lite tips på vad man ska kolla efter vid köp?

Tack på förhand smile

.......
2 655 Inlägg
8 september 2007
jadu, en polare hade en sån, den drog typ aldrig under 1,2liter milen och den va ganska väl vårdad, ingen söndertuktad som drog massa. nå mer vet ja inte om dom:P...

Stålverksarbetare
372 Inlägg
8 september 2007
Trådstartare
Okey, så ganska så törstig då..? :S

.......
2 655 Inlägg
8 september 2007
MazterX skrev:

mjo. va tydligen ganska mycke upp mot 2liter milen sad.

RushRacing.tk
278 Inlägg
8 september 2007
har haft en sådan.. aldrig över litern.

Gangster
61 Inlägg
8 september 2007
har haft en scorpa med den motorn o med väldigt lätt fot kör du den på 0,8 om det är en manuell låda i den.. fast räkna med en snitt förbrukning på 1,2 om du gasar en del.. smile

638 Inlägg
9 september 2007
beemern skrev:
MazterX skrev:

Du borde kanske be din polare sluta hålla full gas? Brukar ge tydlig effekt på förbrukningen.

2 liter? är du sjuk, tror du det hade gått att sälja bilen då? Nej!

Den drar under litern 0.8 - 0.9 om du kör som folk. Gasar du är det ju klart bilen drar mycket, det är ju en stor motor så.

Kommer väl nånting här snart!

.......
2 655 Inlägg
9 september 2007
Renjägarn skrev:
beemern skrev:
MazterX skrev:

Du borde kanske be din polare sluta hålla full gas? Brukar ge tydlig effekt på förbrukningen.

Den drar under litern 0.8 - 0.9 om du kör som folk. Gasar du är det ju klart bilen drar mycket, det är ju en stor motor så.

gnäll inte på mej, de e ju bara va ja har hört av han tongue...

638 Inlägg
9 september 2007
beemern skrev:
Renjägarn skrev:
beemern skrev:

gnäll inte på mej, de e ju bara va ja har hört av han tongue...

Varför påstå saker du inte vet då? För
"mjo. va tydligen ganska mycke upp mot 2liter milen ."

Är väl inte smart att säga åt någon som vill köpa en bil? det hade ju fått vem som helst att backa. Om det inte sitter en V12 i den. Och då det inte stämmer på denna bil så äre bara onödigt att ta upp.

Kommer väl nånting här snart!

Stålverksarbetare
372 Inlägg
9 september 2007
Trådstartare
Tack för alla informativa svar smile
Ligger den under 1.5/milen normal körning så är de lungt.

Men några tips på vad jag ska kolla efter vid köp?

4 767 Inlägg
9 september 2007
Hakar på MazterX här då, letar bil att leka med i vinter big_smile
Vad ska man kolla efter för fel?

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Stålverksarbetare
372 Inlägg
12 september 2007
Trådstartare
Har en ny tråd med lite andra frågor om någon känner sig manad... smile
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=56668

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
13 september 2007
rost, bussningar i framvagn, knäckta eller dåliga fjädrar, vinda bromsskivor sen om dom tickar lite är inget att bli skrämmd av!  kan säga att 2,9an min var de absolut stryktåligaste fordon jag nånsin haft!! och då har man ju haft nåra volvos (som för övrigt bara jävlades typ) skotrar, mopeder, crossar osv, alltså utav alla fordon jag har haft räknar jag nu smile

om ni nu vill veta så piskade jag skiter ur den totalt i 1års tid, den kokade en jävla massa gånger, gick tom på olja massa gånger, varvades och gick på varvstoppen dagligen osv i ett års tid, och den gick lika bra på slutet som i början!! snacka om kvalitet! smile anledningen till att jag miss skötte motorn var för att det var tänkt att byta till en fräschare och tänkte se vad denna motor höll för, men även fast jag försökte så lyckades jag inte köra slut på den.. men nu behöver man ju inte bekymmra sig längre om det

soppa förbrukningen är väll självklart på mer än en liten nissan micra om man säger så, men landsvägskörning ligger den under litern iaf, riktig hårdkörning så är det väll runt 1,5 liter som gäller, fast då menar jag riktigt hård körning smile

lätt den roligaste bilen jag har kört på vintern!! wink

näe en sierra 2,9 tycker jag du ska satsa på!
Senast redigerat av _Glenne_ (13 september 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

129 Inlägg
13 september 2007
haha jadu glenn dendär 2,9an plågade du konstant. lite överraskad över hållbarheten i motorn för du körde tammefan skiten ur den helatiden smile

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
13 september 2007
som sagt kör du bara lungt så kan du få ner den under litern men så fort du är för glad på gasen så är den törstig som satan.. tonguetongue men som glenne säger.. mycke stryktålig motor.. big_smile

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
13 september 2007
TCB skrev:
haha jadu glenn dendär 2,9an plågade du konstant. lite överraskad över hållbarheten i motorn för du körde tammefan skiten ur den helatiden smile

hehe kan säga att jag också vart glatt överraskad över hållbarheten må jag säga big_smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Stålverksarbetare
372 Inlägg
13 september 2007
Trådstartare
Hehe! Risken att min INTE blir slutkörd finns väl inte... tongue
Men det är ju kanon att dom tål så mycket smile

Sök